
Megbocsátás


Megbeszéltük tanulóinkkal azt, hogy milyen helyzetek szülik a haragot, a fájdalmat, és milyen út, milyen érzések vezetnek ahhoz, hogy meg tudjunk bocsátani a másik embernek. A szeretet, a megértés, és más emberek iránti tisztelet szükséges ahhoz, hogy meg tudjuk bocsátani azt a dolgot, ami haragot, illetve fájdalmat szült. Tanulóink ezt napocskákkal ábrázolták. Oly módon, hogy minden rajzhoz – amelyeken a haragot, a fájdalmat és a megbocsátásnál kifejezett örömöt láthatjuk – szomorú, síró, illetve mosolygós „napocska fejet” rajzoltak.
Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
A gyereke a bevezető beszélgetést követően elkészítették bocsánatkérő kártyáikat. Lezárásként meghallgattuk a hónap dalát.
Pestszenlőrinci Kerekerdő Óvoda Zöldike tagóvoda
Egy beszélgetést követően a gyerekek lerajzolták, akiket valamiért megbántottak. Sokat beszélgettünk a rajzokról. Akinek volt kedve, azt is elmesélhette, hogy őt mivel bántották meg, és miért volt jó neki, amikor megbocsátott.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– beszélgető kör: volt- e már olyan, hogy haragudtál valakire? Történet elmesélése, majd az illetőnek megnevezni egy jó tulajdonságát.
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– varázsszavak – játék,
– varázsszavas színező,
– meditáció.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– beszélgető kör: volt- e már olyan, hogy haragudtál valakire? Történet elmesélése, majd az illetőnek megnevezni egy jó tulajdonságát.
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– varázsszavak – játék,
– varázsszavas színező,
– meditáció.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– beszélgető kör: volt- e már olyan, hogy haragudtál valakire? Történet elmesélése, majd az illetőnek megnevezni egy jó tulajdonságát.
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– varázsszavak – játék,
– varázsszavas színező,
– meditáció.