A hetedik osztály májusi alkotása az Egészség címet kapta.
A májusi boldogságórát elkészítette: Szőllősi István
Testmozgás
A negyedik osztály májusi alkotása a Testmozgás fontossága címet kapta.
A májusi boldogságórát elkészítette: Takács Istvánné Ilona
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A májusi boldogságórák témája a rendszeres Testmozgás gyakorlása nagyon közel áll a gyerekekhez. Ebben az életkorban nagyon aktívak, lételemük a napi mozgás, életszükséglet számukra. Beszélgettünk arról, hogy naponta mennyi testmozgásra van szükségük, valamint a testedzés és a sport jótékony hatásairól, ki mit sportol ( úszás, tánc, futball). Megállapítottuk, hogy a mozgás nélkülözhetetlen hatással van az egész életükre, növekedésükre, semmi mással nem pótolható, örömforrás számukra. A hónap során az alábbi feladatokat végeztük el:
• Blob foci
• Aktív agy pihentetés
• Titkos karmester
• Illusztráció készítése Nagy Bandó András Mendegélő c. verséhez
• Egészség mondóka írása
• Jobb Veled a Világ bolygó (veteményes kert, zöldségek, gyümölcsök színezése)
A hónap nevezetes napjai közül megemlékeztünk a
Tűzoltók napjáról
A fagylalt napról
A madarak és fák napjáról
A gyermeknapról, programokon való részvétel
Egészség mondóka
Naponta sok zöldséget, gyümölcsöt eszem,
hogy mindig egészséges legyek,
de előtte mindig megmosom a kezem,
hiszen beteg lenni nem szerencsés eset,
mert aki piszkos kézzel eszik,
az bizony hamar megbetegszik.
Evés előtti kézmosás,
egészséges jó szokás.
A folyadékfogyasztásról sem feledkezem meg,
az egészséges innivalókat részesítem előnyben.
Mindennap sokat mozgok: futok, biciklizek,
sétálok a fák alatt.
Ötször-hatszor leguggolok,
így lábam erős lesz és gyors.
Hajlongok, karkörzök néhányat,
csinálok pár fekvőtámaszt.
Az egészségemre így vigyázok,
öröm számomra –e mozgássor.
Figyelek arra is, hogy naponta 9-10 órát aludjak,
ezáltal kipihenten koncentrálok az órákra.
Mindezeket, ha betartom,
egészséges leszek meglátod.
Vigyázz rá te is, hogy sokáig élvezd,
óvd, mert csak egy van belőle!
A mai óra nagyon jó hangulatban telt el. A rövid ráhangolódás után megismerkedtünk a „A mezei nyúl és a sündisznó” című mesével. A mesén keresztül beszélgettünk a sportolás jótékony hatásairól, miért van fontos szerepe az életünkben. Ki, mit sportol, illetve ki milyen sportágat próbálna ki szívesen. Beszélgettünk sportolókról, példaképekről, egyesek elmondták sportsikereiket is.
Ez után rövid filmet néztünk a kitartásról, majd ezzel kapcsolatban megbeszéltük, mi mindenhez kell kitartás, hogyan javíthatjuk az esélyeinket, egy-egy nehéznek vélt feladat megoldásakor. Miért fontos a hozzáállás és a kitartás.
A kisfilm után mindfulness gyermekjóga gyakorlatsort végeztünk. Ez a tudatos gyakorlatvégzés megmutatta, milyen jól ki tudja tisztítani a gondolatainkat. A légzésünket a mozgáshoz igazítva nem is olyan könnyű a gyakorlatsor elvégzése.
A gyakorlatsor után meghallgattunk a Jól érzem magam című dalt, amit nagyon élveztek a gyerekek.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
Ebben a hónapban is maximálisan megvalósítottuk a testmozgást. Számunkra nagyon fontos, hogy a gyerekek minél több mozgásformával megismerkedjenek. Nagyon sokat vagyunk a levegőn. Óvodánk udvarán mászókázhatnak, hintázhatnak, labdázhatnak, tollasozhatnak a gyerekek. A nagyoknak a fáramászást is meg szoktuk engedni. Amikor megláttuk a kihívás napját, nem is volt kérdés a részvételünk. Az óvodánk minden kis ovisa, és a felnőttek is futottak. A gyerekek nagyon készültek erre a programra. Az én csoportom már azzal várt, hogy ma ” boldogság nap van”. Mindenki újra piros felsőben jött, ebből is tudják, hogy ez egy különleges nap. A kicsikkel még nem mertük bevállalni az utcán való futást, velük az óvoda udvarán teljesítettünk a kihívást. Boldogok voltak attól, hogy mi is velük együtt futottunk. A nagyobbak körbe futották a vállalt utcákat. Nekik ez jelentett örömöt, hiszen nem megszokott körülmények között futhattak. A fiatal kolléganőim bemelegítették a gyerekeket egy kis tornával, és ezután teljesítették szintén a felnőttekkel együtt a tàvot. A futás végén közösen egy örömugrást is végeztünk. Élményekkel és boldogsággal teli délelőttnek lehettünk részesei! Másnap beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy ki milyen sportot ismer, és a szüleik sportolnak-e valamit. Azt is megbeszéltük, hogy miért van szükségünk rendszeres mozgásra. Hallgattuk Bagdi Bella dalait, kitaláltunk rá egyszerű mozdulatokat.
A zalaegerszegi Izsák Imre Általános Iskola „Izsákos6.a” csapata – „A testmozgás gyakorlása” havában – örömmel csatlakozott a kihívás napjához, amelynek keretében 6-féleképpen futották körbe a gyerekek az iskolát: sima futással, oldalazó futással, keresztlépésekkel, hátrafalé futva, összekapaszkodva és örömködve.
Mivel a csoport szinte minden tagja rendszeresen sportol, nagy boldogsággal teljesítették a feladatot.
A mozgásé volt a főszerep a május 31-i iskolai gyermeknapon, a focibajnokságon II. helyen végeztek fiaink, a 2024 méteres futás győztese és második helyezettje is csoportunk tagjai közül került ki.
Éljen a sport!
Boldogságóra- május
A testmozgás gyakorlása 1/9.B
Az osztállyal beszélgettünk arról, hogy:
Ki, milyen testmozgásokat ismer?
Hol lehet ezeket végezni?
Egyedül vagy párban, esetleg csoportosan?
Hogyan érzed magad a testmozgás után?
” Az edzés nemcsak a testedet formálja, hanem a lelkedet is.” A. Schwarzenegger
Eredmény: testi, lelki jóllét, egészség, boldogság, társas kapcsolatok
A tanulók által leginkább kedvelt sportok:
foci
kosárlabda
röplabda
tollas
edzés
Mindennapos mozgás után az egészséges étkezés beépítése a mindennapokban.
Magas ágyások ápolása, paprika, paradicsom uborka ültetése gondozása, fogyasztása. Szülők bíztatása , hogy minden nap változatos gyümölcs, zöldség fogyasztásukat támogassák. Tízóraira zöldség gyümölcs fogyasztás minden nap vitamin és gyümölcssaláta formájában.