Az utolsó előtti boldogságóra foglalkozásunk témája a mozgás fontosságának értelmezése, tudatosítása. A korlátozásoknak köszönhetően, az óvodába visszatérés után, minden lehetséges alkalmat megragadtunk a kinti udvari játékok kihasználására. Sokat mászókázhattak, szaladgálhattak az udvarunkon a gyerekek, melyről sajnos fotók nem készültek, mivel más csoportos gyerekek is az udvaron tartózkodtak. Az egészségünk megóvása érdekében elengedhetetlen a mozgás, viszont az egészséges táplálkozásról is nagyon sok szó esett csoportunkban, mely során a beszélgetésünk irányítása által a fogunk épségének megóvásáról is nagyon sok szó esett. A boldogságóra segédanyagában található sablon sokszorosítása után, a gyerekek maguk vágták ki a mintát, majd tükör segítségével megszámlálták fogaikat, és mind a 24 fogacskát vatta pamacs gyúrása után beragasztották a megfelelő helyre. Volt, aki mind a 32 fogat beragasztotta, voltak akik a hiányzó fogacskák helyét üresen hagyták. A munkálkodás folyamán beszélgettünk arról, milyen ételeket, italokat adhatunk a fogunknak, amitől egészségesen növekedik és fejlődik. Mik, azok az enni valók, amitől romolhatnak, kilyukadhatnak. Mi történhet akkor, ha a sok édesség fogyasztunk. Sem a szervezetünknek sem fogainknak nem tesz jót. Törekedtem a fogmosás fontosságának tudatosítására. A téma lezárásaként elolvasta Bezzeg Andrea: Lusta király című meséjét, mely után minden gyermek elmondhatta mi a legkedvesebb mozgásformája, milyen lenne az ő által tervezett játszótere.
Testmozgás
Testmozgás
Az iskolánk elhelyezkedése, parkok közelsége nagyobb lehetőségeket adott a változatos testmozgásra. Éltünk is vele. Amikor az időjárás engedte testnevelés órán és azon kívül is a szabad és kreatív mozgást választottuk. Fára másztunk, labdáztunk, árkot ugrottunk és bunkit építettünk.
Tudatosítottuk miért is fontos a mozgás testi és lelki egészség szempontjából, és hogyan fokozza boldogságunkat. Egyszerű volt, hiszen csak megkérdeztem egy-egy jó kis mozgásos játék után, milyen érzéseik vannak a gyerekeknek.
Két órában dolgoztuk fel a témát. Az elsőben a Kifogástalan játékkal próbálkoztunk. A tanulók miután megírták a saját mondatukat, utána a közös kalapból húztak egy más által írt kifogást. Nagyon szellemes és találó megjegyzésekkel illették társaik mondandóját. Ugyanakkor azt is ki kell emelni, hogy sok jó tanácsot is adtak egymásnak. A zárókör nagyon jól sikerült. A gyerekek 20 évvel későbbi önmagukat sportos embernek képzelték el.
A második órában rajzokat készítettek az ötödikesek azokról a sportokról, amiket a jövőben szívesen kipróbálnának.
Nyírmártonfalvi Általános Művelődéi Központ
Az utóbbi időszakban megpróbáltunk minél több időt tölteni a frisslevegőn. Délelőttjeinket úgy terveztük meg, hogy egyre több mozgásos játékot tudjanak kipróbálni. Úgy gondolom, hogy ebben az életkorban kialakított mozgás iránti szeretet egy életen át elkíséri a gyerekeket, amely által egészségesebb felnőttek lehetnek.
A hosszú bezártság után nagyon aktuális a májusi téma. Mi ezt a témát most sok-sok mozgással, versengéssel és beszélgetéssel dolgoztuk fel. A szokásos feldolgozáson kívül játszottunk: elmutogattunk egy-egy sportágat, amit ki kellett találni a gyerekeknek, nagyon élvezték, sokat nevettünk a találgatások alatt. A gyerekek ötlete alapján a lufival röplabdáztunk bent a csoportszobában, mivel szakadt az eső. Hála Istennek az eső sem tudta elvenni a kedvünket, mindenki nagyon jól érezte magát.
I. Beszélgetés a sportról, az egészséges életmódról.
II. Csapatok választása és az akadály pályák megépítése.
III. Pályák bemutatása.
IV. Párok alakítása.
V. Társasjáték formájában, dobások után az akadályokon végig kell menni párokban.
VI. Élmények megbeszélése
I. Beszélgetés a sportról, az egészséges életmódról.
II. Csapatok választása és az akadály pályák megépítése.
III. Pályák bemutatása.
IV. Párok alakítása.
V. Társasjáték formájában, dobások után az akadályokon végig kell menni párokban.
VI. Élmények megbeszélése
Sportágak, melyeket szeretnénk kipróbálni életünk során.