A május havi boldogságóránk témája a testmozgás. Ebben a hónapban is folyt javarészt az online oktatás. Elküldtem a gyerekeknek a Jól érzem magam c. dalt és arra kértem őket, hogy mozogjanak a dal szövege szerint. Egész napos „Hopp játékra” hívtam őket (A nap folyamán a Hopp szó elhangzása után fel kellett ugrani, majd lehetett folytatni a megkezdett tevékenységet). Hangüzenetben, valamint az oviban is elmeséltem A lusta király történetét, amit meg is beszéltünk a gyerekekkel. Következőkben küldtem számukra egy fotót és kértem tőlük is arról, hogy hogyan védik az egészségüket! Ezután megtanultuk a testmozgó mondókát, majd a munkafüzet ehhez kapcsolódó feladatát (cicás árnyképek) oldottuk meg. Végül kiszínezhették a testmozgás jelét, a pöttyös labdát.
Testmozgás
A májusi hónap egyik feladata volt, otthoni körülmények között készítsenek akadálypályát, amit futva, mászva, ugrálva teljesíteni tudnak. Óvodásunknak egy nagyon sokfajta eszközből álló pályát alakítottak ki, kedves színfoltja a videónak, hogy testvére is figyelemmel kísérte, hogyan veszi be az akadályokat a Boti.
Köszönjük az akadálypálya készítőjének és Botinak is az aktivitását.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
Akadálypálya
A távoktatáshoz sajnos társult a bezártság , ami a gyerekeknél a kevés mozgást is jelentette . Nagyon jó feladat volt az akadálypálya építése , amelybe bevonták családtagjaikat is .
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
Talán az egyik leghálásabb téma a májusi. Mivel a gyerekek lételeme a mozgás, így azt gondolom minden erőfeszítés nélkül akár tudtukon kívül is megoldották a szülők gyermekeikkel ezt a feladatot. A karantén ideje alatt zárt facebook csoportjainkban megosztottuk a javasolt feladatokat, és kértük a szülőket, hogy küldjenek számunkra képeket, esetleg videókat. Sok olyan fényképet kaptunk, ahol a gyerekek, kerékpároznak, trambulinon ugrálnak, labdáznak. A csoportunkban sok kisgyerek most tanult meg két keréken biciklizni, így büszkén számoltak be a szülők ezekről a történésekről. Nagy örömöt jelentett számunkra, amikor olyan képeket kaptunk, amin a program által javasolt feladatok teljesítését véltük felfedezni.Ebben a bezárt időszakban jó szorongás oldó volt a mozgás nemcsak a gyerekek, hanem a szülők számára is. Mivel az utolsó héten már igen nagy létszámmal voltak jelen a gyerekek, így pár feladatot velük is elvégeztünk. Nagy sikere volt a „Hopp” Játéknak. Az alvás utáni ágyazást is gyakoroltuk. Ösztönözte őket, hogy manóknak segíthettek, így még aktívabbak voltak. Mivel a játékidő alatti szabályok betartása még sokszor nem igazán megy, sok játék nem kerül a helyére, ezért az ágyazáshoz hasonlóan felhívtuk a figyelmüket arra, hogy vegyék észre hol van rendetlenség, hol kell elpakolni.Buzdítottuk, dícsértük őket, így már pár kisgyerek figyelmeztetés nélkül is teljesítette kérésünket.
A gyerekek kedvelik a sportos tevékenységeket. Többen járnak közülük foci edzésre, gyerek atlétikára. Mivel a karantén idején nem volt lehetőségük gyakorolni ezeket a tevékenységeket, így csak rajzban ábrázolták kedvenc sportjaikat.
A testmozgás gyakorlása – Akadálypálya 🙂❤️
Jó újra együtt lenni! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Jöhet bármilyen vírus, lehet, hogy be vagyunk zárva a négy fal közé, hiába van rossz idő, egyszerűen nincs akadály! A nagykanizsai Szivárvány EGYMI diákjai nem maradtak mindennapos testedzés nélkül a karantén ideje alatt sem. Hála Kisgyura Jánosnak, iskolánk egyik testnevelő tanárának! Minden tanítási napra ötletes, humoros feladatsorral, videókkal jelentkezett be a gyerekek közösségi oldalán. Hogy ez mennyire volt motiváló? Bizonyíték erre a rengeteg videó, fénykép, amik otthon a nappaliban, vagy a kertes ház udvarán, a nyaraló udvarán elvégzett gyakorlatokról készültek. Köszönjük János bácsinak, hogy gondoskodott testi és lelki jóllétünkről!
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A feltöltött képeken a természetben való mozgás fontosságát, egészség megőrző hatását mutatták be a gyerekek.
Ebben a hónapban az egészséges életmód-testmozgás volt a téma. Mivel csoportom első osztályos gyerekekből áll, ezért a képzeletükre, a meseszeretetükre alapoztam. A feladatuk az volt, hogy készítsenek egy nevezési lapot kedvenc meseszereplőjüknek, melyben megnevezik őket és a választott sportágat, illetve milyen kiváló adottságokkal rendelkeznek. A mesehőst le is kellett rajzolniuk.