A havi téma feldolgozása sok testmozgással és kreatív tevékenységgel történt. Megbeszéltük a sportágakat, annak jellemzőit. Nyílt nap alkalmával a szülők betekintést nyerhettek a boldogság óra tevékenységbe és ők is aktívan részt vettek a zenés bemelegítő tornába, illetve váltóversenybe.
Testmozgás
Boldogságóra – Május: Egészséges életmód
Egy mozgásos játékkal vezettem fel a téma feldolgozását, majd beszélgettünk a testmozgás fontosságáról, egészségre való hatásáról. Csoportunk nagy része nagy mozgásigényű, így egyszerű volt a megmozgatásuk és a különböző mozgási lehetőségekről, sportokról való emlékeik felidézése, elmeséltetése is.
Csoportunkban a testmozgással nincs gond, bármikor, bármire kaphatóak, nagyon szeretik a gyümölcsöket, zöldségféléket a mindennapok folyamán. Kreatívak, ötletesek, ügyesek. Segítik egymást. Nagyon szeretik a mozgásos játékokat, tevékenységeket, szeretnek a szabadban sokat tartózkodni, játszani, mozogni bármilyen évszakban.
A téma lezárásaként zenére egy közös táncos mozgást végeztek a gyerekek a szőnyegen.
Különböző kreatív módokon kerülték meg a gyerekek az iskola udvarán a játszóteret. Jól szórakoztak,jól éreztük magunkat.
Májusban jeles nap a Madarak és fák napja, ennek megünneplését Gyopárosfürdőn terveztük. Busszal kimentünk és bebarangoltuk a tó környékét, gyönyörködtünk a természet szépségeiben! Az erdőben futóversenyt rendeztünk és a játszóteret vettük birtokba.
Közlekedési hetünkön pedig kerékpároztunk az ovi zárt parkolójában.
Ilyen programokkal színesítjük a napi mozgás dús életünket!
Májusban a testmozgással és annak fontosságával foglalkoztunk a 9. A. osztályban. A szokásos módon indítottuk az órát: Miért is fontos a mentális egészségünk megőrzéséhez a mozgás, a sport? A tanulók hamar elkezdték sorolni az érveket: megvéd a mozgás a betegségektől, nem lesznek depressziósak, csökkenti a stresszt, fájdalomcsillapító hatása van, mentálisan erősebbek lesznek, jobban koncentrálnak, motivál, kitartást erősít.
A feladatok közül a „Te melyik Blob vagy?”-ot végeztük el. A kép hatalmas nevetést váltott ki, majd mindenki megkereste azt a figurát, amelyik legjobban jellemezi a sporthoz fűződő viszonyát. A figurák választásának okaiból néhány válasz:
– vicces
– jó szurkolni
– társaságban vagyok
– segít, hogy ne legyek szomorú, felvidít.
Az óra végén megnéztük Mr Bean sportos kisfilmjét, hogy a rekeszizmunk se pihenjen.
Rendkívül sportos osztály vagyunk. Az osztály 80%-a rendszeresen sportol egyesületi keretek között, van olyan, aki több sportot is űz. Ezért nem volt nehéz dolgom, amikor a testmozgás örömeire kellett beszélnem, sőt nem is kellett beszélnem, hiszen ők maguktól is elmondták. Örömmel csináltuk meg a Te melyik “Blob” vagy? feladatot. Mindenki megkereste a saját figuráját, kiszínezte és kiegészítette a rajzot. Ezután kimentünk a szabadba és játszottunk egy jót. A „pacsibarát” játékot nagyon szeretjük a táborozóimmal, most megtanítottuk a többieknek is. A gyerekek körbe-körbe futnak, sétálnak, majd a játékvezető felszólítására keresnek egy pacsibarátot, majd egy könyökbarátot, hisztibarátot, kacsintós barátot, lábbarátot stb. Mindig új párok és véletlenszerűen újra meg kell keresni a pacsibarátot stb. Minél több gyerek játssza, annál izgalmasabb, de mi tizenketten is jól szórakoztunk.
És mozogtunk, fejlődtünk, közösséget építettünk és boldogság volt az egész óra.
A óra elején meghallgattuk a hónap dalát, majd összegyűjtötték a mozgás jótékony hatásait. Ezután az iskola diákjait egy közös táncra hívtuk a nagy szünetben:)