A testmozgás gyakorlása
Ebben a hónapban is Boldogságóra program munkatársai által összeállított online feladatbank segítségével tudtam a hónap témájához kapcsolódó feladatokat közvetíteni a szülőknek. A szülők visszajelzései alapján a gyerekek szeretik és örömmel végzik, el a Boldogságórás feladatokat, valamint nagyon szeretik Bella dalait hallgatni. Néhány szülő küldött is képet a gyermeke alkotásáról. Mivel 2020. május 25-től újra kinyitott az óvoda így az ágybevetésen című játék megvalósulásáról már az óvodában tudtam fényképet készíteni.
Testmozgás
Báthory István Általános Iskola
Az elmúlt időszakban, az otthon töltött hetek alatt a gyerekek nagyon sok virtuális boldogságórán vettek részt. Az elkészített alkotásokból küldünk néhány ízelítőt. A #jobbveledavilagotthon feladataiból válogattunk, és szép számmal érkeztek gyönyörű, ötletes és igényes megoldások. A gyerekek igazán kitettek magukért!
Ezer hála és köszönet az ötlettár készítőinek, akik hatalmas segítséget jelentettek nekünk, pedagógusoknak!
Sajnos az év-vége közeledtével csökken a diákjaim aktivitása, egyre kevesebb anyagot küldenek felém, de azért vannak még kitartó diákjaim! 🙂
„Változtasd meg a mozgásod, s megváltozik az életed!”
Ez az a mottó, melyet követünk nap, mint nap, hogy mozogjunk és egészségesek legyünk.
Egy könnyű akadálypálya készítése volt a feladat otthon, melyet a gyerekek online formában kaptak meg.
A szereplőnek bekötött szemmel kellett a navigátor instrukciói segítségével teljesítenie a feladatokat.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
A „Maradj otthon!” mozgalomba 🙂 zárt gyerekeknek nagy szükségük volt már egy kis szabad mozgásra. Így szívesen mutatták meg:– ki hogyan védi a maszkon és a kesztyűn kívül testi-lelki egészségét.
Le a kalappal előttük és szüleik előtt. 🙂
Aranyosés egészséges Egészségmanók születtek kezeik között.
Egy átesett a keresztelőn is, így ő már ALMANÓ. 🙂
Egész évben fontosnak tartjuk, hogy minél több zöldséget és gyümölcsöt fogyasszanak a gyerekek, ezért havi rendszerességgel minden második héten a szülők támogatásával zöldség-gyümölcs hetet tartunk a hozott terméseket elsősorban nyersen fogyasztjuk, de alkalmanként aszalunk, sütünk, salátát készítünk. Otthoni környezetben ötletes egészségmanót készített az egyik óvodásunk. Bemutatták azokat az eszközöket is amivel szíves mozognak, volt akinek a testvére is bekapcsolódott ebbe a munkába. Hálával tartozom azoknak a szülőknek akik, a testvérek tanítása, gondozása mellet még a Boldogság órákhoz is csatlakoztak.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Sziklaforrás csoport- 5-6. osztály
A hosszú otthonlét alatt még jobban figyeltünk magunkra, egymásra és a feldatküldő tanulással a környezetünkre is. A hónaptéma feldolgozása során, az egyensúly fogalmába a testi-lelki egyensúlyhoz a testmozgást, figyelmet a környezetünk szépségeire és az egészséges étkezést is beépítettük. Ezzel kapcsolatban egy hónapon keresztül figyelt bokor virágjainak nyiladozó fotóit kaptam. Egézségtorták készültek. „Az vagy amit megeszel”-ezzel az egészséges táplálkozásra figyelmeztetéssel készültek gyerekeim Egészségtortái. Van aki a tortaszeletekbe az egész életmódját „belesütötte”. Egyensúlyához a vitaminok, mozgás és a pihe-puha pihenés tartozik. A torta mellett másik tanulóm összegyűjtötte azokat a dolgokat, amelyek nem tartoznak az egészséges ételfajták közé, nem kellenek a tortához.
Egyértelmű mindkettőről az, hogy hogyan válik az egészségünkre és ezzel az egyensúlyunk kialakításához. Az egyik mert fizikailag egészséges. A másik..nos az meg mert időnként annyira jólesik, hogy vérré válik bennünk.😁😂 Ezzel is hozzájárulhatunk az egyensúlyunk kialakításához, nem?!!
Nem csak ebben a hónapban, hanem folyamatosan az egészséges életmód jelen volt az elmúlt időszakban is. A digitáli s oktatás során nagyon sok olyan feladatot csináltak a gyerekek, ami a testmozgással kapcsolatos. Különösen fontosnak tartottam azt, hogy a jelen járványügyi helyzet miatt a gyerekek a testmozgást ne szorítsák háttérbe. Szorgalmaztam azokat a sportokat, amit a szabadban lehet végezni. Sok hosszútávfutó gyerekkel gazdagodtunk, sőt szülővel is, akik agyerekeikkel együtt szívesen kimozdultak és együtt futottak. Mindezt telefonos alkalmazások segítségével sokan még meg is osztották a teljesítményüket. Természetesen szorgalmaztam még azokat a mozgásformákat, amik a gyerekek életkori adottságaiknak megfelelő. Nagyon sokan kerékpároztak, rollereztek.Volt olyan gyerek is aki a lovaglással ismerkedett. Rendszeresen küldtem különféle jógavideókat is, amiket akár a testvér is szívesen végzett. Sokan készítettek otthon akadálypályát is. A mozgás az online oktatás idején talán még nagyobb hangsúlyt kapott, mint előtte. Sikernek könyvelem el azt, hogy nem csak a tanítványaim, hanem szüleik és testvéreik is rákaptak a mozgásra.
Az elmúlt időszak sok számítógép és telefon mellett eltöltött órát kívánt a gyerekektől. Fontosnak tartottam, hogy folyamatosan buzdítsam őket arra, hogy menjenek a szabadba, mozogjanak. Tavasz lévén figyeljék a természet változásait, élvezzék a csalogató napsugarak melegét. Hosszabb-rövidebb séták, futás, kerékpározás és mindenféle mozgás után a tanulás is jobban megy. Miért fontos még, hogy mozogjunk? Kéretem a gyerekeket, hogy néhány mondatban fogalmazzák meg ezzel kapcsolatos gondolataikat és küldjenek sportolást megörökítő képeket .