KUNSZENTMÁRTONI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLA

Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
„Legyetek pedig egymáshoz kegyelmesek, irgalmasak, bocsássatok meg egymásnak, miképpen Isten is Krisztusban megbocsátott nékünk.” (Efezus IV, 32)
Ezzel a szép gondolattal ajánljuk mindenki szíves figyelmébe boldogságosztályunk prezentációját.
Elevensportosok6.a
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
Zalaegerszeg
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Az áprilisi boldogságórara egy plakátot készítettünk,mely a dühöt,a düh csillapodását-a probléma megbeszélését és a kibékülést hivatott ábrázolni gyermeki szemmel. Egy lufi szándékos kilyukasztását meséljük képekben,próbaltuk a hirtelen haragot ábrázolni,utána fehér virágok alatt a bocsánatkérést majd a baráti kibékülést és az összeborulást a kettő barátnő között. A diákoknak nagyon tetszett a témaválasztás,sőt,el is játszották a boldogság órán egymás között. Megtanulták,a harag csúnya dolog,a problémákat érdemes egymással megbeszélni,mert így lesz a világuk mosolygósabb és boldogabb (Kisürge csoport, Horváth Tímea-Boldogságóra-oktató)
Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Bocsánatot kérek! – levél:
Kedves Nagymama!
Bocsánatot kérek azért, mert eltereltem unokádat a másik útra, hogy én addig elmehessek hozzád. Nagyon sajnálom, hogy becsaptam Piroskát, amikor belépett hozzád az ajtón. Szégyellem, hogy megettelek téged és Piroskát. Nagyon megbántam ezt a tettet. Örülök, hogy a vadász kimentett benneteket a hasamból. Jó, hogy én is ki tudtam mászni a tóból és hogy most megbocsátást kérhetek tőletek.
a Farkas
Rózsai Tivadar Református Általános Iskola és Óvoda
Megbocsátás a havi téma. Óvónői bábozás-beszélget „kukaccal”. Kukac panaszkodik, hogy ő vele senki sem játszik. Mi lehet az oka?-közös beszélgetés a gyerekekkel. (csúfolódás, csúnya beszéd, elveszi a játékát a társának, verekedés.). Jó-e az ha bánatot okozunk egymásnak? Közösen keressük a megoldást, hogyan tudunk megbocsátani egymásnak.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az igazi ,szívből jövő megbocsátás sokszor nagyon nehéz, de ha apróbb sérelmeknél is tudatosan gyakoroljuk, talán a nagyobbaknál is könnyebben megy majd.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Osztályfőnöki órán és az egyik délutánon foglalkoztunk az áprilisi témával, a megbocsátással.
Először beszélgettünk az elméleti háttérről:
• a megbocsátás képessége fontos eleme a pozitív „beállítódásnak”,
• különböző megközelítései, szintjei vannak,
• hogyan kezeljük, ha megbántottak, vagy mi bántottunk meg valakit.
Aztán meghallgattuk, megnéztük a hónap dalát, Bagdi Bella: Ho’oponopono című dalát.
Majd néhány megbocsátással kapcsolatos idézetet olvastam fel felsős tankönyvből, ezután pedig a 216-217. oldaláról „A megbocsátás jele” című történetet, aminek megbeszéltük a tanulságait.
Ezt követően mindenki kapott egy üres papírlapot, a táblára felírtam néhány kérdést, amit meg kellett válaszolni röviden.
Kérdések:
1. Kit bántottál meg és mivel?
2. Hogyan tetted jóvá?
3. Megbocsátottak-e neked, és hogyan?
4. Hogy érezted magad, miután megbocsátottak?
5. Mi volt az eset tanulsága?
Néhány válasz:
– Érzések: „Örültem, hogy megbocsátottak!”, „Boldog voltam, hogy jóvá tudtam tenni!”,
„ Nagy teher ment le vállamról” , „Felszabadult lettem!”, „Megkönnyebbültem”
– Tanulságok: „ Ha nem bocsátott volna meg, lelkiismeretfurdalásom lenne…”, „A barátság többet ér, mint egy vita!”
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy a kézzel írott fogalmazásokat megőrizzük, és pár év múlva elővesszük!