Hálakavicsot kézbe tartva felsorolunk aznapi három hálánkat
Kiteljesítő erősségek
Kiteljesítő erősségek témában bepakoltunk a hátizsákunkban minden fontos dolgot amelyre szükségünk van a nagy hegymászáshoz, a célok eléréséhez és az akadályok, nehézségek leküzdéséhez. A feladat nagy sikert aratott a 7. osztályos tanulók körében és örömmel rajzolták meg a képzeletbeli hegymászó és a saját hátizsákjuk tartalmát.
Reggeli körben szivárvány légzéssel kezdtük a napot, majd citromfacsaró mindfulness gyakorlatot végeztünk, végül pillangóölelés következett. Szikra Szilárd meséjét hallgattuk meg ezek után az erősítő tarisznyáról. Mese után elővettem a tarisznyámból a Felfedezők kártyacsomagomat, amivel rövid bemutató után a nagyobbak nagy lelkesedéssel játszottak. A képeken látható erősségeket megbeszéltük, azt is, hogy melyik mire való, miben segít nekünk.
Elhatároztuk, hogy szuperhősökké válunk valamennyien. A hősök mindig segítik az embereket, így mi is ezt fogjuk tenni, segítőkészek, szorgalmasak leszünk! A gyerekek segítettek egymásnak az öltözködésben, a játékban, várépítésben, rendrakásban… Nagyon élvezték, ezért úgy döntöttünk, otthon is folytatják és meglepik a szüleiket. Hamarosan kaptuk a képeket a szorgos segítőkész gyerekekről!
A hét végén föltettük az önbizalom virágunkra a következő szirmot a kiteljesítő erősségekét.
Önbizalom program Karaktererősségek
Ismétlésként felidéztük a múltkori Önbizalom programban tanultakat. Feltettem az elmaradt kérdéseket. Milyen külső tényezők befolyásolják az önértékelésed? Milyen helyzetekben szereted magad? Mik azok, amikben jobban is szerethetnéd? A te életedben ki az, aki tanácsot ad, vagy aki melletted áll, ha nehézségeid vannak?
Majd áttértünk az új témánkra. Meséltem a kutatásokról, amik a 6 erény és a 24 karaktererősség megállapításához vezetett.
Az ismerkedést úgy kezdtük, hogy elővettük az elmúlt foglalkozáson készített virágainkat, és megkértem őket, hogy próbálják besorolni, hogy az oda felírt tulajdonságok, melyik erényhez tartoznak. Úgy gondoltam, jobb, ha ismerősebb tulajdonságokkal kezdünk.
Ezután egy lapon megkapták a 24 karaktererősséget, kértem, hogy színezzék ki a tulajdonságokat a ppt-n láthatónak megfelelően. Megbeszéltük, mit jelentenek, példákat hoztunk rá.
Majd csoportosították a karaktererősségeket aszerint, hogy melyiket érzik az erősségüknek, melyiken kell fejleszteniük, s melyik, ami közepes erősséggel van meg bennük, vagy nem tudják eldönteni hova sorolják.
Végül elolvastuk és megbeszéltük Bence kérdései című történetet. Folyamatosan kerestük, hogy milyen karaktererősségek jelennek meg benne. (kíváncsiság, tanulás szeretete, társas intelligencia, kedvesség, korrektség, önuralom alakul, bátorság alakul)
Megbeszéltük, mire lehet használni ezeket az erősségeket. Milyen tevékenységeket érdemes végeznie ezekkel a tulajdonságokkal? (tanár, tudós)
Megint megnézte mindenki a saját listáját. Neki mire jók a saját erősségei? Hozzájárulnak-e az egészséges önbizalmához? Miért érdemes tudni, hogy mik az erősségeink? (Ha tisztában vagyunk az erősségeinkkel, és a gyengeségeinkkel is, akkor valószínűleg sem önbizalomhiányosak nem leszünk, sem beképzeltek, hanem egészséges lesz az önbizalmunk.
Még a végén visszatértünk a nyitó ppt képhez, ami színes körökből álló hegyszerű alakzatot ábrázolt, hogy ennek az órán beszéltek ismeretében, mi lehet a szimbolikája? Mit jelenthet? Kitalálták, hogy az erősségeink a kis színes körök, és ebből épül az önbizalomhegyünk.
1 2