A testmozgás része mindennapjainknak, nem csak a tanórákon, a szabadidős iskolai tevékenységek során is és az otthoni családi programokban. Szerencsére minden gyermek szeret mozogni osztályomban. Miután beszélgettünk a testmozgásról, annak jótékony hatásairól, kiderült mennyien szeretnek sportolni és vannak, akik a sportolást tűzték ki célul életükben.
Vannak úszóink, focistáink, boxolóink, de van aki tornára jár, van, aki biciklizni, rollerezni szeret.
Testmozgás
A testmozgás része mindennapjainknak, nem csak a tanórákon, a szabadidős iskolai tevékenységek során is és az otthoni családi programokban. Szerencsére minden gyermek szeret mozogni osztályomban. Miután beszélgettünk a testmozgásról, annak jótékony hatásairól, kiderült mennyien szeretnek sportolni és vannak, akik a sportolást tűzték ki célul életükben.
Vannak úszóink, focistáink, boxolóink, de van aki tornára jár, van, aki biciklizni, rollerezni szeret.
A testmozgás része mindennapjainknak, nem csak a tanórákon, a szabadidős iskolai tevékenységek során is és az otthoni családi programokban. Szerencsére minden gyermek szeret mozogni osztályomban. Miután beszélgettünk a testmozgásról, annak jótékony hatásairól, kiderült mennyien szeretnek sportolni és vannak, akik a sportolást tűzték ki célul életükben.
Vannak úszóink, focistáink, boxolóink, de van aki tornára jár, van, aki biciklizni, rollerezni szeret.
A hónap kihívásának megfelelően sokat mozogtunk. Tantermi játékokat játszottunk- a tanulók alapfogyatékosságára való tekintettel. Olyan játékokat gyűjtöttem össze, amely igényli a mozgást, de nem igényel nagy teret. Ezeket az ötleteket felfűztem egy Genial.ly feladatsorba. Nagyon jó hangulatban telt a foglalkozás. Minden tanuló aktivizálta magát.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Az óvoda udvarán, a szabadban való játék, mozgás mindig örömforrás a gyerekek számára. A testmozgás témával kapcsolatos beszélgetést követően papírsárkányt eregettünk, amelyet mindenki nagy élvezettel, boldogsággal röptetett.
A linken található kis videóban bemelegítésként a figurával együtt mozogtunk, majd a suliban és az iskola környékén található parkban lévő állomásokon végeztük el az érdekes sport feladatokat. A nap nagy része mozgással telt.
A test és lélek egysége a feltétele az egészséges és boldog életnek. Ami felé kalauzolja tanítványait a pedagógus. Ezzel a jóga elemeit ötvöző pihentető, frissítő videóval energetizáltuk magunkat, jó kezdése volt a matematika órának. A tanítás rendhagyó módon folytatódott, a gyerekek kérésére több apró, zenés, táncos videóval kedveskedtem tanítványaimnak.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
A foglalkozást malomkörzés relaxációval kezdtük. Ezen a napon a gyermekek sok-sok tornaeszköz közül választhattak, melyeket kipróbálhattak, egyedül és külön is játszottak. A gyerekek nagyon szeretik a mozgásos tevékenységeket, éppen ezért nagyon boldogok voltak amikor elmondtam, hogy mit fogunk csinálni. Mindemellett beszélgettünk, hogy miért is olyan fontos mozogni és a foglalkozás végén mindenki elmondhatta, hogy mi tetszett a legjobban és mi a kedvenc mozgásformája. A foglalkozást egy légzőgyakorlat sorral fejeztük be.
9. foglalkozás: A mozgás, egészség !
Cél: A foglalkozás célja az, hogy a gyermekek kedvet kapjanak a rendszeres mozgáshoz. Ismerjenek meg többféle mozgásformát, hogy lássák mennyi lehetőségük van a mozgásra. Tapasztalják meg, hogy a mozgás örömet okoz, és ez által egészségesebbek lesznek.
Korcsoport: 4-6 éves óvodáskorú gyermekek
Elhelyezkedés: körben ülünk a szőnyegen.
Időkeret: 25-30 perc, az alkotás több időt is igénybe vehet.
Foglalkozás menete:
Ráhangolódás a foglalkozásra: A gyermekekkel a Viráglégzést végezzük el!
Motiválás: A gyermekekkel elénekeljük az „Előre jobb kezedet, utána hátra!” éneket, miközben elvégezzük az énekben lévő mozdulatokat.
Mesélés: Kerekerdő kalandra hív téged vers elmondása után elmeséltem a „A lusta erdőlakók!” című mesét. A meséléshez bábokat használtam. A mese során minden gyermekek utánozták az állatok mozdulatait: amikor kövérek voltak, amikor mozogtak, és amikor lefogytak!
Beszélgetés A mese végén megbeszéltük, hogy a gyerekek hogyan és mit szoktak mozogni. Mi is játszottunk sok mozgásos játékot!.
Sokféle mozgásformát kipróbáltunk: Jógáztunk, ugráltunk, karikás ugró játékok, volt egyensúlyozás, mászókázás, elmentünk egy szuper játszótérre kirándulni!
Akadálypályát hoztunk létre a csoportszobába!: A gyermekekkel a csoportszobában asztalokból, karikákból, székekből hoztunk létre akadálypályát, melyet csoportokban kellett teljesíteni, majd mozgásokat utánoztak a gyermekek. Nagyon szerették ezt a feladatot a gyermekek.
Székfoglaló játék: A gyermekek zenére mozogtak, amikor megállt a zene, le kellett ülni egy székre. Akinek nem jutott, az kiesett a játékból. Többször is eljátszottuk, annyira tetszett a gyerekeknek.
Ugróiskola: Az udvaron ugróiskoláztunk! Nagyon jó volt!
Madarak és fák napja alkalmából elmentünk a madártani ösvényre is, és solymász bemutatón is részt vehettünk! Nagyon szerették ezeket a programokat a gyerekek!
Felgyorsult világunkban úgy vélem, egyre nagyobb szükség van az elcsendesedésre, az elmélyülésre. Jó volt látni, hogy a foglalkozáson résztvevő diákok, ha rövid időre is, de megvalósították ezt az állapotot. A gyerekek ügyesen követték a ráhangolódást és az egész testet átmozgató gyakorlatokat, majd jógaászanákat végeztünk közösen. A jóga lényege a fegyelmezettség, test és elme vonatkozásában. A végcél pedig, hogy összhangban legyünk környezetünkkel és embertársainkkal. Azok, akik minden nap gyakorolják, azt vallják, hogy javítja az egészséget, jó közérzetet biztosít. A gyerekektől pozitív visszajelzéseket kaptam, nagyon tetszett nekik a jóga. Nagy öröm volt számomra, hogy néhány alsós tanuló is csatlakozott hozzánk.