Az online foglalkozáson olyan természetfotókat készítettek a gyerekek, amelyben ők is megjelennek testmozgás közben.
Közösen megszavazott fotókhoz haiku-kat készítettek.
Testmozgás
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az online foglalkozáson olyan természetfotókat készítettek a gyerekek, amelyben ők is megjelennek testmozgás közben.
Közösen megszavazott fotókhoz haiku-kat készítettek.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az online foglalkozáson olyan természetfotókat készítettek a gyerekek, amelyben ők is megjelennek testmozgás közben.
Közösen megszavazott fotókhoz haiku-kat készítettek.
A testmozgásra mindenkinek szüksége van! Közös akadálypályát készítettünk és teljesítettük a feladatokat az iskolánk alsós osztályaival.
Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium
A május hónap a mozgástudatos életmód jegyében telt el iskolánkban is, ahol szerencsére a 7/F osztályos diákok igazán szeretnek mozogni. Ez a tudatos életmód nemcsak erre a hónapra vonatkozik, hanem az egész életünkre, így az osztályfőnöki órákon szívesen dolgoztunk ezzel a témával. Első figyelemfelkeltő feladatként híres sportolók képeit mutattam meg az osztálynak, akiket fel kellett ismerniük, majd arra kértem őket, hogy csapatokban dolgozva a linoit.com oldalra gyűjtsenek érdekességeket, képeket a kedvenc sportolójukról és igyekezzenek minél több olyan információt megosztani egymással, amelyek miatt felnéznek, példaképként tekintenek az adott személyre/csapatra. Volt olyan csapat, amely Benedek Tibort választotta példaképnek, ami igazán meghatott, hiszen ő tavaly hunyt el, és még most is van olyan vízilabdázó lány az osztályban, akit motivál az ő munkássága. A csapatfeladatok mellett természetesen testnevelés órákon valósult meg igazán gyakorlati feladatokkal a mozgás öröme. Így ebben a hónapban a diákok futottak szabadban, ugrálóköteleztek, talajtorna és szertorna feladatokat is csináltak. Az egyik közös óránkon lementünk az iskolai játékterembe, ahol billiárdozhattunk, ping-pongozhattunk, így én is részt vettem a közös élményben és együtt játszottam az osztályommal. A sport, ahogyan ők is megfogalmazták, az egyik legjobb közösségépítő tevékenység, és egyúttal egészséges életmódra is nevel minket, így a kellemeset a hasznossal összekötve mindenki jól érezhette magát májusban iskolánkban.
„ Az élet olyan, mint a biciklizés. Ha meg akarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod.” (Albert Einstein)
Ezekkel a gondolatokkal vezettem be a május hónap témáját, a testmozgást.
Megbeszéltük a mozgás fontosságát, milyen jótékony hatásai vannak a szervezetre.
Kíváncsi voltam a sporttal, testmozgással kapcsolatos véleményükre is, ezért játszottunk Én meg a mozgás című játékot. Érdekes volt megfigyelni a gyerekek véleményét, és meghallgatni az indokaikat.
Meghallgattuk a hónap dalát, mely mozgásra késztette őket.
Megismerkedtünk Kocogáspárral és Tetétlen történetével. Kiderült számukra a nevek jelentése is. Tetétlen nem szeretett játszani, mozogni a többiekkel, ezért mindig kihúzta magát ezekből a dolgokból. Szeretett egyedül üldögélni a fa alatt, hiába hívták a többiek. Egy napon azonban az egyik tanár kérésére elkezdett szurkolni a társainak. Ekkor rájött, hogy milyen jó lenne együtt játszani a többiekkel. Szerencsére Kocogáspár a segítségére sietett, és minden nap együtt kocogtak az iskolába.
Az osztályunk közös játéka az ipi-apacs. Élvezik, amikor ki tudják számolni a hunyót. Rengeteg mozgásra van benne lehetőség, szükség esetén kúsznak-másznak, futnak. Az együtt játék öröme van jelen.
Szófelhőn különböző mozgásfajtát gyűjtöttek össze.
A testmozgással szorosan összefügg az egészséges életmód. Hogyan élhetjük a mindennapjainkat egészségesen? Mit teszel érte?
Mesebeli olimpiára elkészítették a nevezési lapokat. Néhány nagyon ötletes született.
Plakátot készítettek egy általuk kitalált sportrendezvényre, amit meg is szeretnének valósítani a júniusi hónapban egy másik osztály bevonásával.
Sok örömet okoz a mozgás, mely során a kapcsolataink is erősödnek.
A „Lassított felvétel” című játék nagyon tetszett a gyerekeknek.
A „Tollpihefújás” játékot mi lufival helyettesítettük, és nem fújták, hanem először kézzel ütötték finoman, majd ujjheggyel és végül fejjel. Jó szórakozás volt!
Osztályom tanulói nagyon szeretnek mozogni, sportolni. Sokan fociznak egyesületben, mások teniszeznek, úsznak és van, aki sakkozik. Érdeklődve hallgatjuk a versenyekről szóló beszámolókat, és együtt örülünk az elért sikereknek.
A testnevelés órák mellett mindennap legalább egy órát a szabad levegőn töltünk. Ilyenkor a fiúk fociznak, a lányok fogócskáznak, ugrálóköteleznek.
A választható feladatok közül elkészítettük szabadban játszható társasjátékunkat. A gyakorlatokat, mozgásformákat a gyerekek találták ki. Amikor játszunk tetszés szerint alakíthatják ki a „pályákat”. Játék közben jókat nevetnek. Mindig izgalommal várják, hogy ki lesz a győztes.
Ez a feladat is nagyon tetszett nekik, hát még a hónap dala!
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
A mozgásos feladatot mindig örömmel fogadják a gyerekek. Az órát az ötlettárban található Mondókázz és mozogj!- elnevezésű gyakorlattal kezdtük. Ez már meghozta a jókedvet.Aztán elolvastam a mesét az állatok olimpiájáról, majd alaposan átbeszéltük és el is játszottuk. A következő órán készítettük el a társasjátékot az udvaron, ami igazából egy ugróiskola lett. Az aszfaltra már felfestett ugróiskolát folytatták a gyerekek. Mindenki kipróbálta a közösen felrajzolt pályát, sőt még az udvaron lévő többi osztály is csatlakozott. A jókedvű ugrálás után elkészítettük a gyümölcssalátát, majd jóízűen falatoztunk.
A hónap témája a testmozgás volt. Az óvodásaink rendszeresen, napi szinten mozognak. A mozgásos tevékenységek, játékok megkedveltetését a mindennapi mozgások alkalmával biztosítjuk. A játékok kiválasztásánál előnyben részesítjük a a futó játékokat.
Lehetőséget biztosítunk mozgásos tevékenységre a nap bármely szakában az udvaron, csoportszobában, hogy gyermekek kipróbálhassák erejüket, ügyességüket.
Ebben a hónapban a testmozgás különböző formáit gyakoroltuk játékos feladatok tevékenységek közben. A nagycsoportosaink kedvenc tevékenysége a „Mocsárjárás”volt . A kisebbek szívesen hallgatták a beteg király történetét s a mese után közösen beszélgettünk arról hogy mitől is gyógyult meg a király, milyen jó hatással van a testünkre és a lelkünkre egyaránt a mozgás. A pillangó csoportosok le is rajzolták a piros madarat aki a király útján segített neki s a boldogságóra végén önfeledten mozogtak a Móka tornára.