„Ép testben ép lélek”
Régóta tudjuk, mennyire fontos a rendszeres testmozgás. Fontos feladatunk, hogy az iskolában megszerettessük a gyerekekkel a mozgást, hiszen ez az egészséges életmód egyik fő pillére.
Örültünk, hogy az online oktatásból visszatérve végre ismét a megszokott keretek között tarthattuk meg a Boldogságórát. A hónap témájára való tekintettel közös sportolásra invitáltuk kicsiket nagyokat. Az iskola két csoportja, akik részt vesznek az Boldogságóra programban együtt játszottak, versengtek. Volt fogócska, kidobós játék, kötélhúzás és jókedv. A gyerekek nagyon élvezték a közös programot.
Testmozgás
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Előzetes feladat alapján választottunk csapatokat a testmozgás gyakorlásához. Akadálypályákat állítottak össze a gyerekek, melyeket bejártak a csapattársakkal együtt. Fantázianevekkel látták el az egyes akadályokat, melyek motivációjukat és kreativitásukat bizonyítják!
A téma feldolgozása május hónapban is több napon keresztül történt meg.
• A csoportban megszokottá vált, hogy a mesét – legyen az a nap bármely szakában – Boldog Dóra mondókájának közös elmondásával indítjuk; majd elmeséltem és feldolgoztuk Bezzeg Andrea: A lusta király című meséjét.
• Egy másik alkalommal az egészséges életmód fontosságáról beszélgetve az egészséges táplálkozásról beszélgettünk, válogattuk, csoportosítottuk a babakonyhában található zöldségeket, gyümölcsöket és egyéb ennivalókat, majd a gyerekek által hozott gyümölcsökből gyümölcssalátát készítettünk és fogyasztottunk el tízóraira.
• Egy újabb napon, alapos vizsgálatnak vetettük alá fogainkat és beszélgettünk a rágás fontosságáról, táplálkozásunkban betöltött szerepéről. A téma napi szinten érinti a csoportba járó gyermekeket, hiszen vegyes csoport révén a 6-7 éveseknél nem telik el úgy hét, hogy 1-2 tejfogat el ne veszítsenek! Megfigyeltük és megbeszéltük a fogak elnevezését, elhelyezkedését, számát, a táplálék elfogyasztásában betöltött szerepét, majd a “Mutasd a fogad!” ötlet felhasználásával mindenki elkészíthette saját fogsorának mását. A tevékenység közben megvalósult a gyermekek sokoldalú fejlesztése: finom motorika, szem-kéz koordináció, téri tájékozódás, viszonyfogalmak gyakorlása, számlálás, kreativitás ….. majd az elkészült fogsorokkal játszva jókedvűen derültek egymáson.
• Óvodai programunkban kiemelt helyen szerepel a mindennapos mozgás. Igyekszünk változatos eszközök biztosításával kielégíteni a gyermekek mozgásigényét, fejleszteni mozgáskészségüket, ügyességüket, bátorságukat, amit nagyon szeretnek és igényelnek is. Az óvodai gyermeknapot is a mozgás köré szervezzük, mely így szervesen illeszkedett a Boldogságóra Program májusi témájához.
A gyermeknapi programot a hónap dalára – Bagdi Bella: Jól érzem magma – közösen végzett bemelegítéssel kezdtük, majd elvonatoztunk az udvar másik felében felállított játékos akadálypályához. Ott több csoportban ügyességi feladatokat kellett a gyerekeknek végigcsinálni, melynek teljesítéséről a saját maguk által készített kis menetlevelükbe kaptak igazoló pecsétet. Volt mocsárjárás, célba dobás, pókhálóban mászás, egyensúlyozás, zsákban ugrálás, labdás ügyességi feladatok… Majd a szabad játék után a délelőttöt közös tánccal zártuk. A nap végén – hogy még emlékezetessé tegyük és mindenkit otthoni mozgásra biztassunk – a gyerekek ajándékként hazavihetettek egy-egy színes labdát is.
Reméljük, hogy az átélt pozitív élmények és életérzés hozzájárulnak a mozgás iránti igényük megszilárdulásához, így egészségük megőrzéséhez és személyiségük egészséges fejlődéséhez is!
