
Megbocsátás


Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– beszélgető kör: volt- e már olyan, hogy haragudtál valakire? Történet elmesélése, majd az illetőnek megnevezni egy jó tulajdonságát.
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– varázsszavak – játék,
– varázsszavas színező,
– meditáció.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– beszélgető kör: volt- e már olyan, hogy haragudtál valakire? Történet elmesélése, majd az illetőnek megnevezni egy jó tulajdonságát.
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– varázsszavak – játék,
– varázsszavas színező,
– meditáció.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– beszélgető kör: volt- e már olyan, hogy haragudtál valakire? Történet elmesélése, majd az illetőnek megnevezni egy jó tulajdonságát.
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– varázsszavak – játék,
– varázsszavas színező,
– meditáció.
Tiborszállási Nyitnikék Adventista Óvoda
Nap mint nap előfordul, hogy bántjuk egymást. Lehet az egy bántó szó vagy cselekedet.
Beszélgetésünk alkalmával felelevenítették a gyerekek legnagyobb sérelmeiket, kellemetlen élményeiket. Bár minden gyerek -véleményük szerint- bocsánatot szokott kérni, mi azt tapasztaljuk, hogy ez leginkább felnőtt javaslatára történik csak meg.
Történhet ez szóbeli bocsánatkéréssel, de olyan is előfordul, hogy bohóckodással vígasztalják a megbántott társat. Ezt a módszert gyakran alkalmazza egy kislány, akinek egyébként változó a hangulata: vígasztalhatatlanul tud sírni, de fontos neki, hogy társai kedveljék.
Bár koruknál fogva énközpontú néha önző felfogással bírnak, megpróbáltuk a másik gyerek szemszögéből nézni a kritikus eseteket.
A feladat elején „kirajzolták” magukból az esetet, ezután beszélgettünk arról, hogy mi is történt valójában, és végül hogyan oldódott meg a probléma, hogyan bocsátottak meg.
Ezután készítettünk három virágot: az első szomorú, megbántott virág: A szirmokon kis képekben az a bizonyos megbántás szerepelt, a második virágon kis szivecskékkel a bocsánatkérést szimbolizáltuk, a harmadi, a mosolygós virág szírmain a „kibékülés” jelent meg.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Megbocsátás témaköre: nehezen megfogható téma, de a népmesék segítenek.
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A megbocsátás jeleneteit, jelképeit rajzolták le a diákok, hogy számukra mit jelent a megbocsátás.
Fazekas József Általános Iskola
A gyerekekkel 3 prezentációt készítettünk olyan emberekről, akik hittek a szeretet erejében, az erőszakmentesség mindenhatóságában és életüket a szabadságért való békés küzdelemnek szentelték (Mahatma Gandhi, Nelson Mandela és Desmond Tutu).
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
Könnyebb beszélni a megbocsátásról, mint gyakorolni. Ezen a folyamaton az életünk során szüntelenül dolgoznunk kell. A foglalkozást egy írásos feladattal kezdtük. A megbocsátás témakörének feldolgozásához egy kérdőívet szerkesztettünk, amit kiosztottunk a diákok között. Többek között olyan kérdésekre válaszolhattak, amik a megbocsátás fontosságát, kifejezési módjait, átélt konkrét eseményeket foglaltak össze. A beszélgetés végén mindenki megoszthatta gondolatait, illetve reagálhatott a többiek által ismertetett esetekre.