
Testmozgás


Az óra elején megbeszéltük a testmozgás és sportolás jótékony hatásait, majd feldolgoztuk „A mezei nyúl és a sündisznó” c.mesét a munkafüzet feladatai segítségével. Ezek után kimentünk a szabadba és a valóságban is meg akartuk tapasztalni, hogy milyen jó hatással van ránk a testmozgás.Játszottunk a szivárványos lepelünkkel labdadobálást és helycserés játékot, nyilaztunk, futkároztunk. Az óra végén jó kedvvel és jó étvággyal fogyasztottuk el a tízórainkat.
.Tasner Antal Általános Iskola
A mi osztályunk nagyon szeret mozogni. Mindenki tagja a sportkörnek. Van aki kézilabdázik, van aki futballozik, de akad aki úszik. Szabadidőnkben is a labdát rúgjuk, talajtornázunk, vagy a fákra mászunk fel az iskolai udvarban. Így ez a téma a kedvencünk minden évben. Most az is kiderült mit szeretnénk kipróbálni, ha lehetőségünk lenne rá.
A rendszeres mozgás, torna nagymértékben hozzájárul a testtartás javításához, a gyermek szellemi fejlődéséhez. Csoportunk nagy hangsúlyt fektet a testnevelési tevékenységekre, a mozgásos játékok által fejlesztvén a gyerekek pozítiv erkölcsi tulajdonságait.: bátorság, bizalom, kitartás, fegyelmezettség, együttműködés, egymás segítése, tolerancia, becsületesség, szabályok betartása, empátia. ,,Az együttmozgás öröme” c. labdajátékos tevékenységünket, mivel adottak voltak a feltételek, a szabad levegőn tartottuk. A gyerekek szívesen és örömmel vettek részt a labdajátékokban, együtt örültek a csoport sikereinek. Az együttmozgás jó!
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A gyerekek szívesen foglalkoztak ezzel a témával, mert szeretnek sportolni.
Mezőpetri Napközi Programú Óvoda
A téma feldolgozása során sokat mozogtunk, beszélgettünk és egészséges ételeket fogyasztottunk.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
írta: Kedvesek3.a
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert, Bocskai u. 2.
Polgárdi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A órát a sportágválasztó táblázattal kezdtük, majd a tornacsarnokban akadályversenyen vettek részt a tanulók.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– történet elolvasása, megbeszélése,
– lassított felvétel: sportos mozgás végzése csak mozdulatokkal, a többieknek ki kellett találni a sportágat,
– sportágválasztó – munkafüzetet kitölteni, majd sportágakat nézegettünk,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– hagyományos mozgásformák kipróbálása (pl.: gumizás, ugróiskola, stb)