A Boldogságóra munkafüzetből elolvastuk az idézeteket, bölcsességeket.
A Bajnok lett a Down-szindrómás fiú történetén elgondolkodtak a gyerekek.
Testmozgás
A nyuszi és a sündisznó meséje nyomán beszélgettünk a testmozgás fontosságáról, sportágakról.
A keresztrejtvény és a sportágválasztó feladat megoldása révén felszínre került sok sportág, ami a gyerekeket érdekli. Az óra végén a már korábban megismert táncot táncoltuk el.
Jókedvű és érdeklődő óra volt.
Téma feltárása.
Mentális egészség fontossága
Testi egészség fontossága
Mennyi testmozgásra van szükségünk?
Miért tesz boldogabbá a testmozgás?
Milyen előnnyel jár a rendszeres testmozgás?
Egészségesen élek?Táblázatkitöltés
Szuperhősök
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
Mozgáskotta segítségével különböző tanult mozgásformákat ismételhettek át a gyerekek, relaxációs zenére. Majd egy nagy kanyargós társast építettek belőle, ezt is végigugrálták a szimbólumoknak megfelelően, ha a zene elhallgatott megálltak. Majd sorverseny következett, végül egyéni játékkal, a mókusok ki a házból, tornajáték mintájára zárták le a mozgást. Közösségi élményhez juthattak, miközben mozoghattak és lerajzolhatták, mi tetszett nekik a legjobban. Megbeszéltük miért fontos a mozgás.
A májusi boldogságórán arról beszélgettünk, hogy miért fontos a mozgás, és hogyan játszik szerepet egészségünk megőrzésében.
A lányokkal elsétáltunk az Erzsébet-ligetbe. Ez városunk legnagyobb parkja, mintegy 15 ha nagyságú. Szabadtéri edzőtermek, sportpályák, korszerű futópálya várja itt a sport kedvelőit, ezért is választottuk (a diákokkal közösen) a Boldogságóra Testmozgás témájának helyszínéül.
Foglalkozásunk első, elméleti része az egészséges életmódról szólt. A tanulók kitöltöttek egy tesztet, melyben szerepelt a napi szükséges folyadék-, só-, rostbevitel. Hányszor kell zöldséget és gyümölcsöt enni, mit nem célszerű fogyasztani az esti órákban. De szó esett még a vérnyomásértékekről, a lisztérzékeny emberek által fogyasztható élelmiszerekről, és az ideális testzsír-százalékról. A legtöbben azt tévesztették el a tesztben, hogy naponta milyen tápanyagból célszerű a legtöbbet fogyasztani. Nem merték a szénhidrátot írni, ezért megbeszéltük a táplálékpiramist, hogy mi tartozik ebbe a csoportba, és miért ebből kell a legtöbbet enni. A másik, amit nem mindenki gondolt, hogy a 15 szem mandula kevesebb kalória, mint 3 banán. megbeszéltük az olajos magvak élettani jelentőségét, és hogy azért ebből is fontos, hogy csak mértékkel együnk. Szintén az egészség jegyében ettünk közben egy kis almát is, zöldet, mert szeptemberi kirándulásunk alkalmával kiderült, hogy azt jobban szeretik, mint a pirosat, amit akkor vittem nekik.
Rövid bemelegítés után a parkban kihelyezett sporteszközöket használtuk, majd egy kis futás következett, kipróbálhatták – akik eddig nem tették – a futópálya kellemesen puha talaját.
Kis pihenőként összeszedtük a sportolás testre és lélekre gyakorolt hatásait. Nemcsak erősebbek lesznek izmaink, nemcsak az állóképességünk nő, nemcsak felfrissülünk tőle, hanem levezeti a bennünk felgyülemlett feszültséget is, így jobban tudunk tanulni, aludni, és örömmel tölt el minket, a tudat, hogy tettünk valamit az egészségünk érdekében. Többen beszámoltak arról, hogy valóban jobbkedvűek sportolás után, megbeszéltük, hogy ez az endorfin nevű hormon miatt van.
Végül -akinek volt még ereje, kedve -, tollaslabdázott is. Nagyon kellemes délutánt töltöttünk együtt.
Két foglalkozást töltött ki az egészséges életmód témája.
Az első foglalkozáson a testmozgás és az egészséges életmód jegyében sorversenyt szerveztem a csoportomnak, amit nagyon élveztek. A mozgás a minden napi tevékenységeink szerves része. Örömforrás.
A második foglalkozás elméletibb jellegű volt. Beszélgettünk a sportolási formákról, a mozgás pozitív hatásairól, kinek melyik a kedvenc sportja és miért. A testi egészség mellett a lelki egészségre is nagy hangsúlyt fektetek.
Egészséges életmód tesztet töltöttek ki a gyerekek, amit ki is értékeltünk azonnal. 10 egyszerű állítást tartalmazott a teszt. Pl. Sok édességet eszek. Van súlyfeleslegem. Keveset mozgok. stb. A meghatározott válaszhoz tartozó pontokat (0, 1, 2, 3) a tanulók kis segítséggel összesítették önállóan és az értékelés megfelelő, rájuk vonatkozó részét elolvasták. Az eredmények tudatában jótanácsokat adtak egymásnak a gyerekek.
Tankockás játék keretében ki kellett választani az igaz állításokat az egészséges életmóddal kapcsolatosan.
A hónap dalának meghallgatásával zártam a foglalkozást.