A Boldogságóra munkafüzetből elolvastuk és értelmeztük az idézeteket, bölcsességeket.
A megbocsátás jele című történetet elolvastuk, majd megbeszéltük.
Megbocsátás
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka közös elmondása
3.Relaxációs gyakorlat (tükör játék)
4.Ho’oponopono dal meghallgatása
5.Beszélgetés a megbocsátásról
6.Varázsszavak megtanulása, gyakorlása párban -interaktív játék
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A megbocsátás jó érzés, örömmel tölt el minket. Ezt gyakoroltuk a Pillangó csoportban is. A két tündér története minket is megtanított arra, hogy igazán boldogok csak akkor lehetünk, ha nincs harag a szívünkben.
Csemete liget Napközi otthonos Óvoda
Csoportunkban a megbocsátás, mint téma már nem volt újdonság a gyermekek számára, hiszen alapvető szabály volt, hogy bocsánatot kérjen társaiktól, ha az szükséges.
A mese felolvasása után , „Tündéri bocsánat” a kérdésekre nagyon frappáns és komolyan átgondolt válaszokat kaptunk.
Játékosan, mozgásba ágyazva dolgoztuk fel tovább ezt a komoly és számukra is fontos témát.
A bàbozással is nagy örömet szereztünk számukra, majd megbocsátó kis szivet adtak át , annak a társuknak a kis cinegèk, akit valamikor megbántottak.
A diákok kulcsszavakat mondtak a megbocsátás témához, kiemeltük a sajnálom, kérlek bocsás meg, köszönöm, szeretlek szavakat.
Meghallgattuk a hónap dalát.
Megnéztük a néma filmet, csoportokat alkottunk és minden csapat történetet talált ki a filmhez, majd rámondták a szöveget a némafilmre. Jobbnál jobb sztorik születtek.
Elkészült a megbocsátás tabló és kifüggesztettük az osztályterembe.
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
Megbocsátásról beszélgettünk, meghallgattuk a hónap dalát, majd egy szeretetgombócot készítettünk.
A Halacska csoport áprilisban foglalkozott ezzel a témával. A hónap dala inspirálta a tablónkat.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Miután elmondták sérelmeiket, ,,megbocsátás gombócot” formáltak.
Megajándékozták azokat a társukat, felnőtteket, akikre valamiért neheztelnek.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A gyerekek a megélt konfliktusaikat, majd az azt követő megoldásokat rajzolták le.
Gyulai Implom József Általános Iskola
Rendhagyó anyáknapi műsorunk a Boldogságórák tematikájához ( hála, társas kapcsolatok, boldogító jócselekedetek, megbocsájtás) és szimbólumrendszeréhez igazodva nyúlt Janikovszky Éva örkérvényű klasszikusához: Kire ütött ez a gyerek?
Az anyukák és nagymamák megbocsájtó mosolyát és könnyes szemét látva elmondhatjuk, a szív szava mindennél erősebb kötelék, még kamaszkorban is.