A testmozgás gyakorlása jegyében vettünk részt sportnapon. Élveztük egymás társaságát, együtt töltöttük az időt a friss levegőn.
Testmozgás
Naponta halljuk és hangoztatjuk a testmozgás fontosságát. Ezzel én is egyetértek és igyekszek a gyerekeket erre nevelni. Az iskolában nemcsak a testnevelés óra keretein belül,hanem délután a napköziben is becsempészünk valamilyen mozgásformát. Tapasztalatom szerint játékosan örömmel mozognak. Ebben a hónapban ezért könnyű dolgom volt a boldogságórákon. Beszélgettünk a mozgás fontosságáról,öröméről,miért nem jó a mozgásszegény életmód. Természetesen sokat játszottunk,fogócskáztunk,labdáztunk,ugróiskoláztunk mindezt a szabadban. A hónap feladataként kertészkedtünk. Az iskola udvarán gereblyéztünk,a madáretetőket és odúkat rendbe tettük. Cserépbe fűszernövény-magokat ültettünk. Már nincs más dolgunk,mint öntözni,várni a friss hajtást. Szuper ötletnek tartottam. Jó látni ahogy földelnek,ültetnek,locsolnak és kíváncsian várják az eredményt.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Téma: Egészséges életmód
Foglalkozás címe: A sport személyiségformáló, boldogító hatása
Időpontja: 2021. 05. 27., 19h
Helyszín: BEKK, M. 19., 316-os tanulószoba
Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert
A foglakozásnak célja volt megmutatni kollégistáinknak, hogy a sportnak, mint tudatos személyiségfejlesztő tevékenységnek milyen pozitív, boldogító hatásai vannak.
A tantermi oktatás nyújtotta lehetőségeken belül egy általam összeállított PPT-t – benne feladatokkal – adtam közre az érintett tanulóknak.
A prezentációból megismerhették:
– A sport fejlesztő hatását.
– Külső és belső személyiségjegyekre gyakorolt eredményét.
– A sport érték, a sport értéket teremt.
– A sport által formált személyiségjegyek áttevődnek a civil életre is.
– A különböző sporttevékenységek által kialakult pozitív személyiségjegyeket.
– Miért tesz boldogabbá a testmozgás a pozitív pszichológia véleménye szerint?
– Egészségnevelési, egészséges életmód kialakításhoz szükséges ismereteket is kaptak.
– Feladatként meg kellett határozniuk:
Mit gondoltak a mértéktelen sport szolgálja-e a személyiség, az egészség fejlődését? Ha igen, miért? , Ha nem, miért nem?
Milyen sportot végeztek életük során? Folytatják-e még?
Gondolkoznak-e valamilyen sport elkezdésén?
Vajon miért tehet minket boldogabbá izmaink megdolgoztatása?
Szépen, igényesen fogalmazták meg gondolataikat a tanulók. Értő módon, kellő komolysággal és humorral dolgozták fel a témát.
Készítette: Lőrincz Norbert
Az egészséges életmód fontos eleme a mozgás. Az óvodánk bejáratához festett akadálypályát szívesen használják a gyermekeink. A napi mozgás az óvodában sosem marad el. a testnevelés foglalkozásokat mindig örömmel várják és a gyümölcs is mindennapos az életükbe.
„Mozogj ma, hogy legyen egészséged a holnaphoz!” felkiáltással telt május hónapunk a Bagolyvárunkban. Végre megérkezett a jó idő, s vele a jó kedvünk is a mozgáshoz, játékokhoz, s nem utolsó sorban a tánchoz. Nagyon szeretnek táncolni szinte kivétel nélkül. Folytattuk a Föld napja projektünket a Madarak és fák napján, ahol a kreatív játékok mellett a mozgásé is volt a főszerep, illetve az egészséges életmódé. Örömmel ültettünk közösen virágot, s így készült el a saját kis fűszer-cserepünk, amellyel óvni szerettük volna Földünket. Mindenki hazavihette és otthon gondozta, vigyázta, nevelgette.
A boldogságóráinkat játékos bemelegítéssel kezdtük, majd a hónap dalára tánc koreográfiát találtak ki a gyerekek. Igazán jól érezték magunkat. A mese meghallgatása után beszélgetőkörben emeltük ki a sport fontosságát, s hogy a részvétel a fontos, nem a győzelem. Meséltek a saját sportjaikról, kedvenc mozgásformáikról, amelyet rajz formájában meg is örökítettek. Közben bíztató szavakat, mondatokat mondtak, gyűjtöttek össze, amellyel szurkolni lehet verseny közben! Igazi stadionná váltunk. A kitartás és hit erejéről megnéztünk egy rövid kisfilmet, s eleinte a meghatódottságtól szavuk is elakadt. A kislánnyal együtt sírtak, küzdöttek. Ezután elkészült a saját egyéni kis egészségvárunk is, tele mindenféle buzdító üzenettel, egészséges dolgokkal. A hónapot közös örömtánccal zártuk, tapssal, nevetéssel, jókedvvel.
