‘Bocsánat!’ ‘Elnézést!’ ‘Ne haragudj!’ ‘Sajnálom!’
Megtanultuk használni ezeket a nagyon fontos szavakat, úgy, hogy tartalom is legyen mögötte. A vélt és a valós sérelmeket, és az abból feltörő érzelmeket orvosoltuk vele.

Németh László Gimnázium, Általános Iskola
‘Bocsánat!’ ‘Elnézést!’ ‘Ne haragudj!’ ‘Sajnálom!’
Megtanultuk használni ezeket a nagyon fontos szavakat, úgy, hogy tartalom is legyen mögötte. A vélt és a valós sérelmeket, és az abból feltörő érzelmeket orvosoltuk vele.
” A megbocsátás az az illat, melyet az ibolya hint arra a cipősarokra, amely eltapossa őt.” ( Mark Twain )- ezzel az idézettel nyitottuk meg az órát. Az idézetről, megbocsátásról, az okairól beszélgettünk. A továbbiakban meghallgattuk a hónap dalát, majd elmeséltem a gyerekeknek A három csibe történetét. Ezt követően csoportokban dolgoztak, minden csoport egy meseszereplőt kapott. A figurákba bele kellett írniuk, hogy miért és kire haragudtak meg. Végül díszíthették is azokat. Felragasztottuk egy nagy szívbe az alakokat, hiszen a legfontosabb a szeretet. Utoljára olyan szavakat írtak a gyerekek, amelyek hozzásegítenek a megbocsátás gyakorlásához.
Miskolci II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Elkészült az a Recefice Állattanodánk ,melyben az állatok is megbocsátottak új osztálytársuknak.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Csoportunkkal az áprilisi témát-Megbocsátás-szerepjátékon keresztül próbáltuk értelmezni. Megbeszéltük a témára jellemző fogalmak pl. – harag, düh, szomorúság, duzzogás, bocsánat, ne haragudj, megbántam,beszéljük meg, legyünk barátok- jelentését. Gyűjtöttünk példákat, valós történeteket a megbocsátással kapcsolatban. A gyerekek eljátszottak egy kis történetet, sorozatot a haragtól kezdve a kibékülésig. Egy kislány azért haragudott meg egy kisfiúra,mert bepiszkolta a ruháját. A kisfiú igyekezett a kislány kedvébe járni, bocsánatkérő szivecskét is készített,hátha így könnyebben kiengeszteli a megbántott kislányt. A történet kibéküléssel végződött.
A gyerekekkel közösen kerestünk mondásokat ,melyek kapcsolódnak a megbocsátáshoz, majd kiválasztottuk a legmegfelelőbbet, ez lett a kedvenc: „Haragudni bárki tud, a megbocsátás a bátor tett.”
Történetünkből elkészül a rajzos feladat: sorozat.
(Állatbarátok csoportja, Turančík Katalin-Boldogságóra-oktató)
Csömöri Mátyás Király Általános Iskola
Feldolgoztuk ” A három csibe” mesét. Nagyon tetszett a gyerekeknek. Bele tudták élni magukat a sérelmekbe , bosszúságokba. A mesefeldolgozás után saját sérelmeik, megbocsátásaik is felszínre kerültek. Készítettünk bocsánatkérő kártyákat.
Zöld Gólya Óvoda és Bölcsőde ÁMK
A megbocsátás gyakorlásáról egy apró történettel számolunk be:
Bogi születésnapját ünnepli. Dini már várta ezt a napot, hogy megköszönthesse legkedvesebb barátját, Bogit.
Reggel korán a kertbe sietett és saját kezűleg szedett virágot. Boldogan érkezett az óvodába és már alig várta, hogy átadhassa a meglepetését.
Boginak sajnos rossz kedve volt, sőt dühös is. Dühében a virágcsokrot elhajította. Dini ámultan nézte a történteket, nem értette Bogi viselkedését. Dini szomorú arcát látva, Bogi szégyenkezett és bocsánatot kért legjobb barátjától.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
„Legyetek pedig egymáshoz kegyelmesek, irgalmasak, bocsássatok meg egymásnak, miképpen Isten is Krisztusban megbocsátott nékünk.” (Efezus IV, 32)
Ezzel a szép gondolattal ajánljuk mindenki szíves figyelmébe boldogságosztályunk prezentációját.
Elevensportosok6.a
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
Zalaegerszeg