Mindenki szeret mozogni és játszani.Szívesen tervezték meg az általuk elképzelt kalandparkot.Csoportokban dolgoztunk, amit ők állítottak össze. A nagy méretű rajz elkészítését az udvaron készítettük.Nagyon színes és ötletes tervek készültek.

Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Mindenki szeret mozogni és játszani.Szívesen tervezték meg az általuk elképzelt kalandparkot.Csoportokban dolgoztunk, amit ők állítottak össze. A nagy méretű rajz elkészítését az udvaron készítettük.Nagyon színes és ötletes tervek készültek.
Batthyány Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az egészséges életmódra törekedni…hallhatjuk nap mint nap, de kevesen tudják igazán, hogy mit is jelent ez a mondat. Az iskola 5-6-7. osztályos tanulói lépcsőket állítottak maguk elé. Megvizsgálták azt, hogy hogyan is lehet eljutni a csúcsra, ahol kiteljesedik az egészséges ember fogalma. Ehhez megfogalmazták, hogy nem elég a testi épség, nem elég csupán nem betegnek lennünk. A lelkünket is szeretnünk kell, így válunk egészségessé. Külön kis ábrákon mindenki lerajzolhatta, hogy ő mit tenne arra a bizonyos lépcsőre. A fogalmakat összegezve a legtöbbet előforduló megállapítások kerültek a táblára. Ezt követően megbeszéltük azt is, hogy miként hat a testünkre az alkohol vagy a kábítószer használata. Mindezt dramaturgikus feldolgozásban mutatták be egymásnak.
Batthyány Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az egészséges életmódra törekedni…hallhatjuk nap mint nap, de kevesen tudják igazán, hogy mit is jelent ez a mondat. Az iskola 5-6-7. osztályos tanulói lépcsőket állítottak maguk elé. Megvizsgálták azt, hogy hogyan is lehet eljutni a csúcsra, ahol kiteljesedik az egészséges ember fogalma. Ehhez megfogalmazták, hogy nem elég a testi épség, nem elég csupán nem betegnek lennünk. A lelkünket is szeretnünk kell, így válunk egészségessé. Külön kis ábrákon mindenki lerajzolhatta, hogy ő mit tenne arra a bizonyos lépcsőre. A fogalmakat összegezve a legtöbbet előforduló megállapítások kerültek a táblára. Ezt követően megbeszéltük azt is, hogy miként hat a testünkre az alkohol vagy a kábítószer használata. Mindezt dramaturgikus feldolgozásban mutatták be egymásnak.
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
Két tevékenységet tartottunk a Kíváncsiak csapatával, melynek során elvégeztük a kötelező feladatot is, azonban az idő nagyrészét mozgással töltöttük.
Az első órán felsoroltuk a legismertebb sportokat képek segítségével, megnevezve azokat egyenként.A gyerekek nem rendelkeztek a „kalandpark” fogalmának mentális képével így aztán a képek segítségével próbáltunk közösen megalkotni egy olyan színteret, ahol kirándulni, mozogni, szórakozni lehet.A plakát elkészítése a cím felírásával kezdődött, melyet Enikő tanárnéni írt fel, akárcsak a felragasztásra kerülő képek megnevezései is.Minden gyerek megnevezte a kedvenc sportját és abból alakult ki a kalandparkunk.Néha a tanárnénik is elfantáziáltak a téma felett és egy-két kalandlehetőséggel segítették a gyerekek képzeletét.Kihívás volt mindenkinek a lengőhíd, de annál érdekesebbé vált a barlangtúra gondolata.
A második órát csak mozgással, tánccal töltöttük, amikor többször is elismételve táncoltunk a Bagdi Bella „Repülj velem”, „Ha boldog vagy” valamint a „Jól érzem magam boogie” című dalokra.Jó kis buli kerekedett ki belőle, intenzív mozgással és jókedvvel 🙂
Az egészséges életmód témán belül két boldogságórát tartottunk a csapattal :
Az első órán azt próbáltuk megfogalmazni, hogy melyek azok a tevékenységek melyektől egészségesebbek és boldogabbak leszünk.Igy került megnevezésre a testmozgás /sport, az egészséges táplálkozás.A fogalmak megnevezése után a gyerekek felsoroltak különböző sportokat és ahhoz fűződő emlékeket, tapasztalatokat, majd ugyanígy beszéltünk a zöldség és gyümölcsfogyasztás fontosságáról, mint egészséges élemódhoz tartozó elemekről.Ezután a beszélgetés a kalandpark irányába terelődött, melynek során kiderült, hogy volt olyan diák is, aki már volt kalandparkban, így könnyebb volt körvonalazni.Ezt követve elkészítettük a kalandparkot, voltak diákok, akik párban illetve egyénileg szerettek volna dolgozni, így nem erőltettem a csoportmunkát.
