Megbocsátás


Raymond „Ray” Gaines levele lányának Blakenek. Törésvonal c. film főszereplője
Drága Blake!
Ahogy a víz alól próbáltál menekülni, az csodálatra méltó volt! Minden igyekezetemmel arra koncentráltam, ne ismétlődjék meg a tragédia! Sajnos, a testvéred arcát láttam magam előtt, amint elnyeli őt a mélység, és ettől lassultam le. Kérlek, bocsáss meg nekem! Miután legyőztem a negatív érzéseimet, azonnal indultam utánad. Kihoztalak a víz alól, még mielőtt ránk borult volna az épület. Erőmet megfeszítve élesztettelek újra. Nagy boldogság volt, amikor feléledtél.
Felejtsük el kérlek, ami történt, és legyünk ismét egy szerető család!
Bízom benne, hogy megértesz egyszer, és elnyerem bocsánatodat!
Ölel: Apa
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Tanmesék a megbocsátásról…………….Sokat beszélgettünk saját sérelmeinkről,arról amikor tőlünk kértek bocsánatot és arról,amikor nekünk kellett bocsánatot kérni. Mikor őszinte egy bocsánatkérés és mikor felszínes ? Miért és mikor nehéz a bocsánatkérés. Sok saját emléket osztottunk meg egymással és próbáltunk utólag okoskodni. Szóba került az eltört, majd megragasztott kávés csésze (tányér ) esete. Arra a következtetésre jutottunk,hogy az a legjobb,ha figyelünk egymásra és meg se bántjuk egymást…………..Vigyázzunk egymásra! 🙂
Konyári Óvoda Katica Csoport
A közös éneklés, a mesék közös meghallgatása inspirálóan hatott a gyermekek számára a téma feldolgozását illetően. A „varázspálca” és a „szeretlek” játékok által fejlődött az egymás iránti tolerancia, az egymásra figyelés, az önzetlenség képessége. A varázsszavak: a sajnálom, kérlek, bocsáss meg, köszönöm, szeretlek a mindennapi életünkben eddig is fellelhetőek voltak, de a téma feldolgozása óta még tudatosabban alkalmazzák ezeket.
A téma feldolgozás során beszélgettünk a megbocsátásról. Megosztottak egymással a gyermekek olyan élményeket, amikor megbocsátottak valakinek, és hogy ez milyen érzéssel töltötte el Őket. Beszélgetés után elmeséltem a „Só” című mesét. A mese után a szereplőket síkbáb formájában elkészíthették a gyermekek. A bábfigurák elkészítésénél, az érzelmi állapotokat is megpróbálták megjeleníteni. Pl: mérges- e az öreg király, vagy megbocsátott már, a királylány haragszik- e. stb.
Mindenki eldönthette, hogy milyen érzelmi állapotban ábrázolja a kiválasztott szereplőt. A bábkészítés után maguk is elbábozták a mesét.