Hiszen: „A sport nemcsak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb eszköze”
Szent-Györgyi Albert
Jobb velük a világ!
Beszámoló
Boldogságóra 9. : Testmozgás
Az óra időpontja: 2021. május 3.-ától folyamatosan
Résztvevők: 3. osztály
A foglalkozás megtervezésekor próbáltam arra törekedni, hogy minél több mozgást végezzünk a hónap folyamán, s minél több tevékenységet friss levegőn tudjunk megvalósítani.
Légző gyakorlattal és relaxációval (Napra forgó a napraforgó, Repül a madár, Dagasztás) kezdtünk . Beszélgetést folytattunk többször a testmozgás fontosságáról, hiszen felfrissít bennünket, oldja a stresszt, javítja a tanulási képességünket és a memóriánkat. Nagyon örültem, hogy eszükbe jutott a megküzdési stratégiáknál említett indulathőmérős feladatra emlékezve a sport, mint feszültség levezető tevékenység. A hónap dalát többször meghallgattuk mozgásos tevékenységeink alkalmával. Többször a villámlazítást is végeztünk.
A mozgás lebonyolításához több helyszínt választottam a hónap során. A sportot játékos építőfeladattal színesítettem a tornateremben. Az iskola kiskertjében palántáltunk, melyet nagyon szívesen végeztek a gyerekek. Különös jelentőséggel bírt az ültetés, hiszen a paprika magot közösen vetettük el. Kiültetve pedig tovább gondozni tudjuk, így folyamatos tevékenységet végzünk a friss levegőn, s életre is nevelhetek. Túráztunk is, s a réten fotót készítettünk felülnézetből, mellyel az anyukákat is köszöntöttük anyák napja alkalmából. Tánctanulásba kezdtünk, amit a hónap folyamán gyakoroltunk és a gyermeknapon be is mutattunk videó segítségével.
Nagyon hatékonynak ítélem a testmozgás téma feldolgozását.
Szakosné Biczó Marianna (tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)
Csoportomban gyakran foglalkozunk az egészséges életmóddal. Mindig tudatosítjuk, hogy mit is kell tennünk, hogy egészségesek maradjunk. A mozgás a gyermekek egyik kedvenc tevékenysége. Szeretnek mozogni, játszani a szabadban, a tornateremben, eszközökkel vagy eszközök nélkül. Ballagó csoportom egyik kívánságát is teljesítettem, az mellett hogy a „Boldogságóra „témáját is megvalósítottam. Az volt a csoportom kérése, hogy játsszuk el mindenki kedvenc játékát mielőtt még utoljára kilépnek az óvoda kapuján. Ebben a hónapban volt ” Kidobós; Pajzsos játék; Akadály pálya; Tűz, víz, repülő; Baglyos játék; Farkincás játék; Színek szerinti mozgás stb. A gyermekek nagyon hálásak voltak a játékokért.
Szívesen és nagy élvezettel hallgatták a ” Lusta király” című mesét is.
Testmozgás! Mit is jelent? Mire jó? Miért kell? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kerestük a választ a Boldog óra keretén belül. Az foglalkozást zenés tornával kezdtük, aztán Boldog Dórát kellett megkeresni , mert elbújt az óvoda udvarán. A jó időt kihasználva, és persze már „Dórával” együtt, az udvaron elmeséltem a Lusta király esetéről szóló mesét a gyerekeknek. A foglalkozás zárásaként pedig megmásztuk, felmentünk a tokaji Finánc dombi kilátóba, ahol a gyermekek elfáradva ugyan, de boldogan vették birtokba a kilátót.
Az órát az Ép testben ép lélek című foglalkozással vezettük be, a Kifogástalan játékkal folytattuk, majd lerajzoljátok azt a sporttevékenységet, amelyet szívesen kipróbálnának a gyerekek a jövőben.
Maradj mozgásban!
Bár vártuk a jó időt ,hogy minél többet lehessünk a szabad levegőn, az idei május hűvös, esős időt hozott. Ennek ellenére kihasználtunk minden lehetőséget a testmozgásra, sétára, sportolásra. A délutánokat fogócskával kezdtük, majd egyéni ötletek alapján egy-egy labdajátékkal folytattuk.
Összegyűjtöttük a kedvenc sportokat. Némajátékkal előadták, társaik kitalálták mire gondoltak. Ezekről rajzok is készültek.
Elolvastuk és megbeszéltük a A mezei nyúl és a sündisznó című mesét. A gyerekek sok olyan állatot gyűjtöttek még amik gyorsak, ezeket bemutatták egymásnak, sportágakat választva nekik.