Május hónapban a gyerekekkel beszélgettünk arról, hogy a mozgás miként járulhat hozzá a boldogabb, teljesebb élethez. Ők mit tapasztalnak a mozgás hatására, és mik a kedvenc mozgásos tevékenységeik, amiket szívesen végeznek. A témát játékos feladatokon keresztül dolgoztuk fel, majd összegyűjtöttünk bátorító mondatokat, amikkel inspirálhatjuk egymást a mozgásra. Ezek fel is kerültek a táblára, és köré pedig az ő általuk leginkább kedvelt mozgásformák: futás, biciklizés, táncolás, pingpongozás, rollerezés, vízben való játék, kosárlabdázás, túrázás. Végül egy mesével zártuk a foglalkozást, mely a testmozgás fontosságára hívta fel a gyerekek figyelmét.
Testmozgás
Áprilisi témánk a kicsikkel elsősorban a mozgás, mint örömforrás megszerettetése volt, hiszen a testmozgás egy kiváló boldogságfokozó technika.
Dalaink voltak: Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie és a Repülj velem, melyre saját koreográfiát hoztunk létre és táncolt rá óvodánk apraja-nagyja.
A Boldogságóra tankönyvből eljátszottuk a Tűz, víz, repülő és a Lufi a magasban c. játékot. Emellett kisebb versengések során mérhették össze az erejüket a gyerekek
(labdajátékok, futó, ugróversenyek).
Nagyon tetszett a gyerekeknek a Járások játéka:
Elmeséltem nekik, hogy a Szív szigeten a manókon kívül lakik még néhány fajta lény: manó, törpe, óriás, tündér, sellő, varázsló.
Ezeknek a lényeknek a járását kellett utánozniuk a gyerekeknek és kiválasztani azt, amelyik a legjobban tetszett.
Beneveztünk a Mozdulj velünk nevű Kihívás napjára is, ahol 150 kisgyermek és dolgozó vett részt a Boldogság zumba, Boldogság tánc és Boldogság futáson.
A 2.c1. osztály tanulói májusban „ a testmozgás és egészséges életmód gyakorlása” témakört dolgozták fel a boldogságóra program májusi témájaként. Ráhangolódásként Bagdi Bella : Jól érzem magam c. dalával indult az óra. Majd az óráink mottója is felkerült táblára, amit most ifj. dr. Martin Luther Kingtől választottunk:
„Ha nem repülhetsz, fuss! Ha nem futhatsz, menj! Ha nem mehetsz, csússz! De bárhogy is legyen: mozogj! ”
Miután megbeszéltük, hogy a jóllét feltétele a fizikai aktivitás és testedzés a mentális egészség védőfaktora, csatlakoztunk a mai „Kihívás napja”- hoz. Boldogságfutással és labdás figyelemjátékkal indult a napunk. Mivel a Magyar Természet Napja május 22-én volt, így a „Természet varázsa” című mese került ezután tanítói felolvasásra. A gyerekek figyelmesen, érdeklődve hallgatták végig a mesét. Melyet feldolgozás után részekre bontottuk és csoportmunkában készítették el kreatív alkotásaikat a tanulók.
Végezetül a május 17-ei „ Európai elhízás elleni világnap”-ot céloztuk meg következő feldolgozandó feladatunknak. Plakátok készültek szintén csoportmunkában. „Minek örül a hasunk, milyen ételekkel kell csínján bánnunk?„ címmel. A témát sok kérdés, hozzászólás övezte, igazi vitaindító feladatnak bizonyult.
Ebbe a délelőttbe ugyan ennyi fért bele, de pár napja a május 8-ai „Fagylalt nap”-hoz is kapcsolódtunk, amikor sétával, növényvizsgálattal egybekötött fagyizáson vett részt az osztály.
Az órák nagyon jó hangulatban, boldogan, hasznos tudást raktározva teltek. Köszönjük a sok ötletet, lehetőséget!
Boldogságóra 2025. Május
Téma: A testmozgás és az egészséges éltmód gyakorlása
Májusi első boldogságóránkon megbeszéltük a hónap nevezetes napjait, majd testmozgással, sporttal kapcsolatos gondolatainkat, nézeteiket, tapasztalatainkat osztottuk meg. Felidéztük a közös sportos programjainkat pl: a futónapot, melyet minden év május vége, június elején szoktunk lebonyolítani.
-Fagylalt nap: közösen egészséges fagylaltot készítettünk (Megbeszéltük mitől egészséges és miért fontos hogy odafigyeljünk miket eszünk)
-Madarak és fák napja: közös felső tagozatos projekten vettünk részt, minden tanulóm készített egy nagyon szép rajzot az alkalomra.
-Gyermeknap: Beszélgetés ki hogyan szokta megünnepelni a családjával a gyermeknapot. Kedvenc rajzfilmek összegyűjtése kiválasztása (a legtöbb szavazatot kapott megnézése) Gyereknapi meglepetések készítése
-A kihívás napja: Május 28.: Boldogság Zumba ( választott és begyakorolt koreográfia alapján közös Zumba a tornateremben) kb 50 fő vett részt rajta Nagyon élvezte mindenki
Meghallgattuk a hónap dalát: Jól érzem magam….(táncoltak is rá néhányan
MINDFULNESS GYAKORLAT TUDATOS SÉTA A TERMÉSZETBEN: Séta közben tapasztalt dolgok megfigyelésének megbeszélése, megosztása, „kincsek” megosztása, rajzillusztráció készítése a tapasztalt érzések alapján.
