A foglalkozást relaxációval kezdtük, majd a Ho’oponopono című dalra közösen táncoltunk. A témát a Tündéri bocsánat című mesével dolgoztuk fel, majd a kiszínezett szívek átadásával fejeztük ki szeretetünket és megbocsátásunkat csoporttársaink felé. A beszélőkavics segítségével a gyerekek elmondták, hogy ki bántotta meg őket és mivel.
Végül a megbocsátás jelét kitűzték a gyerekek a Boldogság palota lépcsőfokára.
Megbocsátás

Polgárdi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A téma bevezetéseként a munkafüzetben található keresztrejtvényt oldottuk meg.
Ezután arról beszéltünk, mi a megbocsátás (és mi nem az! ) illetve mikor és kinek kell megbocsátani. Érdekes volt felfedezni, hogy magunkkal teszünk jót, ha nem cipeljük a rossz érzést.
Az „empátia” fogalma ismeretlen volt a tanulók számára. Miután elmagyaráztam nekik mit jelent a szó, az volt a feladat, hogy különböző helyzeteket meséljenek el más-más emberek szemszögéből.
Végül eljátszottuk a „bizalom kapu” játékot. A kör közepén lévő játékos igyekszik kiszabadulni a körből , de ezt csak ott teheti meg, ahol kapu van. A „kapuk” csupán a tekintetükkel küldhetnek pozitív, szerető és elfogadó üzenetet.

Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Mivel a Kisgyerek baráti kapcsolata naponta változik a „barátok vagyunk-összeveszünk-kibékülünk” körben, inkább a népmesét dolgoztuk fel az új Boldogságóra könyvből.
Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola és Óvoda
Megbeszéltük milyen összetett dolog a megbocsátás, mennyi mindenkinek és mindenért lehet megbocsátani. Nem csupán másnak, hanem akár magunknak is vagy a megfoghatatlan dolgokért is. Egy lufira mindenki ráírta azt amiért megbocsát, és képzeletben szabadon engedtük a haragot.
NAGYFÜGEDI ARANY JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA
A személyes lapok elkészítése és elhelyezése a boldogságfalon.
Csanádi Árpád Általános Iskola, Sportiskola és Középiskola
Az óra első felében beszélgettünk arról, hogy kinek mi könnyebb, megbocsátani vagy bocsánatot kérni. Utána az ún. beszélgető füzetük,be beragasztottam egy borítékot, ami postaládaként funkcionált. A gyerekek egymásnak írtam bocsánat lérő leveleket, amit kiosztottam a címzetteknek. Nagyon várták a leveleket, utána sokat beszélgettek egymással az adott konfliktusról.