Iskolánk a Környezetvédelmi Témahét keretein belül akadályversenyt szervezett, melyen az osztályunk is nagy örömmel vett részt. Előzetes feladatokat kaptunk a Madarak és fák napja témaköréből, majd menetlevelet készített minden egyes tanulónk. Ezután közösen kiválasztottuk az osztály által legszebbnek ítéltet, ami képviselt minket.
Lelkesen és vidáman vettünk részt az erőpróbákon, ahol volt mocsárjárás, barlangban mászás, eldugott tárgyak keresése, egyensúlyozás, puzzle, állathang felismerő, stb.
Kint a szabadban egy mozgásos, vidám délelőttön vagyunk túl, ami sok élményt nyújtott nekünk.
Testmozgás
Az egészséges életmód kialakításának fontos alapja a mozgás megszerettetése a gyerekekkel. Mozgásos játékokkal felkelthetjük érdeklődésüket. A labda egyensúlyozása együtt nagyon jó móka!
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A foglalkozás indításaként a „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” relaxációval kezdtük a foglalkozást. Ez a mozgás nagyon tetszett a gyerekeknek, oldódottabbak, felszabadultabbak lettek. Ezután végigtáncolták a Jól érzem magam boogiet, ami először felpörgette őket, de a végére kellemesen elfáradtak. Miután kértem őket, hogy üljenek le pihenni egy kicsit meghallgatták a Lusta király című mesét.
Közös beszélgetést kezdeményeztem arról, hogy ki szeret mozogni, mit szeretne sportolni, mi okoz számukra örömet. Mindenki nyilatkozott a témában: nagyon szeretnek táncolni, futkározni, mászókázni, csúszdázni és kerékpározni (szinte mindenki tud két keréken biciklizni, amire nagyon büszkék). Felelevenítettük azt is, hogy a közelmúltban kirándulni voltunk a Maros parton (ezt minden évszakban igyekszünk megvalósítani, amit nagyon élveznek, és izgatottan várnak), ahol sokat sétáltunk, „túráztunk”, mászókáztunk a játszótéren, és fogócskáztunk, ami mindenkinek nagy élmény, boldogság volt. Élvezettel mesélték élményeiket, szinte egymás szavába vágtak.
Megkértem őket, hogy akkor ismét mozogjunk egyet, álljunk fel, és elmondtam (mutogatással kísérve) az új mondókát (könyv 192. o.). Ezt beépítve a napi rutinba, minden nap mondogattuk, és mozogtunk rá.
Ezután mozgásos játékokat játszottunk, amit nagyon élveztek, hiszen mindenki szeret mozogni: Tűz, víz, repülő, Páros fogó, Farok lopó, Akadálypályán való átjutás…
Igazán élménydús nap volt, ami után kellemesen elfáradtak.
A boldogságóra program 9. témakörének (a testmozgás gyakorlása) a lezáró órájához érkeztünk.
Ezen az órán a relaxációs gyakorlat, és a hónap dala meghallgatása (cselekedtetve) után ismét a mozgásra bírtam
az osztály nagy részét a Mondókázz és mozogj! – bemelegítés segítségével. Ezután „Az erdei tornaverseny” meséjét hallgatták meg, majd egy beszélgetőkör során eljutottunk ahhoz a kérdéshez, hogy ők mit sportolnak. Miután megbeszéltük ezeket a sportágakat, feladatul kapták, hogy rajzolják le, amit sportolnak. Fotókat is nyomtattam a közös mozgásos programjainkról is (sportágválasztóról, közös sétáról), majd elkészítették a csatolt munkát.
Voltak nagyon lelkesen rajzolók, voltak lelkesen díszítők, de az osztály nagy része igen mozgékony: vannak lelkes focisták, táncosok, biciklisek, görkorcsolyások, íjászok, kosárlabdázók, valamint túrázók.
A májusi hónapban újra együtt lehetett a kis csapat. Örültünk egymásnak és sok időt töltöttünk együtt a szabadban, mozogtunk, sportoltunk, játszottunk. A hónap jelmondatául a következőt választottuk: „Minden MOZOG. Te miért nem?” Boldogságóránkon gyümölcsökből, zöldségekből elkészítettük egészségvárunkat. A megmaradt gyümölcsöket, zöldségeket jó étvággyal fogyasztottuk el. Csoportokban dolgoztunk. A következő órán elkészültek a várak zászlói is, amelyek az egészséges életmód jegyében születtek. Munka közben beszélgettünk, tapasztalatokat cseréltünk, élményeinket osztottuk meg. Beszélgetésünk során rájöttünk arra, milyen fontos az egészségtudatos életmód és az, hogy testi, lelki, szellemi egészségünket megőrizzük. Meghallgattuk a hónap dalát is, majd eljátszottuk a dalban énekelt mozgásformákat.
A testmozgás és az egészséges életmód jellemezte az egész hónapot. Tartalmas és élményekkel teli hónapot tudhatunk magunk mögött. A gombolyag feladat nagyon tetszett a gyerekeknek, többször is gyakoroltuk a hónap folyamán, hiszen jó lehetőség volt arra, hogy egymásról mondjanak olyan tulajdonságokat vagy érzéseket amelyeknek pozitív tartalma volt. Aki megkapta az tovább gurította valamelyik kis társának és elmondta az érzéseit. A Pozitív gyerek vagyok kártyát mindennap használtuk, ez már napi feladat volt, melyet ha valami miatt elmaradt, mindig megjegyezték a gyerekek. Ilyen nap volt a kirándulásunk is, amely városunk egy szép parkjába vezetett, ahová autóbusszal utaztunk. Nagyon örültünk ennek, hiszen ilyen kirándulásra nem volt lehetőségünk az utóbbi időben. Kipróbáltuk a futópályát a gyerekekkel. Nagyon sok mozgásfejlesztő játékeszközt próbálhattak ki a gyerekek. Már a kilencedik lépcsőfokon járunk, együtt számoljuk a napokat, hogy mikor fogunk bejutni a Boldogságvárba.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az online foglalkozáson olyan természetfotókat készítettek a gyerekek, amelyben ők is megjelennek testmozgás közben.
Közösen megszavazott fotókhoz haiku-kat készítettek.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az online foglalkozáson olyan természetfotókat készítettek a gyerekek, amelyben ők is megjelennek testmozgás közben.
Közösen megszavazott fotókhoz haiku-kat készítettek.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az online foglalkozáson olyan természetfotókat készítettek a gyerekek, amelyben ők is megjelennek testmozgás közben.
Közösen megszavazott fotókhoz haiku-kat készítettek.
A testmozgásra mindenkinek szüksége van! Közös akadálypályát készítettünk és teljesítettük a feladatokat az iskolánk alsós osztályaival.