A boldogságóra program 9. témakörének (a testmozgás gyakorlása) a lezáró órájához érkeztünk.
Ezen az órán a relaxációs gyakorlat, és a hónap dala meghallgatása (cselekedtetve) után ismét a mozgásra bírtam
az osztály nagy részét a Mondókázz és mozogj! – bemelegítés segítségével. Ezután „Az erdei tornaverseny” meséjét hallgatták meg, majd egy beszélgetőkör során eljutottunk ahhoz a kérdéshez, hogy ők mit sportolnak. Miután megbeszéltük ezeket a sportágakat, feladatul kapták, hogy rajzolják le, amit sportolnak. Fotókat is nyomtattam a közös mozgásos programjainkról is (sportágválasztóról, közös sétáról), majd elkészítették a csatolt munkát.
Voltak nagyon lelkesen rajzolók, voltak lelkesen díszítők, de az osztály nagy része igen mozgékony: vannak lelkes focisták, táncosok, biciklisek, görkorcsolyások, íjászok, kosárlabdázók, valamint túrázók.
Testmozgás
A májusi hónapban újra együtt lehetett a kis csapat. Örültünk egymásnak és sok időt töltöttünk együtt a szabadban, mozogtunk, sportoltunk, játszottunk. A hónap jelmondatául a következőt választottuk: „Minden MOZOG. Te miért nem?” Boldogságóránkon gyümölcsökből, zöldségekből elkészítettük egészségvárunkat. A megmaradt gyümölcsöket, zöldségeket jó étvággyal fogyasztottuk el. Csoportokban dolgoztunk. A következő órán elkészültek a várak zászlói is, amelyek az egészséges életmód jegyében születtek. Munka közben beszélgettünk, tapasztalatokat cseréltünk, élményeinket osztottuk meg. Beszélgetésünk során rájöttünk arra, milyen fontos az egészségtudatos életmód és az, hogy testi, lelki, szellemi egészségünket megőrizzük. Meghallgattuk a hónap dalát is, majd eljátszottuk a dalban énekelt mozgásformákat.
A testmozgás és az egészséges életmód jellemezte az egész hónapot. Tartalmas és élményekkel teli hónapot tudhatunk magunk mögött. A gombolyag feladat nagyon tetszett a gyerekeknek, többször is gyakoroltuk a hónap folyamán, hiszen jó lehetőség volt arra, hogy egymásról mondjanak olyan tulajdonságokat vagy érzéseket amelyeknek pozitív tartalma volt. Aki megkapta az tovább gurította valamelyik kis társának és elmondta az érzéseit. A Pozitív gyerek vagyok kártyát mindennap használtuk, ez már napi feladat volt, melyet ha valami miatt elmaradt, mindig megjegyezték a gyerekek. Ilyen nap volt a kirándulásunk is, amely városunk egy szép parkjába vezetett, ahová autóbusszal utaztunk. Nagyon örültünk ennek, hiszen ilyen kirándulásra nem volt lehetőségünk az utóbbi időben. Kipróbáltuk a futópályát a gyerekekkel. Nagyon sok mozgásfejlesztő játékeszközt próbálhattak ki a gyerekek. Már a kilencedik lépcsőfokon járunk, együtt számoljuk a napokat, hogy mikor fogunk bejutni a Boldogságvárba.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az online foglalkozáson olyan természetfotókat készítettek a gyerekek, amelyben ők is megjelennek testmozgás közben.
Közösen megszavazott fotókhoz haiku-kat készítettek.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az online foglalkozáson olyan természetfotókat készítettek a gyerekek, amelyben ők is megjelennek testmozgás közben.
Közösen megszavazott fotókhoz haiku-kat készítettek.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az online foglalkozáson olyan természetfotókat készítettek a gyerekek, amelyben ők is megjelennek testmozgás közben.
Közösen megszavazott fotókhoz haiku-kat készítettek.
A testmozgásra mindenkinek szüksége van! Közös akadálypályát készítettünk és teljesítettük a feladatokat az iskolánk alsós osztályaival.
Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium
A május hónap a mozgástudatos életmód jegyében telt el iskolánkban is, ahol szerencsére a 7/F osztályos diákok igazán szeretnek mozogni. Ez a tudatos életmód nemcsak erre a hónapra vonatkozik, hanem az egész életünkre, így az osztályfőnöki órákon szívesen dolgoztunk ezzel a témával. Első figyelemfelkeltő feladatként híres sportolók képeit mutattam meg az osztálynak, akiket fel kellett ismerniük, majd arra kértem őket, hogy csapatokban dolgozva a linoit.com oldalra gyűjtsenek érdekességeket, képeket a kedvenc sportolójukról és igyekezzenek minél több olyan információt megosztani egymással, amelyek miatt felnéznek, példaképként tekintenek az adott személyre/csapatra. Volt olyan csapat, amely Benedek Tibort választotta példaképnek, ami igazán meghatott, hiszen ő tavaly hunyt el, és még most is van olyan vízilabdázó lány az osztályban, akit motivál az ő munkássága. A csapatfeladatok mellett természetesen testnevelés órákon valósult meg igazán gyakorlati feladatokkal a mozgás öröme. Így ebben a hónapban a diákok futottak szabadban, ugrálóköteleztek, talajtorna és szertorna feladatokat is csináltak. Az egyik közös óránkon lementünk az iskolai játékterembe, ahol billiárdozhattunk, ping-pongozhattunk, így én is részt vettem a közös élményben és együtt játszottam az osztályommal. A sport, ahogyan ők is megfogalmazták, az egyik legjobb közösségépítő tevékenység, és egyúttal egészséges életmódra is nevel minket, így a kellemeset a hasznossal összekötve mindenki jól érezhette magát májusban iskolánkban.
„ Az élet olyan, mint a biciklizés. Ha meg akarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod.” (Albert Einstein)
Ezekkel a gondolatokkal vezettem be a május hónap témáját, a testmozgást.
Megbeszéltük a mozgás fontosságát, milyen jótékony hatásai vannak a szervezetre.
Kíváncsi voltam a sporttal, testmozgással kapcsolatos véleményükre is, ezért játszottunk Én meg a mozgás című játékot. Érdekes volt megfigyelni a gyerekek véleményét, és meghallgatni az indokaikat.
Meghallgattuk a hónap dalát, mely mozgásra késztette őket.
Megismerkedtünk Kocogáspárral és Tetétlen történetével. Kiderült számukra a nevek jelentése is. Tetétlen nem szeretett játszani, mozogni a többiekkel, ezért mindig kihúzta magát ezekből a dolgokból. Szeretett egyedül üldögélni a fa alatt, hiába hívták a többiek. Egy napon azonban az egyik tanár kérésére elkezdett szurkolni a társainak. Ekkor rájött, hogy milyen jó lenne együtt játszani a többiekkel. Szerencsére Kocogáspár a segítségére sietett, és minden nap együtt kocogtak az iskolába.
Az osztályunk közös játéka az ipi-apacs. Élvezik, amikor ki tudják számolni a hunyót. Rengeteg mozgásra van benne lehetőség, szükség esetén kúsznak-másznak, futnak. Az együtt játék öröme van jelen.
Szófelhőn különböző mozgásfajtát gyűjtöttek össze.
A testmozgással szorosan összefügg az egészséges életmód. Hogyan élhetjük a mindennapjainkat egészségesen? Mit teszel érte?
Mesebeli olimpiára elkészítették a nevezési lapokat. Néhány nagyon ötletes született.
Plakátot készítettek egy általuk kitalált sportrendezvényre, amit meg is szeretnének valósítani a júniusi hónapban egy másik osztály bevonásával.
Sok örömet okoz a mozgás, mely során a kapcsolataink is erősödnek.
A „Lassított felvétel” című játék nagyon tetszett a gyerekeknek.
A „Tollpihefújás” játékot mi lufival helyettesítettük, és nem fújták, hanem először kézzel ütötték finoman, majd ujjheggyel és végül fejjel. Jó szórakozás volt!
Osztályom tanulói nagyon szeretnek mozogni, sportolni. Sokan fociznak egyesületben, mások teniszeznek, úsznak és van, aki sakkozik. Érdeklődve hallgatjuk a versenyekről szóló beszámolókat, és együtt örülünk az elért sikereknek.
A testnevelés órák mellett mindennap legalább egy órát a szabad levegőn töltünk. Ilyenkor a fiúk fociznak, a lányok fogócskáznak, ugrálóköteleznek.
A választható feladatok közül elkészítettük szabadban játszható társasjátékunkat. A gyakorlatokat, mozgásformákat a gyerekek találták ki. Amikor játszunk tetszés szerint alakíthatják ki a „pályákat”. Játék közben jókat nevetnek. Mindig izgalommal várják, hogy ki lesz a győztes.
Ez a feladat is nagyon tetszett nekik, hát még a hónap dala!