Ennek a napnak a lehetőségeit a nap több részére beépítve oldottuk meg. Reggel a napot egyszerű jóga gyakorlatokkal indítottuk a dolgozat írás előtt. Majd azt követőn egy kis kikapcsolódásként játszottunk egy- két titkos karmestert, amit a gyerekek már korábbról ismertek és nagyon szerettek.
Majd elkészítettük a Jobb Veled a Világ bolygó lakóinak napi étrendjét, a gyerekek ajánlásával. Nagyon élvezték a feladatokat a gyerekek.
Testmozgás
A madarak és fák napja alkalmából tartottunk egy dupla órát, amelyet egy ‘Bird quiz’- zel kezdtünk.
Az első részben fotókról kellett madarakat felismerni; egy pontot ért a magyar név, kettőt az angol név.
A quiz második részében madárhang felismerés volt. Mindkét feladatot izgalmasnak és viccesnek találták a diákok, ugyanakkor tanulságos is volt abból a szempontból, hogy mennyire hiányosak az ismereteink.
Ezután arról beszélgettünk, hogy mennyire fontosak a nyelvben a természettel kapcsolatos szavak, illetve mennyire hagyhatóak ki a szótárakból ezek, hogy a technikával kapcsolatos szavak helyettesítsék őket. Ez egy a brit fiatalok számára készült szótárral meg is történt. Erről olvastunk egy cikket és az arra írt reakciókat, amelyek közül egy vers formájában íródott.
Az óra anyagát, a szókinccsel kapcsolatban azt a ‘házi’ feladatot kapták a tanulók, hogy az osztálykirándulás és terepgyakorlaton próbálják beazonosítani és megnevezni a madarkat és növényeket.
A fotók ezúttal az én munkámról készültek, az óraterveket mutatják.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Boldogan vártuk a következő boldogság órát. Téma a mozgás, ami lelkesedéssel tőltötte el a mókuskáimat. Imádnak táncolni, ugrálni és bármilyen mozgásos játékot. Az órát beszélgetéssel kezdtük, hogy miért is jó a mozgás, hogyan hat e testi és lelki jóllétünkre.
Ezután meghallgattuk a hónap dalát és lelkes mozgással kísértük.
Az udvaron különböző járásokat, tekergéseket végeztünk. Nagyon tetszett nekik, amikor egymással összekapcsolódva, egymást segítve kellett mozgást végezni.
A mozgásos feladat után az egészséges táplálkozásról beszélgettünk. Ezután kifestettük a mellékletben található képet.
Mindig mozgunk-ez a mottónk
A havi téma feldolgozása sok testmozgással és kreatív tevékenységgel történt. Megbeszéltük a sportágakat, annak jellemzőit. Nyílt nap alkalmával a szülők betekintést nyerhettek a boldogság óra tevékenységbe és ők is aktívan részt vettek a zenés bemelegítő tornába, illetve váltóversenybe.
Boldogságóra – Május: Egészséges életmód
Egy mozgásos játékkal vezettem fel a téma feldolgozását, majd beszélgettünk a testmozgás fontosságáról, egészségre való hatásáról. Csoportunk nagy része nagy mozgásigényű, így egyszerű volt a megmozgatásuk és a különböző mozgási lehetőségekről, sportokról való emlékeik felidézése, elmeséltetése is.
Csoportunkban a testmozgással nincs gond, bármikor, bármire kaphatóak, nagyon szeretik a gyümölcsöket, zöldségféléket a mindennapok folyamán. Kreatívak, ötletesek, ügyesek. Segítik egymást. Nagyon szeretik a mozgásos játékokat, tevékenységeket, szeretnek a szabadban sokat tartózkodni, játszani, mozogni bármilyen évszakban.
A téma lezárásaként zenére egy közös táncos mozgást végeztek a gyerekek a szőnyegen.
Különböző kreatív módokon kerülték meg a gyerekek az iskola udvarán a játszóteret. Jól szórakoztak,jól éreztük magunkat.
Májusban jeles nap a Madarak és fák napja, ennek megünneplését Gyopárosfürdőn terveztük. Busszal kimentünk és bebarangoltuk a tó környékét, gyönyörködtünk a természet szépségeiben! Az erdőben futóversenyt rendeztünk és a játszóteret vettük birtokba.
Közlekedési hetünkön pedig kerékpároztunk az ovi zárt parkolójában.
Ilyen programokkal színesítjük a napi mozgás dús életünket!
Májusban a testmozgással és annak fontosságával foglalkoztunk a 9. A. osztályban. A szokásos módon indítottuk az órát: Miért is fontos a mentális egészségünk megőrzéséhez a mozgás, a sport? A tanulók hamar elkezdték sorolni az érveket: megvéd a mozgás a betegségektől, nem lesznek depressziósak, csökkenti a stresszt, fájdalomcsillapító hatása van, mentálisan erősebbek lesznek, jobban koncentrálnak, motivál, kitartást erősít.
A feladatok közül a „Te melyik Blob vagy?”-ot végeztük el. A kép hatalmas nevetést váltott ki, majd mindenki megkereste azt a figurát, amelyik legjobban jellemezi a sporthoz fűződő viszonyát. A figurák választásának okaiból néhány válasz:
– vicces
– jó szurkolni
– társaságban vagyok
– segít, hogy ne legyek szomorú, felvidít.
Az óra végén megnéztük Mr Bean sportos kisfilmjét, hogy a rekeszizmunk se pihenjen.
Rendkívül sportos osztály vagyunk. Az osztály 80%-a rendszeresen sportol egyesületi keretek között, van olyan, aki több sportot is űz. Ezért nem volt nehéz dolgom, amikor a testmozgás örömeire kellett beszélnem, sőt nem is kellett beszélnem, hiszen ők maguktól is elmondták. Örömmel csináltuk meg a Te melyik “Blob” vagy? feladatot. Mindenki megkereste a saját figuráját, kiszínezte és kiegészítette a rajzot. Ezután kimentünk a szabadba és játszottunk egy jót. A „pacsibarát” játékot nagyon szeretjük a táborozóimmal, most megtanítottuk a többieknek is. A gyerekek körbe-körbe futnak, sétálnak, majd a játékvezető felszólítására keresnek egy pacsibarátot, majd egy könyökbarátot, hisztibarátot, kacsintós barátot, lábbarátot stb. Mindig új párok és véletlenszerűen újra meg kell keresni a pacsibarátot stb. Minél több gyerek játssza, annál izgalmasabb, de mi tizenketten is jól szórakoztunk.
És mozogtunk, fejlődtünk, közösséget építettünk és boldogság volt az egész óra.