Boldogságóránk témája a testmozgás öröme volt, melynek keretében a tanulókkal egy különleges programon vettünk részt: ellátogattunk egy – már régóta a tanulók kívánságlistáján szereplő – tekepályára, ahol a gyerekek megismerkedhettek ezzel az izgalmas és sokak számára még új sportággal. A tekézés remek lehetőséget biztosított arra, hogy a tanulók játékos formában mozogjanak, miközben fejlődött a koncentrációjuk, a szem-kéz koordinációjuk és csapatmunkájuk is. A program során nemcsak a fizikai aktivitás kapott hangsúlyt, hanem az együtt töltött idő öröme, az egymás bátorítása, a sikerélmények megélése is hozzájárult a gyerekek jóllétéhez. A Boldogságórák célja, hogy segítsenek a tanulóknak tudatosabban megélni a pozitív érzelmeket, megtanulják értékelni a mindennapok örömeit – ebben a programban pedig a mozgás adta szabadság, az újdonság izgalma és a közös élmények boldog pillanatai mind ezt szolgálták. A gyerekek felszabadultan, örömmel játszottak. Az ilyen élmények hosszú távon is erősítik az önbizalmat, a kitartást és a pozitív életszemléletet, amelyek alapvető pillérei a boldogságnak.
Boldogságóránk témája a testmozgás öröme volt, melynek keretében a tanulókkal egy különleges programon vettünk részt: ellátogattunk egy – már régóta a tanulók kívánságlistáján szereplő – tekepályára, ahol a gyerekek megismerkedhettek ezzel az izgalmas és sokak számára még új sportággal. A tekézés remek lehetőséget biztosított arra, hogy a tanulók játékos formában mozogjanak, miközben fejlődött a koncentrációjuk, a szem-kéz koordinációjuk és csapatmunkájuk is. A program során nemcsak a fizikai aktivitás kapott hangsúlyt, hanem az együtt töltött idő öröme, az egymás bátorítása, a sikerélmények megélése is hozzájárult a gyerekek jóllétéhez. A Boldogságórák célja, hogy segítsenek a tanulóknak tudatosabban megélni a pozitív érzelmeket, megtanulják értékelni a mindennapok örömeit – ebben a programban pedig a mozgás adta szabadság, az újdonság izgalma és a közös élmények boldog pillanatai mind ezt szolgálták. A gyerekek felszabadultan, örömmel játszottak. Az ilyen élmények hosszú távon is erősítik az önbizalmat, a kitartást és a pozitív életszemléletet, amelyek alapvető pillérei a boldogságnak.
Az óvoda mögött hatalmas zöld fàs terület van. Remek lehetőség a testmozgàsra!
Boldogok voltak a szabad mozgásban. A képek magukért beszélnek!
A teremben folytattuk a témàhoz kapcsolódó feladatok megoldásával. Figyelmesen,aprólékosan színeztek! A jutalom sem maradt el. Ölelessel köszöntünk el.
. A testedzés és a sportolás jótékony hatásainak megfogalmazása. A fociról bővebben…Május 6.: A magyar sport napja. Testmozgás ábrája –POSZTER készítése a gyűjtött szavakból.
Iskolánkban tanulásban, értelmében akadályozott és halmozottan sérült tanulóink fejlesztésében a mozgásnak kiemelt szerepe van, éppen ezért a mindennapos testnevelés tantárgyba beépítettük a néptáncot, heti egy órában az alsó tagozaton. A tanulók mozgáskoordinációjának, téri orientációjának, ritmusérzékének, szerialitásának, szabálytudatának fejlesztésére a népi gyermekjátékok és a néptánc alapjaink elsajátítása remek lehetőséget nyújt. A közösségi érzést, az egymásra való odafigyelést is célozza. A Kihívás Napja reggeli után összegyűltünk és mindenki örömére „Boldog Táncot” jártunk.
A május már a jó időről, a sok napsütésről szól. Többet lehetünk kint a szabadban, ami még több lehetőséget ad mozgásra, mozgásos játékokra.
A gyerekek számára fontos a sok mozgás, amely segíti az egészséges fejlődést, a fizikai képességeket. A mozgásfejlesztés játékos, élményalapú, és hozzájár a gyermekek motoros képességeinek, testsémájának, koordinációjának, egyensúlyérzékének, valamint az önbizalmuknak a fejlődéséhez.
A reggeleket zenés tornával indítottuk, majd a délelőtt folyamán is a mozgásé volt a főszerep, ami fogó-, és futójátékokban nyilvánult meg. Az év során megismert a gyerekek kedvenc játékait játszottuk.
Ha az időjárás engedte, akkor a zenés torna az udvaron volt, majd változatos akadály-, és versenypályákkal találkozhattak a gyerekek.