A gyerekekkel eljátszottuk a Jókai Mór Ültess fát című versének megzenésített változatát. Mozogtunk közben és a természetvédelemre is gondoltunk közben. Gyermekeink mozgásigénye igen nagy, így a legtöbb tevékenységet is mozgással kombináljuk. Nagy kedvenc a tactile disc lépegető harangok, amik a talpat stimulálják, és az ún. ejtőernyős játék ami az egyensúlyérzéket, szem – kéz koordinációt , figyelemkoncentrációt fejleszt. Ezenkívül színességet, vidámságot hoznak a mindennapokba, a vitális érzeteket is javítják.
Testmozgás
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Témánk a mentális egészség és a testmozgás volt. A foglalkozást Bagdy Emőke által kidolgozott relaxációs gyakorlatokkal kezdtük: Égig érő fa vagyok, megnövöm , mint a nagyok…, nyújtózás magasra, majd karlengetés, mint az inga jobbra – balra. Bagdi Bella Jól érzem magam dalára énekeltünk, táncoltunk és zenét hallgattunk. Egy – kettő – három – négy nézd, a kezem égig ér című mondókára mozogtunk. Elmeséltem nekik a Lusta király című mesét majd a meséhez tartozó színezőt kiszíneztük. Vigyázz a várra című játékot játszottuk ami abból állt hogy építettünk egy várat kockából és kijelöltünk egy örzőt akinek védenie kellett a várat a többi gyereknek pedig kislabdával meg kellett próbálni eltalálni a várat. Akinek ez sikerült az lett az örző.
Aktuális hónapunk témája a testmozgás volt. A gyerekek általában nagyon szeretik a mozgásos játékokat, s ez az én csoportomra is igaz. A foglalkozás elején a könyvben található mondókát mondogattuk, a hozzá kapcsolódó utánzó mozdulatokkal. Ezt követően a szőnyegen körbe ülve hallgatták meg A lusta király című mesét. Közösen megbeszéltük a mese tartalmát, lényegét, mondanivalóját. Kérdéseket tettem fel az egészségről, egészséges életmódról, sportról, testmozgásról, s-e témán belül beszélgettünk. Játszottunk Tükörjátékot, ami egy kicsit nehéz volt számukra, nehezen ismerték fel a különböző sportokat. A Tűz, víz, repülő játék nagyon tetszett nekik, többszöri gyakorlás után már megjegyezték a játékszabályt. Végül a gyerekeket kisebb csoportokra osztottam, kaptak egy – egy lufit, s az volt a feladat, hogy a saját lufijukat minél tovább a levegőben tartsák.
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
A gyerekekkel megismerkedtünk a testmozgás témájával. Beszélgettünk miért nagyon fontos a mozgás. Mi is sokat mozgunk, kint a szabadban is, illetve a csoportba is. Valamint odafigyelünk a rendszeres gyümölcs és zöldség evésre is. Mik az egészséges ételek melyek nem.
Színes ételeinket szív alakokra helyeztük képletesen.
Ennek a napnak a lehetőségeit a nap több részére beépítve oldottuk meg. Reggel a napot egyszerű jóga gyakorlatokkal indítottuk a dolgozat írás előtt. Majd azt követőn egy kis kikapcsolódásként játszottunk egy- két titkos karmestert, amit a gyerekek már korábbról ismertek és nagyon szerettek.
Majd elkészítettük a Jobb Veled a Világ bolygó lakóinak napi étrendjét, a gyerekek ajánlásával. Nagyon élvezték a feladatokat a gyerekek.
Ennek a napnak a lehetőségeit a nap több részére beépítve oldottuk meg. Reggel a napot egyszerű jóga gyakorlatokkal indítottuk a dolgozat írás előtt. Majd azt követőn egy kis kikapcsolódásként játszottunk egy- két titkos karmestert, amit a gyerekek már korábbról ismertek és nagyon szerettek.
Majd elkészítettük a Jobb Veled a Világ bolygó lakóinak napi étrendjét, a gyerekek ajánlásával. Nagyon élvezték a feladatokat a gyerekek.
Ennek a napnak a lehetőségeit a nap több részére beépítve oldottuk meg. Reggel a napot egyszerű jóga gyakorlatokkal indítottuk a dolgozat írás előtt. Majd azt követőn egy kis kikapcsolódásként játszottunk egy- két titkos karmestert, amit a gyerekek már korábbról ismertek és nagyon szerettek.
Majd elkészítettük a Jobb Veled a Világ bolygó lakóinak napi étrendjét, a gyerekek ajánlásával. Nagyon élvezték a feladatokat a gyerekek.
A madarak és fák napja alkalmából tartottunk egy dupla órát, amelyet egy ‘Bird quiz’- zel kezdtünk.
Az első részben fotókról kellett madarakat felismerni; egy pontot ért a magyar név, kettőt az angol név.
A quiz második részében madárhang felismerés volt. Mindkét feladatot izgalmasnak és viccesnek találták a diákok, ugyanakkor tanulságos is volt abból a szempontból, hogy mennyire hiányosak az ismereteink.
Ezután arról beszélgettünk, hogy mennyire fontosak a nyelvben a természettel kapcsolatos szavak, illetve mennyire hagyhatóak ki a szótárakból ezek, hogy a technikával kapcsolatos szavak helyettesítsék őket. Ez egy a brit fiatalok számára készült szótárral meg is történt. Erről olvastunk egy cikket és az arra írt reakciókat, amelyek közül egy vers formájában íródott.
Az óra anyagát, a szókinccsel kapcsolatban azt a ‘házi’ feladatot kapták a tanulók, hogy az osztálykirándulás és terepgyakorlaton próbálják beazonosítani és megnevezni a madarkat és növényeket.
A fotók ezúttal az én munkámról készültek, az óraterveket mutatják.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Boldogan vártuk a következő boldogság órát. Téma a mozgás, ami lelkesedéssel tőltötte el a mókuskáimat. Imádnak táncolni, ugrálni és bármilyen mozgásos játékot. Az órát beszélgetéssel kezdtük, hogy miért is jó a mozgás, hogyan hat e testi és lelki jóllétünkre.
Ezután meghallgattuk a hónap dalát és lelkes mozgással kísértük.
Az udvaron különböző járásokat, tekergéseket végeztünk. Nagyon tetszett nekik, amikor egymással összekapcsolódva, egymást segítve kellett mozgást végezni.
A mozgásos feladat után az egészséges táplálkozásról beszélgettünk. Ezután kifestettük a mellékletben található képet.
Mindig mozgunk-ez a mottónk