A második órán azonban sikeresebb volt a csoportmunkánk, mivel a „Kedvenc hőseink olimpiáját” közösen írtuk össze, így mindenki ötlete felkerült az ábrára.Picit fantáziáltunk is és, ami megfigyelhető volt a gyerekek többnyire osztálytársaikat képzelték el az adott ábrán, mindenkihez társítva egy-egy tulajdonságot, amely vagy valamilyen személyiségjellemzőt jelőlt vagy pedig mozgásformához köthető jelző volt.Mindezt füzetbe készítettük el.
A gyerekek a héten táborozni is voltak, melynek során összeállítottam egy zenés-mozgásos tevékenységet, melynek során több Bagdi Bella dalra is táncoltunk, köztük a hónap dalára is a „Jól érzem magam boogie” című zenére.
A tevékenységek leírása:
1. óra
Ráhangolódásként egy mozgásos játékkal indítottuk a tevékenységet, amelynek címe a Földrengés. A játék során a gyerekeknek helyet kellett foglalniuk, amikor elhangzott, hogy földrengés. A gyerekek nagyon élvezték a játékot, s utána jó lehetőség nyílt beszélgetni a testmozgásról és annak fontosságáról a mindennapi életünk során.Ezután a különböző sportágakról készítettünk listát. Felsorolták, hogy milyen sportágakat ismernek, aztán, hogy milyen sporttevékenységeket űznek vagy szeretnének kipróbálni a mindennapokban.
A Lassított felvétel játék következett, amelynek során párban különböző sportos mozgásokat (korcsolyázás, sízés, labdajátékok, pingpong) mutattak be és a többieknek ki kellett találniuk, hogy milyen sportághoz kapcsolódik az adott mozgás. A játék után megbeszéltük, hogy ki hogyan érezte magát, mennyire sikerült az együttműködés a testmozgások kiválasztása és a bemutatása során.
Ezután egy újabb mozgásos játékra, a Tollpihefújásra kértük fel a gyerekeket. Ebben a játékban a tollpihét egy szalvétadarabbal helyettesítettük, a gyerekeket pedig két csapatra osztottuk. A terem egyik végéből indult a két csapat úgy, hogy minden csapat egy szalvétadarabot fújt maga előtt a levegőben. Ha a szalvétadarab leesett, akkor a csapatnak újra kellett kezdenie a játékot. A csapatok a játék kezdete előtt megbeszélték, hogy milyen stratégiát fognak alkalmazni a cél elérése érdekében, így mindkét csapatnak sikerült végül eljuttatni a szalvétadarabot a terem egyik végéből a másikba.
A foglalkozás lezárásaként meghallgattuk a Jól érzem magam boogie számot követve a benne szereplő instrukciókat.
2-3. óra
A következő tanórán ismertettük a gyerekekkel a Kalandparkunk című feladatot. Közösen ötletelve egy olyan képzeletbeli kalandparkot terveztek a gyerekek, amelyben a kalandozónak egy akadályokkal teli futás után hegyet kell mászni, majd a hegyről le kell jutni kerékpárral a völgybe egy tóhoz, amelyen át kell evezni egy kajakban ülve, aztán lóra kell pattani és el kell lovagolni az erdőben a legmagasabb fához, amelyről le kell hozni egy kitűzött zászlót és végül görkorcsolyázva kell megérkezni a zászlóval a célba.
Ezt követően a gyerekek megrajzolták a kalandpark különböző célállomásait. A téma lezárásaként megbeszéltük, hogy nekik hogyan sikerülne ezt a távot teljesíteni.