5 gyermek van az osztályban, akik hetente minimum háromszor edzésre járnak. Őket interjúvoltam meg, hogy miért fontos nekik a sport, miért szeretik, miben segít nekik.
Utána a felsorolt sportágakkal Activityt játszottunk, majd összegyűjtöttük, hogy Vácon milyen lehetőségek vannak gyerekeknek a sportolásra. Megbeszéltük, hogy ki, milyen mozgást végezne szívesen.
A foglalkozások lezárásaként csoportosan plakátot készítettek egy-egy sportág népszerűsítésére.
Testmozgás
Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy a rendszeres mozgás minden életkorban kulcsfontosságú az egészség megőrzésében, és számtalan jótékony hatással bír testünkre és lelkünkre egyaránt. Különösen fontos, hogy már kis gyerekkorban megszerettessük a mozgást, és a rendszeres sportolás idejekorán beépüljön a gyerekek mindennapjaiba .A rendszeres mozgáshoz soha nincs túl korán! Pedagógusként a mi feladatunk is, hogy megmutassuk gyerekeknek a mozgás örömét, elültessük benne a rendszeres sportolás iránti igény “magját” Pontosan ez a korosztály az (kb. 6-8 éves ) ekkorra érnek meg a gyerekek arra, hogy már jobban megértsék a sportban érvényes játékszabályokat. Ekkorra már képesek elfogadni az alárendeltséget, könnyebben alkalmazkodnak, és fontos lehet számukra a csapathoz tartozás és a csapatszellem. Ebben a hónapban is nagy hangsúlyt fektettünk a testmozgásra. Részt vettünk egy országos kíhívásban amikor egy egésznapot a testmozgásra szenteltünk. Megismerkedtünk különböző labdajátékokkal: foci, kézilabda, kosárlabda, röplabda. A grundbirkózást is nagyon szeretik osztályunk kis tanulói, ezért rendeztünk egy gálát ill délután a homokban is sokat játszanak. Sportfesztivált is tartotttunk, ahol különböző állomásokon játszottak a gyerekek. A kinder JOy mozgásprogramhoz is csatlakoztunk. Szabadidőben többször építettünk akadálypályát amit különbözőképpen kellet teljesíteni. A rollerezést nagyon szerették a gyerekek. A meditálást, ill relaxációt is nagyon fontosnak tartom egy-egy óra végén, hiszen nagyon lényeges hogy tudjanak magukra figyelni és tudják magukat „lecsendesíteni”egy kicsit.A kihívás napján csatlakoztunk a Boldogság futáshoz is. A rendszeres mozgás és sportolás jótékony hatásait felsorolni teljes mértékben lehetetlenség! Nemcsak testükre, de lelkükre és elméjükre is pozitív hatással van. Éppen ezért pedagógusként az egyik legfontosabb feladatunk, hogy példamutatással, és megfelelő irányítással megszerettessük gyerekekkel a mozgást. A gyermekkori sportolás az egészséges felnőtté válás egyik legfontosabb pillére.
A hónap témája nagyon közel àll a gyerekekhez, hiszen állandóan mozgàsban vannak.
A mindennapjainkat is mozgással kezdtük méghozzá az 1- 2- 3-4 nézd a kezem…kezdetű mondókával, majd a Jól érzem magam boogie- val folytattuk.
Nagyon tetszett a gyerekeknek.
Relaxációs gyakorlat után elmeséltem nekik A lusta király történetét és kérdések segítségével átbeszéltük a történetet.
Beszélgetésünk során kitértünk arra is, hogy mi történik velünk ha rendszeresen mozgunk és mi történik ha lusták leszünk.
Volt reggel amikor megfogtuk a székeket és asztalokat és kivittük a csoportunk előtt lévő teraszra.
Boldogok voltak a gyerekek, hogy kint fogyasztották el a tízórait.
Az udvaron különböző mozgásos tevékenységet folytattunk.
A Kihívás Napján körbefutottuk az óvodánkat ” Boldogság futàs” címen.
A szülőket is bevontuk ebbe a témába, hiszen Két lábon , két keréken érkezhettek az oviba a Kihívás Napján.
Ennek köszönhetően közel 90 gyermek és szülő érkezett e nap reggelén így az oviba.
Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy a rendszeres mozgás minden életkorban kulcsfontosságú az egészség megőrzésében, és számtalan jótékony hatással bír testünkre és lelkünkre egyaránt. Különösen fontos, hogy már kis gyerekkorban megszerettessük a mozgást, és a rendszeres sportolás idejekorán beépüljön a gyerekek mindennapjaiba .A rendszeres mozgáshoz soha nincs túl korán! Pedagógusként a mi feladatunk is, hogy megmutassuk gyerekeknek a mozgás örömét, elültessük benne a rendszeres sportolás iránti igény “magját” Pontosan ez a korosztály az (kb. 6-8 éves ) ekkorra érnek meg a gyerekek arra, hogy már jobban megértsék a sportban érvényes játékszabályokat. Ekkorra már képesek elfogadni az alárendeltséget, könnyebben alkalmazkodnak, és fontos lehet számukra a csapathoz tartozás és a csapatszellem. Ebben a hónapban is nagy hangsúlyt fektettünk a testmozgásra. Részt vettünk egy országos kíhívásban amikor egy egésznapot a testmozgásra szenteltünk. Megismerkedtünk különböző labdajátékokkal: foci, kézilabda, kosárlabda, röplabda. A grundbirkózást is nagyon szeretik osztályunk kis tanulói, ezért rendeztünk egy gálát ill délután a homokban is sokat játszanak. Sportfesztivált is tartotttunk, ahol különböző állomásokon játszottak a gyerekek. A kinder JOy mozgásprogramhoz is csatlakoztunk. Szabadidőben többször építettünk akadálypályát amit különbözőképpen kellet teljesíteni. A rollerezést nagyon szerették a gyerekek. A meditálást, ill relaxációt is nagyon fontosnak tartom egy-egy óra végén, hiszen nagyon lényeges hogy tudjanak magukra figyelni és tudják magukat „lecsendesíteni”egy kicsit.A kihívás napján csatlakoztunk a Boldogság futáshoz is. A rendszeres mozgás és sportolás jótékony hatásait felsorolni teljes mértékben lehetetlenség! Nemcsak testükre, de lelkükre és elméjükre is pozitív hatással van. Éppen ezért pedagógusként az egyik legfontosabb feladatunk, hogy példamutatással, és megfelelő irányítással megszerettessük gyerekekkel a mozgást. A gyermekkori sportolás az egészséges felnőtté válás egyik legfontosabb pillére.
Testmozgás
A 9. hónap témáját „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” relaxációs gyakorlattal kezdtük. Meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam című dalát. Játszottunk Tűz, víz, repülő játékot, majd felelevenítettük A mezei nyúl és a sündisznó mesét. Megoldottuk a munkafüzetben található feladatokat. Játszottunk Vigyázz a várra! játékot.
A téma lezárásaként plakátot készítettünk a különböző mozgásokról, közben meghallgattuk ismét a hónap dalát.
Május hónap ismét élményekkel telve telt az 5 évfolyam számára. Elméleti feladatok mellett meghallgattuk a hónap dalát. Olvastunk, fogalmakat értelmeztünk, véleményeket alkottunk, feladatokat hajtottunk végre. Mindig csodálattal gondolkodom el azon, hogy egy szó egy röpke gondolat milyen véleményeket, reakciókat vált ki a serdülő kor előtt álló tanulókból. Játékos, mozgásos feladatokkal mélyítettük el a hónap témájának elméleti ismereteit. Különböző körjátékokat játszottunk. Mozogtunk testnevelés órán, sport napokon, tánc közben. Rímelő verseket költöttünk, és kidíszítettük a termünket. Összességében tartalmas élményekkel teli hónapot tudhatunk magunk után.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A mozgás a mindennapjainkat jellemzi. Szeretünk a szabadban sokat mozogni. Most is a tornafoglalkozásunkat tartottuk az udvarunkon különféle akadályokat kiépítve természetes anyagokból. Egy napon kerékpároztunk a sportpályán.
A gyerekekkel a májusi témánk a testmozgás volt. A foglalkozást, mint mindig a Boldogságóra mondókánkkal kezdtük. Ezután beszélgettünk arról, miért fontos a testmozgás és milyen sportokat, mozgásformákat ismernek. Ezek közül néhányat utánoztunk is, mintha azt végeznénk. A gyerekeket megkértem, hogy ezek közül válasszanak egyet melyet, lerajoznak, a rajzokat pedig kiállítottuk csoportunk táblájára.
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Májusban több alkalommal is foglalkoztunk ezzel a témával. Egyébként is napi szinten mozgunk valamilyen formában, sokszor zenére.
Egyik alkalommal összeszámoltuk, hányféle sportot ismernek. Majd mindenki lerajzolta a kedvenc sportját.
Másik alkalommal Csoportos formában megalkották a Jobb Veled a Világ bolygón élők kedvenc ételeit, étrendjét.
Az egészségünk megőrzése nagyon fontos! mozogni és együtt játszani pedig csupa öröm és boldogság.