Az egészséges életmódhoz a testmozgás elengedhetetlen. Mi az óvodába nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a testmozgásra. Minden nap van egy kis torna, átmozgatás a gyerekeknek, hetente egyszer pedig nagy tornát tartunk. A jó idő beköszöntével egyre több időt töltünk a szabadban és így a torna tevékenységet is a friss levegőn végezzük. Ebben a hónapban a boldogságóránkat a torna tevékenységünkkel kötöttem össze. A tevékenységet Bagdi Bella ;Jól érzem magam boogie dalával indítottuk ráhangolódás gyanánt még bent a csoport szobában, majd kimentünk az udvarra és a sport pályán közösén tornáztunk és játszottunk. A gyerekek mindig nagyon várják a torna tevékenységet, hiszen a sok futkározás ugrálás boldogságot okoz nekik. Ez a boldogságórás tora is nagy örömet okozott nekik. Volt futó játék, ügyességi játék és sorverseny is. miután a tornát befejeztük a csoportszobába visszatérve meghallgatták Bezzeg Anita; Lusta király című dalát.
Várjuk a következő Boldogságóránkat…
Ebben a hónapban az egészséges életmóddal foglalkoztunk.
A gyerekek elkészítették az Egészségvárat, amit az általuk készített „termésekkel” díszítettek!
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Szabadban mozogni felszabadító, boldogító érzés.
Osztályunkban szerencsére a gyerekek sokféle módon sportolnak,erről szép rajzokat készítettek.
Emellett ebben a hónapban iskolánk részt vett a Jerusalema tánckihívásban, ami a nézők és a résztvevők számára egyaránt örömteli perceket okozott.
Sok időt töltöttünk játékkal, mozgással, kertészkedéssel. Rövid túrát tettünk, kertészkedtünk az iskolakertünkben. Már alig várjuk, hogy megkóstolhassuk a salátánkat és borsónkat!
Ebben a hónapban az Egészséges életmód – A testmozgás gyakorlása volt a témánk. Ez a boldogságfokozó technika a leggyorsabban ható örömforrás a gyermekek számára. A foglalkozásokon beszélgettünk a különböző sportágakról, amiket ismernek. Szó esett arról is , hogy ki – milyen mozgásformát, sportot űz? Sokan mozognak aktívan és rendszeresen az osztályból. Van aki lovagol, van aki focizik, van aki kerékpározik, esetleg görkorcsolyázik, gyalogtúrázik. Örömmel számoltak be egymásnak, hogy miért jó és hasznos mozogni. Beszélgetőkör keretében megosztották egymással az átélt élményeket. Egy Örömkereső Sétával zártuk ezt a témát.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
Az újranyitást követően az óvodában végre együtt lehettünk az udvaron.
Az el- és bezártság után már ki voltunk éhezve a mozgásra, főleg úgy, hogy azt most együtt tehettük.
A boldogságóra testmozgás gyakorlásához közösen állítottunk össze a gyerekeknek feladatokat (átkelés a mocsáron, kötélhúzás, célbadobás, stb.). Nagyon élveztük a különböző mozgásformákat, amelyek egy részét otthon, akár a lakásban is végezhetünk.
A szülők is ízelítőt kaphattak az elkészült fotók és élménybeszámolók alapján, hogy milyen változatos mozgásos tevékenységeket kínálhatnak a gyerekeknek.
Az aktív mozgás jutalma a kellemesen fáradt, nyugodt és jókedvű, kellő koncentrációjú kisgyermek.
A Ficánka nagycsoportnak, egyik igen kedvelt tevékenysége a változatos testmozgások gyakorlása. Akár csoportszobában, OviFoci-pályánkon, a szabadban, különféle játékeszközökön, sportszereken, s ehhez még hozzátartozik az óvoda környékén és falunkban tett élményszerző séták, kisebb kirándulások. Az örömteli mozgás segíti a gyermekek szocializációját, a szociális érzékenységüket erősíti, kommunikáció, beszédkedv fokozásában jelentős szerepe van, valamint az egymás iránti tolerancia gyakorlásában, továbbá mélyül az egymás elfogadása, befogadása, támogatása, erőteljesen megmutatkozik az ilyen jellegű játékos tevékenységek során. A hónap témáját , témahét keretén belül valósítottuk meg, amikoris a gyermekek külön kérésére a foglalkozást kezdő relaxációk az ,, Ellazulni jajj de jó!”-dal mozgáselemei voltak, a ,,Jól érzem magam boogie” is igen kedvelt lett számukra,amire más-más mozgáselemet találtak ki, valamint Boldog Dóra meséje is (A lusta király) sok tanulsággal, erkölcsi értékkel bírt számukra. Vidám, mozgással teli, aktív hetet töltöttünk el a gyermekekkel közösen.