A májusi téma a „Testmozgás gyakorlása” volt. Bagdi Bella Jól érzem magam dalát meghallgattuk, a mindennapos mozgásunkat egész hónapban ezzel a dallal mozogtuk végig. A gyerekeknek nagyon tetszik, a többszöri hallgatás, mozgás élvezetes, meg is tanultuk. Nagyon vidáman végezzük, még az egyébként visszafogottabb gyermekek is felvidulnak tőle. Megtartjuk ezt a dalt a továbbiakban is.
Boldog Dóra két csiga vendéget hozott nekünk, megkérdezte a gyerekeket, mit tudnak a csigákról:
– csúsznak,- viszi magával a házát, – bebújik a házába, – eszik a leveleket, – ha esik az eső, bebújik a házába, – van szemük, – ha dörög az ég, bemegy a házába, – mindig esznek, – sokat vannak a levegőn
Megbeszéltük, hogyan táplálkoznak, hogyan mozognak. Dóra feltette a csalafinta kérdést, vajon hogyan tudnánk felgyorsítani a csigákat?
– mindenhova levelet teszünk, és akkor felgyorsulnak
– levélkupacot csinálnak
– énekeljünk nekik, akkor gyorsabbak: Gryllus: Lassan jár a csigabiga….
– ehhez kapcsolódva: ha kifogy az eleség…
– vizes levélre rátesszük az úton, és akkor csúszik gyorsabban
– eléraknánk egy lány csigát, és szerintem akkor felgyorsul
– turbóval
– kereke van a lábánál, akkor gyorsabb
A beszélgetés végén Gryllus V: „Lassan jár a csigabiga” című zenéjére elindul a két csiga ellentétes irányban, amikor leállt a zene, akinek a kezében van a csiga, az a gyermek mond egy zöldség nevet. A játék lezárásaként felkerekedtünk, és végig énekeltük a csigákkal a dalt, lassabban, gyorsabban.
A május a gyerekhét programjaival zárult, sportversenyt szerveztünk, a gyógypedagógus vezette le a programot, a végén minden gyermek kapott emlékérmet is. Nagyon élvezték a különböző ügyességi feladatokat. Az óvónénik bábjátéka zárta a hetet, a Versenyfutás című magyar népmesét báboztuk el. A mese után megkínáltuk őket répával, karalábéval, káposztával, amit szívesen fogyasztottak. A két óvodapedagógus,- mindketten részt veszünk a Boldog Órák szervezésében- irányításával versenyeztettük a két sünivel a gyermekcsapatot, aminek hatalmas nevetés lett a vége.
Testmozgás
A májusi téma a „Testmozgás gyakorlása” volt. Bagdi Bella Jól érzem magam dalát meghallgattuk, a mindennapos mozgásunkat egész hónapban ezzel a dallal mozogtuk végig. A gyerekeknek nagyon tetszik, a többszöri hallgatás, mozgás élvezetes, meg is tanultuk. Nagyon vidáman végezzük, még az egyébként visszafogottabb gyermekek is felvidulnak tőle. Megtartjuk ezt a dalt a továbbiakban is.
Boldog Dóra két csiga vendéget hozott nekünk, megkérdezte a gyerekeket, mit tudnak a csigákról:
– csúsznak,- viszi magával a házát, – bebújik a házába, – eszik a leveleket, – ha esik az eső, bebújik a házába, – van szemük, – ha dörög az ég, bemegy a házába, – mindig esznek, – sokat vannak a levegőn
Megbeszéltük, hogyan táplálkoznak, hogyan mozognak. Dóra feltette a csalafinta kérdést, vajon hogyan tudnánk felgyorsítani a csigákat?
– mindenhova levelet teszünk, és akkor felgyorsulnak
– levélkupacot csinálnak
– énekeljünk nekik, akkor gyorsabbak: Gryllus: Lassan jár a csigabiga….
– ehhez kapcsolódva: ha kifogy az eleség…
– vizes levélre rátesszük az úton, és akkor csúszik gyorsabban
– eléraknánk egy lány csigát, és szerintem akkor felgyorsul
– turbóval
– kereke van a lábánál, akkor gyorsabb
A beszélgetés végén Gryllus V: „Lassan jár a csigabiga” című zenéjére elindul a két csiga ellentétes irányban, amikor leállt a zene, akinek a kezében van a csiga, az a gyermek mond egy zöldség nevet. A játék lezárásaként felkerekedtünk, és végig énekeltük a csigákkal a dalt, lassabban, gyorsabban.
A május a gyerekhét programjaival zárult, sportversenyt szerveztünk, a gyógypedagógus vezette le a programot, a végén minden gyermek kapott emlékérmet is. Nagyon élvezték a különböző ügyességi feladatokat. Az óvónénik bábjátéka zárta a hetet, a Versenyfutás című magyar népmesét báboztuk el. A mese után megkínáltuk őket répával, karalábéval, káposztával, amit szívesen fogyasztottak. A két óvodapedagógus,- mindketten részt veszünk a Boldog Órák szervezésében- irányításával versenyeztettük a két sünivel a gyermekcsapatot, aminek hatalmas nevetés lett a vége.
Az órán az egészségünk megőrzésében fontos zöldség-gyümölcs fogyasztásról beszélgettünk. Megbeszéltük, hogy az általunk hozott zöldségek és gyümölcsök milyen vitaminokat, ásványi anyagokat tartalmaznak, melyik miért szükséges a szervezetünknek. A vár közös megegyezés alapján épült, a „címer” fokhagymagerezdből készült. A „várat” végül közösen el is fogyasztottuk, a legnagyobb élmény a fokhagymaevő verseny volt. Összességében nagyon jól éreztük magunkat ezen az órán.
