Összegyűjtöttük Miskolc olimpiai bajnokait, természetesen a teljesség igénye nélkül…
Testmozgás
Mi pillangó csoportosok, ebben a hónapban a 9. lépcsőfokra érkeztünk. Örömmel állapítottuk meg, hogy már csak egy lépcső és eljutunk a Boldogság várunkhoz. E havi boldogságfoglalkozásunkat is relaxációval kezdtük (almát szedj ügyesedj…)
A hónap dalára ( a jól érzem magam dalra )felszabadultan örömmel mozogtunk, ugráltunk és táncoltunk. Nagyon jó móka volt.
A hónap meséjét megismerve beszélgettünk a mozgásról és annak pozitív hatásairól, eredményeiről. Igy a téma bevezetése során megtudtuk hogy a ritmikus egyenletes mozgás milyen fontos életünkben. A mozgás életszükségletünk, s a mozgás boldoggá tesz bennünket.
Megtanultunk egy mondókát ,melyre együtt, örömmel mozogtunk.
Beszélgettünk a kedvenc mozgásformákról, arról hogy ki mit szeret sportolni, mozogni. Beszélgettünk az egészséges életmódról, felsoroltunk egészséges dolgokat, ételeket is.
Az „átkelés a mocsáron” játék nagyon nagy izgalmak közepette telt, hiszen egy nagyon veszélyes terepen kellett megmutatni ügyességünket. Nagy örömünkre minden kis pillangósnak sikerült átkelni a mocsáron, a varázstégláink segítségével.
A „tükörjáték” során el kellett egy sportot mutogatni, és a többieknek pedig leutánozva kitalálhatták a sport nevét.
A „lufi a magasban” játék ma nagyon jól sikerült, hiszen a két csapat nagyon jól összedolgozott, és mindkét lufit sikerült a levegőben tartani, mindezt egy jó kis zene kiséretében.
A foglalkozás lezárásaként feladatunk lett , hogy a fán lévő cicák közül kiválasztottuk azt a cicát, amelyik cica éppen szeretnénk lenni .
A boldogságprogramunk befejezéseképpen elmondtuk hogyan éreztük magunkat, és öleléssel kívántunk egymásnak szép napot!
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Az egészséges életmódhoz az egészséges táplálkozás és a mindennapi mozgás is hozzátartozik. Tanulóim a hozzájuk legközelebb álló sportokról rajzoltak. Örülök, hogy szinte mindenki több sportágat is megjelölt, ami tetszik neki.
Szabadidőben az „Amerikából jöttem” játék mintájára sportág kitalálót is játszottunk.
Már a 9. lépcsőfokra érkeztünk,és örömmel állapítottuk meg, hogy már csak egy lépcső és eljutunk a Boldogság várunkhoz. E havi boldogságfoglalkozásunkat is relaxációval kezdtük (almát szedj ügyesedj…)
A hónap dalára ( a jól érzem magam dalra) felszabadultan örömmel mozogtunk, ugráltunk és táncoltunk. Nagyon jó móka volt.
A hónap meséjét megismerve beszélgettünk a mozgásról és annak pozitív hatásairól. Igy a téma bevezetése során megtudtuk, hogy a ritmikus egyenletes mozgás milyen fontos életünkben. A mozgás életszükségletünk, s a mozgás boldoggá tesz bennünket.
Megtanultunk egy mondókát ,melyre kicsi és nagy sünikés is együtt, örömmel mozgott.
Beszélgettünk a kedvenc mozgásformákról, arról hogy ki mit szeret sportolni, mozogni. Beszélgettünk az egészséges életmódról, felsoroltunk egészséges dolgokat, ételeket is.
Az „átkelés a mocsáron” játék nagyon nagy izgalmak közepette telt, hiszen egy nagyon veszélyes terepen kellett megmutatni ügyességünket. Nagy örömünkre a kicsik is sikeresen átkeltek a mocsáron, a varázstégláink segítségével.
