Az egészséges életmódhoz kapcsolódóan készítettünk egy egészségvárat. A gyerekek lerajzolták azokat a gyümölcsöket, zöldségeket, amelyek a mindennapi táplálkozásunk részei kell, hogy legyenek. Ezekből várat építettek. Természetesen meg is beszéltük a hozzájuk kapcsolódó információkat.
Ezután egy igazi testmozgásos feladat következett. Párba állva, „óriástalpakon” ügyeskedtek és versenyeztek egymással. Jó hangulatban telt el ez a foglalkozás is.
Testmozgás
Mutasd meg a tányérodat! Mi megmutatjuk a tányérainkat. A csicseriborsó- gomba alapanyaga, maga a csicseriborsó, amely jelentős rost és vastartalma mellett fontos fehérje és kalciumforrás. A borsó beáztatása után a főzés, a darálás és az ízesítés következett (só, bors), a gomba kalapját ketchuppal színeztük. Tojás- és sajtegérkék is készültek. Mindkét étel fontos fehérjeforrás, amelyek nemcsak a szervezetünk építő kövei, hanem segítik az immunrendszer működését. A padlizsán-páva farktollai szőlőszemekből készült, így a padlizsán (szeletelve, serpenyőben sütve) A és C-vitamin tartalma kiegészült káliummal, szelénnel és egyéb ásványi anyagokkal. A kukoricamálé elkészítése sem ördöngösség: a kukoricadarát sós vízben folyamatos kevergetés mellett megfőzzük, és hideg felületen elegyengetjük. Különféle kiszúrókkal formázzuk. Így készült a snidlingen csücsülő nyuszipár és a pillangó. A joghurt-bagoly alapja az iskolai tízórai volt: gyümölcsjoghurt. A joghurt regenerálja a bélflórát, segít az emésztésben. A dekoráció: dió (A, E, B vitaminok, omega3 zsírsav), mazsola (kálium, kalcium, magnézium, vas, foszfor), alma (C, B vitamin, magnézium, vas, kálium, foszfát), paradicsom (C és 11 féle vitamin), sárgarépa (a vitamin) mind-mind igazi vitaminbomba. Édesítőnek mézet használtunk, amelynek kb. 70 féle gyógyhatása ismert, igazi természetes antibiotikum. Az elkészült ételeket az alsósok is szívesen megkóstolták. Jó étvágyat!
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A tornateremeben felállított akadálypályán mentek végig a tanulók.
Végre itt a jó idő! Lelkesen fogadták a gyerekek, hogy kint fogunk mozogni. Kicsit bent bemelegítettünk a dallal, verssel, mesével, beszélgetéssel és kimentünk játszani. Nagyon jól érezték magukat!
Érdekes szokás az unalom evéssel-ivással való elűzése – a kultúránkban általánosan a szájon át való bevitelhez van kapcsolva az öröm, az evés-ivás stresszoldó, biztonságot adó hatású, az unalom nyűgjét is elűzi.
Akkor is rosszul éreznénk-e magunkat, unatkoznánk-e, és túlsúlyunk lenne-e, ha az általános evés-ivás élvezetet legalább részben mozgás-élvezetre cserélnénk? Természetesen nem. A hónap témáját ezek átbeszélésével vettük át a gyerekekkel, hogy mi egészséges, és mi káros, vagy kevésbé az emberi szervezetre tekintettel.
A mozgásnak rendkívül sok pozitív hatása, előnye van. Érdemes valamilyen mozgásformát választani, hiszen a mozgással felfrissülhetünk, új energiákat nyerhetünk. A gyerekeknek ezt az üzenetet szántam, amit le is írattam velük: “Számomra örömet ad a mozgás, a futás, boldogságot jelent a kitűzött táv teljesítése. Kívánom, hogy lépj erre az útra, hidd el, megéri!”
A gyerekek a rímfaragást választották a feladatok közül. Verseiket olvasva tudom, hogy számukra is fontos a sport, szeretik is, megnyugtatja, megerősíti, esetleg kikapcsolja őket, és másokra erre is biztatnak.
A gyerekek online feladatként kapták, hogy készítsenek, szülői segítség nélkül, olyan ételt, amely könnyen is elkészíthető, és számukra az egyik kedvenc étel. Nagyon sok ínycsiklandó „alkotás ” készült, ebből választottunk ki kettőt,m melyet közzé teszek. Meg is beszéltük, mivel hétfőtől személyesen is találkozni fogunk, az iskolában is elkészítjük együtt valamennyit!
A gyerekekkel hétfőtől leszünk újra együtt, végre megszűnik az online tanulás. Testnevelő tanárként fontos feladatomnak tartottam, hogy az otthon lévő gyerekeket is a minden napos sportra, a jótékony hatására ösztönözzem. Éppen ezért olyan feladatokat találtam ki a számukra, melyek leginkább játékosak voltak, hogy még inkább „bebiztosítsam magam”, biztosan elvégzik. Ez a téma: a testmozgás öröme, az én kedvenc témám is, nem volt nehéz feladat felkelteni a gyermekek érdeklődését iránta! A feladatok közül azt választották, hogy lerajzolják melyik sportágat próbálnák ki szívesen.
A testmozgás öröme hónap témája a legkedveltebb a tanulóink körében. Hiszen , szerintem a legtöbb gyermek számára az egyik kedvenc tantárgy is a testnevelés és sport óra.
A feladatok közül az élő társasjátékot választottuk. Szerencsére az alsó tagozatos gyerekkel már 3 hete jelenléti oktatásban vagyunk. Már nagyon hiányoztunk “egymásnak”
Ez a feladat is teljes közösség erősítő, építő hatással bírt. Mivel sajnos kint esett az eső, így az aula, folyosó területét használtuk fel a társasjáték helyszínének!
Ide szigetelő szalagokat használtuk, azzal alakítottuk ki a társasjáték pályáját! Minden percét élvezték a tanulóink, már a pálya elkészítésénél is! Az nyert, aki minden akadályt teljesített és hamarabb élt a célba! A dobókocka egy nagy méretű, szivacsból készült volt, a bábuk a gyerekek!