
Testmozgás

Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Az osztályban fociznak, kosaraznak, judoznak, mazsoretteznek, balettoznak a gyerekek. Sikereikről vallanak.
OROSZLÁNYI HUNYADI MÁTYÁS ÁLTALÁNOS ISKOLA
Miben változtatja meg egy fiatal életét a sport? Erről vall Olasz Ádám, oroszlányi kosaras.

Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
A boldogság feltétele sohasem a boldogság keresése. (…) A boldogság jutalomként adatik meg neked az alkotó munka után. És a boldogság feltétele a küzdelem, a kényszer és a kitartás.
Antoine de Saint-Exupéry
A győzelemhez vezető út gyakran sorozatos vereségekkel van tele. Fájdalom és gondok nélkül teljesítményünknek nem lenne igazi értéke! Ha nem került semmibe, semmit sem ér. A siker eléréséhez elkerülhetetlen, hogy megtanuljuk legyőzni a nehézségeket és kudarcokat. A kulcs a kitartás.
Bob Gass
Ha valaki előtt ott lobog a cél, amit el szeretne érni, akkor azért mindent meg is tesz – ha igazán szeretné. (…) Nehéz pozitív üzeneteket megfogalmazni, de tényleg csak kitartás kérdése minden!
A kitartás és az önfejűség között az a különbség, hogy az egyik többnyire erős szándékból fakad, míg a másik erőtlenségből.
Henry Ward Beecher
Csurgói Eötvös József Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolája
Ebben a hónapban hangsúlyoztuk, hogy az egész tanévben törekedtünk a jókedvű testmozgás megvalósítására. Most bizonyítjuk, hogy a fantáziánk is határtalan.
Bihardioszegi Altalanos Iskola
Senki sem nyert még versenyt, aki nem nevezett be.
Arnold Bennett
A motiváció elindít. A megszokás mozgásban tart.
Jim Ryun
Bihardioszegi Altalanos Iskola
Megbeszelt temak :
-a fizikailag aktívabb emberek
-a mozgásban szegény életmód
-a rendszeres testedzés
-a mentális egészség
-a modern életvitel
-mennyi testmozgásra van szükség
-örömhormon termelés
-boldogságfokozó technika
Feladat :egy olyan képzeletbeli kalandpark , ahol a testedzésre rendkívül izgalmas lehetőségek nyílnak.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
Boldogság óra- május
A testnevelés, a mozgás szeretetét, és fontosságát még ebben a korban a tanulókban nem kell megerősíteni inkább a jelentőségének a tudatosítása alakítható ki.
Az óra elején a pantomimszerű sport bemutató nagyon sikeres volt, a gyerekek bemutatták a vívás, kosárlabdázás, foci, korcsolyázás, balett mozdulatait, a többiek kitalálták. Nagyon jókat nevettek egymáson. Ezután összegyűjtöttük azokat a sportágakat, amiket ők ismernek. Meglepően sokat, harmincnyolcat tudtak, ismertek a gyerekek. Nézni és csinálni is mindegyiket szeretnék, ez a kézjelzéses feladatból derült ki.
Ezután beszélgettünk arról, miért boldogságforrás a testmozgás, milyen mozgásformát tudnának még elképzelni, ami még nincs, vagy csak a fantáziájukban jelenik meg. Így születtek a rajzok, vízen futásról, felhő trambulinról, a szuperszonikus cukorról, a csillag fogathajtó versenyről.
Gárdonyi Zoltán Református Általános Iskola és AMI
„A sport nemcsak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.”
(Szent-Györgyi Albert)
Debreceni Szakképzési Centrum Baross Gábor Középiskolája Szakiskolája és Kollégiuma
Az osztállyal arról beszélgettünk, hogy miért is tesz boldogabbá minket a testmozgás. Megosztották egymással, hogy ki milyen sportot űz rendszeresen, és hogy a fáradtságon kívül milyen jól eső érzés tölti el őket egy-egy testmozgással eltöltött óra után.
Több példaképet is felsoroltak a gyerekek, de olyannal szerettek volna interjút készíteni, akivel napi kapcsolatban vannak, így jól ismerik. Ezért az interjú alanyaként testnevelő tanárukat választották. Őt kérdezték arról, hogy hogyan is kezdett el sportolni, mi motiválta ebben, és hogyan éli ezt meg a mindennapokban.