Május 27-én osztálykiránduláson, családi napon voltunk egy mocsai tanyán, ahol nagyon sok állattal megismerkedhettek a gyerekek. (csacsi, kutya, ló, nyúl, tyúk, liba, bárány, pulyka)
Délelőtt 1 órás kirándulást szerveztünk a közeli tóhoz, ahol egy hattyúcsaládot is láttunk. Ezalatt a szülők megfőzték a paprikás krumplit, ami nagyon finom lett.
Az állatokkal nagyon közvetlen kapcsolat alakult ki, etettük és itattuk őket. A lovat, Bogit és Rozit, a csacsit csutakolhatták is a gyerekek.
Délután lovas kocsikáztunk, ami felejthetetlen élmény volt mindenki számára.
Nagyon sok új élményt szerezhettek ezen a napon az osztály tanulói.
Nehezen tudtunk hazaindulni, mert nagyon jól éreztük magunkat.
Konyári Óvoda Maci csoport
A mozgás nem csak szükséglet, de az egészség megőrzés, a fejlődés egyik legfontosabb feltétele is. Emellett nagyszerű örömforrás is a gyermekek számára. A Konyári Óvoda Maci csoportja is szívesen vesz részt mozgásos játékokban, tevékenységekben. Sokat vagyunk a szabadban, a jó levegőn. Az udvaron labdáztunk, fociztunk.
Konyári Óvoda Katica csoport
A testmozgás a gyerekek számára nélkülözhetetlen, mindennapi tevékenységük része. Ők akarva, akaratlanul mozgásban vannak. Bár a mai, informatikai eszközöktől „zsúfolt” életben, sajnos elmondható, hogy mozgásszegény életet élünk! Márpedig a mozgás semmivel sem pótolható! A testi és szellemi fejlődés szoros kapcsolatban állnak egymással, hiszen a mozgás által fejlődik a gyerekek gondolkodása, beszéde, tapasztalatszerzésük, észlelésük.
Beszélgettünk arról, hogy ki milyen sportot ismer, ki, mit próbált már ki. Újságokból is gyűjtögettünk ki fotót néhány sport-eszközről, örömmel mondták el a gyerekek, hogy kinek milyen játéka van otthon, pl.: trambulin, csúszda, labda, fa-játszótér…stb.
A jó idő beköszöntével egyre többet tartózkodunk kint a szabadban, amikor is a gyerekek önfeledten és szabadon játszhatnak kint az udvaron, ami nagyon jó hatással van rájuk, hiszen levezethetik a bennük tomboló feszültséget, stresszt. A mozgás oldja a szorongást, felszabadítja bennük a boldogsághormonokat is.
A hónap egy hetének, minden napjára megszavaztunk egy-egy eszközt, amivel az aznapi mozgást végeztünk: örömmel egyensúlyoztak végig a tornapadon, rúgták a gólt a kapuba, pattogtatták a labdát, másztak fel a bordásfalra, ahol erősítő gyakorlatként egy-egy lábemeléssel is megpróbálkoztak, hintáztak az udvaron, az erősebbek a súlyzóval is végeztek egy-egy gyakorlatot. De volt részünk vidám, zenés aerobic „órában” is! Prevenciós nap keretében volt lehetőségünk megnézni a Street Workout csapatának bemutatóját.
A hónapot sok-sok mozgással, a mozgás adta boldog percekkel, örömökkel és vidám beszélgetésekkel zártuk.
Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Szolnok legnagyobb játszóterén töltöttünk el egy délelőttöt. Nagyon hiányzott mindannnyiunknak, hogy együtt legyen az osztály, így összekötöttük a kellemeset a hasznossal. Mozogtunk egy jót.
Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Szolnok legnagyobb játszóterén töltöttünk el egy délelőttöt. Nagyon hiányzott mindannnyiunknak, hogy együtt legyen az osztály, így összekötöttük a kellemeset a hasznossal. Mozogtunk egy jót.
Ebben a hónapban a testmozgás téma volt a Boldogságóra központi eleme. Az óvodás korosztálynak a lételeme a mozgás, így a téma nem is lehetne aktuálisabb.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal indítottam, melyet már nagyon ügyesen elsajátítottak a gyerekek a tanév során.
Aztán a torna mondóka segítségével közösen mozogtunk együtt.
Beszélgettünk arról, hogy kinek mi a kedvenc mozgásformája, mi az ami hasznos az egészségünknek és mi az ami árthat?
Meghallgattuk és eljátszottuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie dalát-( ezt többször is kérték a héten a gyerekek).
Végül feladatlapokat oldhatott meg, akinek ehhez volt kedve, miközben mások a legügyesebb tornamozdulataikat mutatták be a csoportnak a csodapalló segítségével.
Jó hangulatban, vidáman, önfeledten telt el a foglalkozás a Fülemüle csoportban.
A mozgás a gyerekek számára nélkülözhetetlen, hatással van az egész életükre, növekedésükre, lelki fejlődésükre. A játékos mozgások közben tanulják meg a stresszes helyzetek elviselését, szociális beilleszkedésüket, önbizalmuk kialakulását. A Kisvakond csoport gyermekei aktív életet élnek. Nagyon sok időt töltenek a szabadban. Óvodánk kertje alkalmas az udvari tevékenységekhez, de szívesen kitekintünk falunk távolabbi pontjaira, hosszabb sétákat, kirándulásokat szervezve, melyek nem csak a testmozgásukat elégíti ki, hanem a tudásszomjukat is. A csoportunkban több gyermek is sportol (karate, úszás) és egy-egy versenyükről visszatérve érdeklődve hallgatjuk beszámolóikat.
Fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink minden nap elegendő fizikai aktivitáshoz jussanak, hogy fejlődésük és növekedésük optimális legyen.