A „tükörjáték” során pedig el kellet egy sportot mutogatni, és a többiek leutánozva kitalálták a sport nevét.
A „lufi a magasban” játék volt a mai boldogságóra fénypontja, hiszen a két csapat nagyon jól összedolgozott, és mindkét lufit sikerült a levegőben tartani, mindezt egy jó kis zene kiséretében.
A foglalkozás lezárásaként az volt a feladat , hogy a fán lévő cicák közül választani kell, melyik cica szeretne lenni .
Elmondtuk hogyan éreztük magunkat és egy nagy ölelőkörrel fejeztük be a boldogságprogramunkat.
I. BEVEZETÉS:
– Relaxációs gyakorlat: „Dagasztás” (24.)
Ráhangolódás:
– Gyerekdal: Bagdi Bella: Jól érzem magam (Máskor is.) A dal közös meghallgatása és éneklése.
II. FŐRÉSZ:
– Beszélgetés a témakörről. „A testmozgás jótékony hatásai.”
Frontális irányított egyéni véleményformálás. Problémafelvetés, kérdezés. Fogalmak megbeszélése.
– „Én és a mozgás” gyakorlat.
Téma feldolgozása:
– „Egészséges életem” gyakorlat. Elkészült munkák megbeszélése. Aki vállalja.
III: BEFEJEZÉS:
– „Nyúl-sün futóverseny-mozdulj ki!” játék.
– Meditációs gyakorlat: a testmozgásról.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Pedagógus: Dr Csehóné Just Réka
A foglalkozás típusa, célcsoport: Boldogságóra – május hónap; célcsoport: T24-es épület tanulói
A foglalkozás dátuma: 2021.05.20.
A foglalkozás címe: Fel a székről! A mozgás öröme
Mi volt a foglalkozás célja?
A május havi Boldogságóra a mozgás életminőségünkre gyakorolt jótékony hatásairól szólt, ennek a mindennapjainkban való fontosságára hívja fel a tanulók figyelmét.
Hogyan valósította meg ezt a célt?
A diákok számára egy néhány diából álló PPT-t állítottam össze, amelyben a hónap témája került feldolgozásra.
1. Bevezető gondolatok – a mozgás szerepe kisgyerekkorban
2. A testedzés jótékony hatásai – vezetett beszélgetés
3. Tartós, hibás testtartás hosszútávú következményei – Az SMS nyak és annak megelőzése, korrigálása
4. Közös nyaktorna kipróbálása – youtube videó segítségével
5. Parasportolók, néhány magyar vonatkozás
6. Plakát tervezése közösen a pályázathoz
7. Lezárás
Mennyire érzi sikeresnek a foglalkozást?
Május hónaptól a Boldogságórák színtere ismét áthelyeződött a jelenléti oktatásba. A foglalkozáson 7 fő vett részt a már korábban megszokott oldott hangulatban, aktív részvétellel. A közösen végzett mozgásos, vezetett feladatok mindig nagy sikert aratnak, a téma specialitása révén sikerült újra egy hasznos, a mindennapjaikban is kivitelezhető ismerettel gazdagodniuk tanulóinknak.
A javasolt beküldendő feladatok közül a közös plakát készítését választottuk, ezt az óra teljes anyagával a pályázati oldalra feltöltöttem.
A foglalkozást sikeresnek és hasznosnak értékelem a diákok az elvárásaimnak maximálisan megfelelően dolgozták fel a hónap témáját.
A gyerekek boldogan hallgatták meg és táncoltak a dalra. Minden tanuló, újságból kivágott képeket ragasztott a testmozgás házába. Együtt ötleteltünk, melyik helyiségbe milyen mozgást lehet végezni. A gyerekek jól érezték magukat az órá.
A digitális tanulás korszakában még jobban fontossá vált a testünk mozgatása, a sportolás megszerettetése. A rajzok az áhított mozgásformákat tükrözik. Ki miben szeretné magát még kipróbálni, képességeit megmutatni.