A testmozgás hónapjában kerékpárra pattantunk és az erdő felé vettük az irányt. Itt játékos feladatokat csináltunk: hétmérföldes csizmában futottunk, célbadobtunk, keresztrejtvényt fejtettünk, labdát vezettünk. Majd elsétáltunk a kilátóhoz és az erdei állatok itatójához. Egy egész délelőttöt töltöttünk a szabadban és élveztük a friss levegő és a napsütés jótékony hatásait.
Testmozgás
A hónap boldogság óráján az egészséges életmóddal foglalkoztunk. Szóba került a mozgás és a táplálkozás is. Megbeszéltük, milyen kapcsolatban van a mozgás és a boldogság. Számos betegséget ki tudunk kerülni, ha eleget mozgunk. Feszültségcsökkentő hatása is van, jobb kedvünk lesz tőle. Javítja a tanulási képességet, jobban tudunk figyelni az órákon. Éppen ezért minden tanórát kis mozgással kezdünk. Nemcsak a jó hangulatot fokozzuk vele, hanem az összetartozást is. A feladat egy heti tervező elkészítése volt: egy hétre megtervezték a gyerekek, milyen egészséges dolgokat építenek be az életükbe, amelyekkel sokat tesznek az egészségük megtartása érdekében. Ehhez kitartás, szorgalom, odafigyelés szükséges, hogy idő előtt ne adjuk fel! Sok érdekes és elszánt ötlet született. Bízom benne, hogy ez megfelelő motivációt adott a gyerekeknek ahhoz, hogy életük részévé váljon a napi mozgás!
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Az iskola mellett van egy kis kertünk, amit rendszeresen be szoktunk ültetni. Olyan növényekkel próbálkozunk, amik nem igényelnek annyi törődést, és a szakácsnéni is hasznát veszi a konyhában. Van hagymánk, kapor. metélőhagyma, menta, bazsalikom, lestyán és néhány palánta is.
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Az osztályommal feladatokat oldottunk meg, a testmozgás fontosságára hívtuk fel egymás figyelmét.
Ezt követően három csoportot alkottak, és így alkották meg a közös vers egy-egy versszakát.
Mozgásra fel!
1. Gyerünk ki a szabadba,
hogy ne punnyadjunk szobánkban.
Sokkal jobb a testmozgás,
mint bent a telefonozás.
2. Másszunk fára, sziklákra,
amíg tehetjük, ki bátran!
Mert sportolni is fontos,
hogy ne legyen izmunk lapos.
3. Ma reggel még futottam,
tegnap este úszni voltam.
Holnap megyek boxolni,
minden sportban első lenni.
A cím a Testmozgás gyakorlása volt. Itt viszont a témák között nem találtam ilyen címet, így gondoltam az egészséges életmódhoz kapcsolódik ez a rész.
A hónap során a gyerekekkel sokat beszélgettünk a mozgás fontosságáról. Nagyon szeretnek mozogni, kötött és kötetlen formában is.
Minden napot légzőgyakorlattal és reggeli tornával kezdtünk.
A legnagyobb sikert a labirintusos játék aratta. Sajnos a lehetőségek és az időjárás miatt ezt a tornateremben tudtuk megvalósítani.
Beszélgettünk, rajzoltunk, boltost játszottunk az egészséges táplálkozás körében. A járványügyi helyzet miatt az iskolában nem készítettünk ételeket.
Jól éreztük magunkat.
Egészségvárat építettek a fiúk és a lányok papírból készült zöldségekből és gyümölcsökből. Készítettek hozzá lobogót, melyen egy gyümölcs sportol. Ezzel a mozgás, a zöldség és gyümölcs fogyasztás jótékony hatására, fontosságára hívták fel a figyelmet.
Már az is boldogság, hogy májusban végre ismét együtt, jelenléti oktatásban tudtuk megtartani az órát.
Tervünk túrázás volt, de az időjárás ismét közbeszólt, így a tanteremben igyekeztünk a mozgás témájával nyelvtan óra keretein belül foglalkozni. Nem volt cél a komoly tartalom, sokkal inkább a játékra helyeztük a hangsúlyt, mert abban mindannyian egyetértettünk, hogy önfeledt nevetésre van szükségünk az egészséges életmódhoz az elmúlt hetek, hónapok után.
Mivel a mondatok tananyagnál járunk, így a feladatok a „Cirkusz-játék” után mozgással kapcsolatos mondatalkotással kezdődtek, majd kiscsoportos munkában rajzzal folytatódtak, végül a rajzokból mondatalkotással és történetmeséléssel zárultak.
