
Testmozgás


Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Az osztályban fociznak, kosaraznak, judoznak, mazsoretteznek, balettoznak a gyerekek. Sikereikről vallanak.
OROSZLÁNYI HUNYADI MÁTYÁS ÁLTALÁNOS ISKOLA
Miben változtatja meg egy fiatal életét a sport? Erről vall Olasz Ádám, oroszlányi kosaras.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
A boldogság feltétele sohasem a boldogság keresése. (…) A boldogság jutalomként adatik meg neked az alkotó munka után. És a boldogság feltétele a küzdelem, a kényszer és a kitartás.
Antoine de Saint-Exupéry
A győzelemhez vezető út gyakran sorozatos vereségekkel van tele. Fájdalom és gondok nélkül teljesítményünknek nem lenne igazi értéke! Ha nem került semmibe, semmit sem ér. A siker eléréséhez elkerülhetetlen, hogy megtanuljuk legyőzni a nehézségeket és kudarcokat. A kulcs a kitartás.
Bob Gass
Ha valaki előtt ott lobog a cél, amit el szeretne érni, akkor azért mindent meg is tesz – ha igazán szeretné. (…) Nehéz pozitív üzeneteket megfogalmazni, de tényleg csak kitartás kérdése minden!
A kitartás és az önfejűség között az a különbség, hogy az egyik többnyire erős szándékból fakad, míg a másik erőtlenségből.
Henry Ward Beecher
Csurgói Eötvös József Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolája
Ebben a hónapban hangsúlyoztuk, hogy az egész tanévben törekedtünk a jókedvű testmozgás megvalósítására. Most bizonyítjuk, hogy a fantáziánk is határtalan.
Bihardioszegi Altalanos Iskola
Senki sem nyert még versenyt, aki nem nevezett be.
Arnold Bennett
A motiváció elindít. A megszokás mozgásban tart.
Jim Ryun
Bihardioszegi Altalanos Iskola
Megbeszelt temak :
-a fizikailag aktívabb emberek
-a mozgásban szegény életmód
-a rendszeres testedzés
-a mentális egészség
-a modern életvitel
-mennyi testmozgásra van szükség
-örömhormon termelés
-boldogságfokozó technika
Feladat :egy olyan képzeletbeli kalandpark , ahol a testedzésre rendkívül izgalmas lehetőségek nyílnak.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
Boldogság óra- május
A testnevelés, a mozgás szeretetét, és fontosságát még ebben a korban a tanulókban nem kell megerősíteni inkább a jelentőségének a tudatosítása alakítható ki.
Az óra elején a pantomimszerű sport bemutató nagyon sikeres volt, a gyerekek bemutatták a vívás, kosárlabdázás, foci, korcsolyázás, balett mozdulatait, a többiek kitalálták. Nagyon jókat nevettek egymáson. Ezután összegyűjtöttük azokat a sportágakat, amiket ők ismernek. Meglepően sokat, harmincnyolcat tudtak, ismertek a gyerekek. Nézni és csinálni is mindegyiket szeretnék, ez a kézjelzéses feladatból derült ki.
Ezután beszélgettünk arról, miért boldogságforrás a testmozgás, milyen mozgásformát tudnának még elképzelni, ami még nincs, vagy csak a fantáziájukban jelenik meg. Így születtek a rajzok, vízen futásról, felhő trambulinról, a szuperszonikus cukorról, a csillag fogathajtó versenyről.