Május hónapot végre együtt tölthettük, így több feladatra is sor került!
Mozgás foglalkozáson az egyik feladatunk az „Átkelés a mocsáron”, volt. Ezt a feladatot már ismerték a gyerekek, többször is játszottuk.
Egész hetes projektet terveztem „Egészséges életmód” címmel. A gyerekek megismerkedtek a helyes táplálkozási szokásokkal, elkészítették saját „okostányér”-jukat.
Kitaláltuk, milyen egészséges ételt tudunk mi magunk is elkészíteni az óvodában – gyümölcssalátára esett a választásunk. A nagycsoportosok már ügyesen vágtak a késsel, és az eredményt mindannyian élveztük!
„Csipeszes” játékot készítettem a témához: csoportosíthatták a fogak számára jó, és kevésbé jó ételek képeit– ezzel finommozgásuk is fejlődött. Bár dalba nem foglaltuk, nagyon sokat játszottak vele a gyerekek, ismereteik rögzültek. Többször meséltem Hanna Künzel, Günter Schmitz Fognyűvó Manócska című meséjét, és meghallgattuk Gryllus Vilmos- Tóth Krisztina: Dal a fogmosásról című dalát.
Ezután a „Mutasd a fogad” feladat következett! Tükör segítségével megvizsgálták a gyerekek a fogaikat, megnéztük, kinek melyik fogacskája hiányzik. Ezután Fogtündéres színezőt is kapott, aki még tovább szeretett volna tevékenykedni.
A héten beszéltünk arról is, hogy a testmozgás, és a tisztálkodás is hozzá tartozik egészségünk megőrzéséhez. Elmondták milyen sport tetszik nekik, mi az amit már esetleg ki is próbáltak, vagy mit szeretnének kipróbálni. Amikor az idő engedte, kisétáltunk a közeli szabadidő parkba, ahol a változatos mozgásformák kipróbálására, gyakorlására van lehetőség.
Az utolsó hétre a „Gombolyag” című feladat maradt. Ezt is ismerték már a gyerekek. Aki a gombolyagot tovább vitte, elmondhatta, miért szereti azt a csoporttársát akinek adja, illetve milyen kedves élménye, emléke van vele kapcsolatban. Ezután a létrehozott hálón a fonalszálak között, alatt, felett lehetett bújni, mászni, egyensúlyozni.
A foglalkozásokat relaxációs gyakorlattal kezdtük, a hónap dalát pedig játékidőben is többször meghallgattuk, önfeledten mozogtak közben a gyerekek!
Testmozgás
Rado Tibor Általános Iskola és EGYMI Győr
Május havi témánk egy részét digitális oktatásban, másik felét már az iskolában dolgoztuk fel. Megvitattunk minden olyan fontos ismeretet, ami az egészséges életmóddal kapcsolatos: egészséges ételek, testmozgás fontossága, tisztálkodás, elegendő pihenés, sok folyadék fogyasztása, lelki egészségünk. Egészséges ételekből Egészség várat alkottunk, iskolai sportolási tevékenységeinkből és iskolán kívüli testmozgásaink fotóiból montázst készítettünk, az iskolai tankonyhán egészséges ételeket főztünk. Relaxációs gyakorlatokkal lelki egészségünket építettük.
A Maroslelei Zengő Óvoda boldogságórái, a testmozgás, az egészséges életmód téma körében.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A testmozgás jótékony hatását egész honapban gyakoroltuk. Mocsárjárás, aranymosás, futóverseny, célbadobás, csizma dobás és még több mozgásos játék kísérte végig tevékenységüket. Az alsó tagozatos gyerekek lételeme a mozgás, amiben az örömöt, a boldogságot megtalálják. Bizonyára látszani fog a képeken, hogy milyen jól érezték magukat! A közös játék öröme felülmúlhatatlan az online tanítás után!
A játszótérre látogattunk el, ami a városunk Ligetében, parkjában van. Hatalmas fák alatt, jó levegőn élvezhettük a játékokat. Nagyon szeretünk ide kilátogatni, a gyerekek is nagyon élvezték!