Összességében nagyon jó hangulatban telt a foglalkozás, sok-sok nevetés, játék, kretaivitás és csapatmunka jellemezte az órát.
A fotókon a rajzos mondatokból látható néhány. (feladványnak is tökéletesek)
A májusi hónapot az egyik leges legszebb ünneppel kezdtük az édesanyákat és a nagymamákat köszöntöttük, sajnos még ebben az évben is egy online anyák napjával. Egy kistáncot tanultunk meg, amit videó formában elküldtünk az édesanyáknak.
Ez a hónap a testmozgásról szólt. A rendszeres testmozgás az egészséges életmód egyik alap pillére.
Cél volt minél több olyan játékos, élményekkel teli mozgásprogram szülessen, amelyeket ők maguk gondoltak ki, terveztek és valósítottak meg. Így exatlonoztunk, táncoltunk, zumbáztunk, arobikoztunk….stb. Hermann Nándika osztályunk tanulója teniszben szép sikereket ért el.
A testmozgásnak értékképző szerepe van.A sportolás egyben az önismeret magasiskolája is. Megtanít méltósággal nyerni és emelt fővel veszíteni, őszinte alázatra nevel már kisgyermekkortól. Nagyon sokat ad a gyermekek személyiségfejlődéséhez. A különböző csapatjátékokban megtapasztalhatják, milyen fontos az alkalmazkodóképesség – mások elfogadása és a magunk helyének megtalálása az adott közösségben – amely az együttműködés alapfeltétele. Fair playre, segítőkészségre, másokért való odafigyelésre tanít. Az egyéni sportoknak köszönhetően pedig sokat fejlődik a gyerekek a kitartása, a megküzdési képessége, az akaratereje. Ezekkel a készségekkel és tulajdonságokkal felvértezve pedig az élet bármely területén könnyebben veszik majd az akadályokat.A sport az érzelmeinkre is jótékony hatást gyakorol, boldoggá tesz. Képes olyan állapotba hozni a gyerekeket, amely egy semmivel sem összehasonlítható érzést szül, a küzdelem élvezetéből sarjadó áramlás élményt. Különböző sportok által fejleszthetjük tovább a gyermekek mozgásos képességeit, amik hozzásegítik őket az agyféltekék közötti gyorsabb átváltáshoz, a gyors idegpályák kialakításához, a gondolkodás gyorsaságának fejlesztéséhez, ezáltal pedig jobb teljesítményt nyújtanak, kiemelkedőbb eredményeket érnek el.
„A lehetetlen csupán egy nagy szó, amellyel a kis emberek dobálóznak, mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változtatásra. A lehetetlen nem tény. Hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás. Hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik.”
Izgő-mozgó boldog lurkó!
Májusban nem csupán egy boldogságórát szenteltünk a testmozgás gyakorlására, hanem egy teljes heti témánk volt „A testmozgás és az egészség”, így számos órát tölthettünk el boldogságban. Az egész heti tevékenységeink a testmozgás, az egészség, a különféle sportok jegyében teltek, mely tevékenységek igen kedvesek az óvodás gyermekek számára, így bátran állíthatom, hogy Boldogság Hetünk volt! Ez alatt a boldogsághét alatt rengeteget mozogtunk, egyensúlyoztunk, átkeltünk a mocsáron és felelevenítettük a gyerekek által megfogalmazott játszótéri szabályzatot, mert a játszótéren a legjobb a testmozgás, főleg ha közben szól a hónap dala!
Szeretettel,
a gyerekek és az óvó nénik: Sógor Melinda Ágota és Holló Éva Andrea
Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Május- Egészséges életmód
Ebben a hónapban sokat beszélgettünk az egészséges életmódról és a testmozgás fontosságáról. Sokat meséltem nekik arról, hogy én is sportolok és hogy milyen fontos része az életemnek a futás. Nagyon érdekelte őket a téma, főleg az tetszett nekik, amikor a Balatont futottuk körbe. Vittem nekik képeket, megmutattam az érmeimet, kupáimat. Egyik délután futóversenyt is rendeztünk. Technika órán a növényápolás, növénygondozás volt a téma. A feldolgozásnál csoportmunkában elkészítettük a saját veteményeskertünket, plakátok készültek a kertekről, ahol csupa egészséges zöldséget, gyümölcsöt termelünk majd. Elkészült A mi egészségvárunk is, zöldségekből, gyümölcsökből. Tartottunk olyan napotokat is, amikor arra kértem őket, hogy a tízórais dobozokban legyen valami egészséges ennivaló.