
Megbocsátás


Ebben a hónapban a megbocsátás erdejében kerestük egymáshoz az utat.
ZAJZONI RAB ISTVÁN KÖZÉPISKOLA
Öröm, szeretet, béke,boldogság, bocsánat… ezek a szavak hangzottak el az áprilisi boldogságórán. A megbocsátás erdejében minden fa egy – egy olyan érzést tükröz, ami akkor tölt el bennünket, amikor megbocsátunk egymásnak. Nagyon szép és megnyugtató érzések ezek. A Nap is csak amúgy mosolyog fáinkra örömében.
"Zajzoni Rab Istvan" Középiskola
Ebben a hónapban úgy döntöttünk a VI. osztályos diákokkal, hogy a boldogságórát iskolánk udvarán tartjuk meg, mivel hála istennek itt a tavasz. Kellemesen elbeszélgettünk a témáról, és arra a következtétésre jutottunk, hogy mennyivel könnyebben megbocsátunk azoknak akiket szeretünk. Ezt követően eszünkbe jutott, hogy még a Mi Atyánk című imádságban is azt kérjük, hogy bocsásson meg nekünk Isten, miképpen mi is megbocsátunk egymásnak, de sajnos ezt sokszor nem így tesszük. Ezután az udvaron kiválasztottunk egy nagy fát és lapokra felírtunk címszavakat, melyek segítenek a megbocsátásban.
„… hogy megbocsássak valakinek, aki megbántott? Az nagyon nehéz!!!, de azért mindig megteszem.”-mondta az egyik kisdiákom. Véleményünk szerint ez a lényeg, hogy tudjuk egymásnak megbocsátani.
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
E hónap témája igen nehézkessé vált, mivel érzékeny problémákat érintett a tanulók esetében.Két boldogságórát tartottunk, mely során leginkább konkrét családban és iskolában történő problémás helyzeteket probáltunk megbeszélni és megoldani.
Az első óra a megbocsátás témát járta körül, amit példákkal próbáltunk megértetni a tanulókkal, melynek kapcsán igen személyes és kissé szomorú esetekről is beszélgettünk és kerestünk közös megoldásokat.Úgy a csoportvezetők, mint a tanulók egymás között egymás megsegítésén dolgoztak, melynek végső célkitűzése volt feloldani a harag, keserűség netán agresszió során kialakult sérelmek megbocsátását, de ugyanakkor a megbocsátó és egyben bocsánatkérő magatartás kialakítása is fontos tényezője volt a tevékenységnek.Nagyon nehéz volt, gyakran szembesültünk elakadásokkal mivel mélyebb témákat is érintettünk.
A második óra a „Megbocsátás erdeje” című munka elkészítése volt, melynek kapcsán a diákok segítséggel megpróbálták megnevezni azokat az érzelmeket, melyek szükségesek a megbocsátáshoz.Ezek megfogalmazása rávezetéssel történt.A plakát elkészítése során a fákat a gyerekek csak felragasztották míg az ahhoz fűződő érzéseket a csoportvezető írta fel.
A tevékenységet a Bagdi Bella Hoponopono című dalával zártuk, ami méginkább elmélyítette az érzelmeket.Talán a legszebb pillanat az volt, amikor a gyerekek és a csoportvezető egymás kezére tették kezeiket, mellyel egyfajta összetartozás volt érzékelhető a csoportban.
A boldogságóra után meghallgattunk Bagdi Bella „Boldog szülinapot ” című dalát is, amit a csoportvezető ajándékozott egyik tanulónak, akinek aznap épp a szülinapját ünnepelték.