A mozgás öröme
Ebben a hónapban a testmozgás gyakorlása témát dolgoztuk fel tanítványaimmal. Az órát Bagdi Bella ritmikus zenéjével a Jól érzem magam című dal meghallgatásával és elmutogatásával kezdtük. A dal kellemes, inspiráló hangulatot teremtett az osztályban. Elolvastuk a témához tartozó mesét a nyúlról és a sündisznókról, majd megbeszéltük az olvasottakat. Ezután az egészséges életmódról, azon belül is a mozgás fontosságáról beszélgettünk. Az emberi jólétnek alapvető feltétele a fizikai aktivitás – legyen szó sporttevékenységről, kertészkedésről, táncról, aktív házimunkáról. Megnéztük a dokumentumfilmet, Kerri Strung történetét, mely a kitartás és hit erejét mutatja be nekünk. A tanulók elmondták véleményüket a kislányról, felsorolták pozitív tulajdonságait. Ezt követően kimentünk az udvarra, a szabad levegőre és az egész napot mozgással töltöttük. Felállítottunk egy akadálypályát, melyen minden gyermek a képességének megfelelően végigment. A mozgás, sportolás után az iskola kertjében hónapos retket és új hagymát szedtünk, melyet az uzsonna mellé fogyasztottak el a gyerekek. Jó hangulatban, sok mozgással, rengeteg élménnyel telt a nap, aminek zárásaként ismét elénekeltük Bagdi Bella dalát.
Az egészséges életmódról, azon belül is a mozgás fontosságáról beszélgettünk. A sport mellett, a különféle az egészségünkre gyakorolt jótékony hatású közlekedési eszközökről is szót ejtettünk. Ezek közül a kerékpározást emeltük ki, ehhez kapcsolódnak az elkészült munkadarabok is:)
Jármi- Papos-őr Általános Iskola
A boldogságórás témák közül a májusit egyenesen ránk szabták. Annyira szeretünk mozogni, hogy a jó idő beköszöntével minden szabad időnket igyekszünk mozgással, mozgalmas kikapcsolódási lehetőségekkel tölteni. Elmegyünk a közeli játszótérre, többen kerékpárral érkeznek az iskolába reggelente. Az iskola udvara pedig olyan tágas, hogy minden gyerek találhat helyet a kedvenc mozgásformája gyakorlásához. A hinták, a természetes mászókák, focipályák, kosárlabda palánk…, mind a tartalmas szabadidő eltöltését szolgálják. Emellett a jól felszerelt tornatermünkben sok versenyt rendezünk, megtanítjuk a gyerekekkel a különböző eszközök rendeltetés szerű használatát. A tanulóink nem kényszerként, hanem örömmel vesznek részt a mozgásos feladatokban, játékos gyakorlatokban. Emellett az egészséges életmódra is felhívtuk a figyelmüket. Az iskola udvarán kialakított gyakorlókertben a tavasz elején elveteményeztünk, május utolsó hetében pedig már a munkánk „gyümölcsét” is megkóstolhattuk . Beérett a hónapos retek, szedtünk új hagymát, salátát, melyet a tízórai mellé fogyasztottunk el. Nagyon szuper hónap van mögöttünk!
2021. május
Az egy hetes projektünk a közlekedésről szólt, de beépítettem a mozgás témakörét is. Nem is olyan távoli asszociációval a bicikli, a gördeszka, a korcsolyák is szóba jöttek, egy kis segítséggel eljutottunk a csónakig és az úszásig is. Innen már csak egy segítő kérdéssel érkeztünk meg oda, hogy ezek a mozgások nem csak azt szolgálják, hogy egyik helyről eljussunk a másikra, hanem az egészség fontos része a mozgás, a sport. Megbeszéltük, hogy melyik testrész mozog a leginkább az egyes sportoknál, megneveztük, megmutattuk hol a lábunk, a karunk, stb. így a testséma alakítására is lehetőség nyílt. Mesei keretbe ágyazottan az adott sportra jellemző mozgással haladtunk végig a pályán. Végül a szivárvány ejtőernyőt vettük elő. Talán korai kiscsoportban az összehangolt mozgást elvárni, de nem is ez volt a cél. Most még csak ismerkedtünk vele, labdát, egy lufit, majd egy plüss állatkát igyekeztünk az ernyőn bent tartani. Ez a három tárgy teljesen másként viselkedett, ezért nem is volt olyan egyszerű ez a feladat.
Azon a napon, amikorra ezt a foglalkozást terveztem, sajnos elég zord idő volt kint, ezért a teremben kellett mozognunk. Azonban meg tudtuk ismételni a foglalkozást egy verőfényes délelőttön. Ekkor kiegészítettük egy új elemmel a játékot. A gyerekek maguk építhették meg az akadálypályát. Ekkor nem csak a feladatokat kellett megtervezni, de igen erősen össze kellett dolgozniuk, hiszen pl. az elemek összeillesztése már csak a méretek miatt is több gyermek együttes munkáját igényelte.