Májusi boldogságóránk nagyon különleges módon, a digitális munkarend keretein belül zajlott. Az osztályunk Facebook csoportján keresztül kommunikáltam a szülőkkel, gyerekekkel. Levelet írtam, melyben összegyűjtöttem a témával kapcsolatos elméleti tudnivalókat, majd javaslatokat tettem a téma feldolgozására. Ezután a szülők aktív segítségével minden kisgyerek a maga módján dolgozta fel a testmozgás témakörét, a szülők beszélgettek a gyerekekkel a témáról, majd közösen mozogtak, sporteszközökkel fotózkodtak, barkácsoltak, rajzoltak. A munkálatokról fotókat készítettek, ezeket elküldték nekem, ebből szerkesztettem a feltöltött fotókat.
Nem a helyzet nehézségére, hanem a pozitív hozadékára helyezném a hangsúlyt: a szülők EGYÜTT ismerték meg a gyerekekkel a Testmozgás boldogságfokozó hatását, a családok közösen élték át ennek a témának a befogadását, így remélhetőleg tudatosabban alkalmazzák ezt a technikát a jövőben.
A javasolt feladatok közül a leginkább a sporteszközös betűkirakó mozgatta meg a gyerekek fantáziáját. Nagyon sok fotót kaptam, amiben a BOLDOGSÁGÓRA betűit rakták ki a gyerekek kedvenc sporteszközük és saját maguk által megformálva. A „boldogságóra” szót csak egyszer tudtam összeszerkeszteni, de a „boldog” szót négyszer is… Ez is mutatja, ők BOLDOG gyerekek!
Egészségmanókat is terveztek néhányan. Nagyon ötletes rajzok készültek, és kaptam egy alma testű manócskát is.
Nem akartam, hogy a feladat miatt még több időt töltsenek a gyerekek a számítógép mellett, hiszen a testmozgásról elsősorban nem beszélni kell, hanem csinálni… Ezért találtam ki a sporteszközös fotókat, hiszen ha a kezükbe került kedvenc játékuk, akkor minden bizonnyal játszottak is velük a fénykép elkészítése után.
A testmozgásnak bizonyított a boldogságfokozó hatása, ezért MOZGÁSRA FEL!
Testmozgás
Az emberi testmozgás egy mindig előforduló állapot. A mozgásnak több formája van, különböző hatásokat vált ki az emberi szervezetben.A testmozgás egészséges mindenkinek szüksége van rá.Ahhoz, hogy valaki egészséges legyen oda kell figyelnie a mozgásra és a táplálkozásra is. A rendszeres testmozgás és a helyes táplálkozás kiegészítik egymást. a hónap környezetismeret,-és technika óráink témája is az egészség, mozgás volt. Az otthoni mindennapi mozgást a testnevelő tanárnénink ajánlotta.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola 6. osztályos tanulói a testmozgásra is figyelnek az otthoni tanulás alatt.
A testmozgás gyakorlására két rajzos tervet készítettek és egy kerti, labirintus bizalomjátékot fényképeztek le a gyerekek.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A boldogságóra program 9. hónap témája a testmozgás. Erre a hosszú karantén után nagy szükség volt, úgyhogy kiemelt feladatunknak érezzük a testmozgás minél több fajtájának gyakorlását. Már az internetre a közös zárt csoportba is nagyon sok mozgásos játék ötletet töltöttünk fel. Amint azonban megnyílt az óvoda igyekszünk minél több időt tölteni a szabadban. Olyan mozgásos játékokat biztosítottunk a gyermekek számár, amiben fejlődött a mozgásuk, és pozitív élményeket jelentett számukra. A közös játék a közös mozgás segített újra átélni az együtt töltött idő pozitív hatásait. Próbáljuk bepótolni azokat at elvesztegetett élményeket, amiktől a karantén megfosztott bennünket. Gyermek jógáztunk közösen, ami segített a testi-lelki béke átélésében. A közös mozgás, az együtt töltött idő segíti a gyermekeket a szocializációban. Ezalatt a kis idő alatt amit újra együtt tölthettünk, megtapasztalhattuk, hogy milyen jó is újra együtt lenni. Megtapasztaltuk, hogy mennyivel jobb velük a világ.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
Az óvodánk rendelkezik egy tornateremmel és rengeteg sport és tornaeszközzel. Akadálypályát hoztunk létre a tornaterembe, amit a gyermekek szabadon használhattak. Ez a fajta szabadság és mégis kötött testmozgás kifejezetten boldoggá tette őket. Felszabadultak voltak. Lehetőséget biztosítottunk az önálló próbálkozásoknak, természetesen folyamatosan jelen voltunk, és segítséget nyújtottunk annak aki kérte. A gyerekek együtt mozogtak, néhol össze kellett dolgozni, oda kellett figyelni a másikra. Lehetőség adódott a társas kapcsolataik ápolására, a szociális kompetenciáik fejlesztésére is.
A boldogságóra folyamán az egészséges életmódról, sportolás fontosságáról beszéltünk.
A diákok egyéni feladatként kapták a versmű elkészítését általuk fontosnak, lenyűgözőnek tartott sportágról.
Rimóci Szent István Általános Iskola
Otthon a testvéreikkel sportolnak a 2. osztály tanulói.
Májusban is online oktatás keretében folytatjuk a boldogságórák tartását. Közösen megbeszéltük, mire is kell figyelnünk, mit kell tennünk az egészségünk megóvása érdekében. Testmozgás, táplálkozás, amire mi is rendszeresen tudatosan tudunk figyelni. Ezt rajzolták le.
Pszichológiai felmérések szerint a testmozgás a boldogságfokozó technikák közül a leghatékonyabb. Piros csoportunk nagyon boldog, állandó mozgásban vagyunk. Rendhagyó módon ebben a hónapban nem a szőnyegen hanem az udvaron , zenés tornával keztük a téma feldolgozását.Az 1-2-3-4 nézd a kezem égig ér kezdetű mondókát is megtanultuk.Imádták a Tűz Víz Levegő című játékot játszani.Második alkalommal beszélgettünk az egészséges életmódról, arról miért is fontos a mozgás! Majd rátértünk a tisztaságra,takarítársra. Le is rajzolták hogyan takarítanak hogy rend legyen.
Zárásként pedig kiszinezték a testmozgás jelét és felraktuk Boldogságvárunk 9. lépcsőfokára.