Áprilisban bocsánatkérő kártyát készített mindenki a saját gondolatai alapján.
Megbocsátás
Olyan képeket mutattam be a gyerekeknek, ahol különféle szituációk voltak láthatóak arról, hogyan bántják meg egymást a leggyakrabban a mindennapok során. Pl belekiabálok a másik fülébe, viccből meghúzom az osztálytársan haját, de az nem biztos, hogy neki jól esik, esetleg csúfolódunk, kibeszéljük a másikat, összeveszünk a holmijainkon, játékokon, kiabálok a másikkal. Megbeszéltük, hogy ezek mind-mind bántó helyzetek és az ilyen eseteket helyre kell hozni: bocsánatot kérni, megbeszélni, kiengesztelni a megbántott személyt.
Páros munka volt, kaptak egy-egy szituációt és azt kellett leírniuk, hogy ők miképpen hoznák helyre az adott problémát. Természetesen, miután mindenki elkészült közösen megbeszéltük a feladatokat.
Csemete liget Napközi otthonos Óvoda
A megbocsátás témaköre nagyon közel állt a csoport életében. Mivel a konfliktusok megoldàsaként és a bocsánatkérést alkalmazzuk már korábban is, de most a mese , a bàbozàs elolvassák még jobban elmélyítettük a gyermekek számára a mondanivalót és a helyes viselkedést.
A fiúk nem voltak annyira elfogadóak előtte a megbocsátás terén, de sikerült úgy sajatjukkà tenni a mondanivalóját, hogy alkalmazzák is azt, ha rosszat tesznek társuk felé.
Korábbi óvodai életünk re visszatekintve mindenkit kertünk, hogy menjen oda csoport társához, akit valaha vagy mostanában megbántott és kérjen bocsánatot, piros szívvel jelképezve és szavakba öntve a bocsánatkérést.
Nagyon élvezték ezt a fajta játékot és mindenki talált olyan kisfiút vagy kislányt , akitől bocsánatot is kért.
Székesfehérvári Németh László Általános Iskola
A gyerekeknek két lehetőséget kínáltam fel, a „Kőbe vésve” és a „Megbocsátás hajója” feladatot. A legtöbben az utóbbit választották, de azokat is hihetetlen kreativitással valósították meg. A Kőbe vésve feladatnál szintén csodálatos dolgok születtek, a főkép is ezt mutatja.
Megbocsátás hónapja / 1.osztály.
Osztályunk ebben a tanévben indult ezért is fontos feladat egymás megismerése, elfogadása, az egymáshoz való alkalmazkodás és ennek erősítése.
Boldogságóránkon szituációs játékokat játszottunk, amelyen eljátszottunk egy helyes és helytelen magatartási formát és megbeszéltük a teendőket. Képeket válogattunk a helyes és helytelen viselkedésekről különböző színtereken. Interaktív tábla segítségével megfigyeltünk és válogattunk képeket szituációs helyzetekről. Ezek alapján megbeszéltük, hogy milyen érzelmeket vált ki ha valakit megbántanak és mit csinálunk, hogy megvigasztaljuk.
Az órán tanultunk az érzelmekről. Milyen érzelmeink vannak? Mit jelentenek? Milyen érzelmek jelennek meg, ha valakit megbántanak, illetve mit érez az ha valaki meg tud bocsátani. Tükör előtt utánoztuk az érzelmeket. Érzelmeket kifejező kártyákat válogattunk.
Kiemeltük a megbocsátás fontos szerepét. Gyakoroltuk a bocsánatkérés formáit.
Ezek: szóbeli bocsánatkérés, megölelés, kézfogás.
A tanulók nagyon szeretik Halász Judit dalait, amelyek közül óra végén hallgattunk vidám és szomorúbb hangulatú dalokat. Ezek: Mit tehetnék érted? és a Játszunk együtt! című dalok voltak. Összehasonlítottuk a témájukat és hangulatukat.
A megbocsátásról beszélgettünk. Milyen varázsszavakkal tudjuk ezeket a gondokat megoldani és megelőzni.
A megbocsátásról beszélgettünk. Milyen varázsszavakkal tudjuk ezeket a gondokat megoldani és megelőzni.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Megtapasztaltuk, hogy haraggal nem lehet élni!