Kis csapatom igazi kis izgő-mozgó közösség. A testnevelés órák mellett néptánc foglalkozásokra is részt vesznek. . E mellett a fiúk foci edzésre, a lányok pedig kézilabda és röplabda edzésre járnak. Állandóan mozognak, ugrálnak, kergetőznek. Még írás közben is jár a lábuk. Így nekik a májusi témakör nagyon kedves volt. Szívesen játszottak eddig is ugróiskolákat, de most még nagyobb lendülettel kezdték a testmozgást. Köszönjük az ötleteket!
Testmozgás
A testmozgás nagyon fontos az emberek egészséges életmódjához. Felmérések bizonyítják, hogy a fizikai aktivitás hat a lelkiállapotunkra. Aki keveset mozog, nagyobb eséllyel lesz depressziós, stresszes. Aki beiktatja a mozgást a mindennapjaiba, sokkal jobb kedvvel kezd hozzá bármilyen tevékenységhez. Ezért fontos és hasznos beiktatnunk a saját magunk és gyermekeink életébe is a megfelelő mértékű, rendszeres testmozgást.
A mi óvodánkban ez a hónap a ballagás előkészületeiről szólt többségében, és a ballagásról. Utoljára vagyunk együtt a nagycsoportban ezekkel a gyerekekkel. Akik elballagnak azokból lesz olyan gyerek, aki nem jön egész nyáron. „Elengedjük, kirepülő fecskéinket.”
A foglalkozást a Dagasztás című relaxációs gyakorlattal kezdtük. Körben álltunk a gyerekekkel, majd elindítottam Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című számát és mozogtunk a dalra. A dal végén leültünk, körben a gyerekekkel. A téma bevezetéseként megkértem a gyerekeket, hogy mindenki mondjon egy madárfaj nevet, olyat amelyiket még előtte nem mondtak. Szerencsére a gyerekek nagyon sok féle madarat ismertek, így elég gyorsan körbejutottunk. Ezek után elmondtam a gólyává átváltoztató varázsmondókát és kipróbáltuk milyen gólyának lenni. Megpihentünk a tóparton, leültünk a szőnyegre és elmeséltem a mesét a piros kalapos gólyáról. Kérdéseket tettem fel a mesével kapcsolatban és megbeszéltük a történetet. Aztán arra kértem a gyerekeket, hogy gondolkodjanak, milyen gólyás, madaras dalokat ismerünk: Eresz alól fecskefia; Gólya, gólya gilice; Gólya bácsi, gólya; Boglya tetején áll egy gólya;. Ezeket a dalokat elénekeltük, eljátszottuk. A boldogságvárunk lépcsőjére ráragasztottuk a testmozgás szimbólumát és zárás képen meghallgattuk még egyszer Bagdi Bella: Jól érzem magam boogieját.
A gyerekekkel megint jó hangulatba telt a boldogságóra foglalkozás. Ismét remek feladatokat kaptunk. Szerintem legjobban a körjátékok tetszettek nekik.
Pénteken (május 20-án) került megvalósításra májusi Boldogságóránk, melynek témája a testmozgás volt. Ezen a foglakozáson , mint boldogságóra mentor vendégül láttam intézményünk vezetőjét, egy pedagógus kollégámat, aki szintén gyakorló boldogságóra pedagógus -és mentor, valamint mentoráltamat, aki mint boldogságóra pedagógus tapasztalatszerzés céljából érkezett hozzánk.
Milyen kapcsolat van a boldogság és a testmozgás között?
Prof. dr. Bagdi Emőke gondolatait idézve a „testi-lelki jóllét fontos feltétele az aktivitás, a mozgás, a fizikai élénkség. A ritmikus mozgások a szervezetet örömhormon termelésre ingerlik.”
Ha a testmozgást másokkal együtt gyakoroljuk, hatással lehetnek társas kapcsolatainkra is.
A foglakozásunkat egy kötetlen, improvizatív mozgásos tevékenységgel indítottam Bagdi Bella : Jól érzem magam zeneszámával.
Majd a Képkereső játék során , gyermekeknek a csoportszobában előzetesen elrejtett mozgásformákat ábrázoló vektor-képeket kellet megkeresniük. Lelkesedésük, óriási volt: izgatottan keresték, kutatták a képeket 🙂 Ezt követő a beszélgetés során, megfogalmazhatták én-élményeiket, gondolataikat a mozgással, sportolással kapcsolatban.
Ezt követően a „Matróz bácsi” mozgásos játék során különböző mozgásformákat valósítottunk meg. Ez a játék a mozgás mellett lehetőséget biztosított az egymásra való odafigyelésre, az együttműködésre, kooperációra is.
Természetesen most sem maradt el a téma feldolgozását segítő mese, amelyhez az online ajánlás meséjét választottam :a lengyel mesét , a piros kalapos békáról.
Boldogságóránkat a meseillusztrációk elkészítésével zártuk. Hangulatteremtéshez Bagdi Bella gyermekdalait hallgattuk.
Élményekkel gazdagodva köszöntünk el egymástól, várva a következő-Velük így együtt utolsó közös Boldogságóránkat❤️🧡💛💚💙💜
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A foglalkozást relaxációval kezdtük. A mondókával ráhangolódtunk a kiinduló mesére. A mese meghallgatása után lerajzolták azt a jelenetet, amelyik a legjobban tetszett nekik. Ezt követően került sor az átmozgatásra. Törpék és óriások is voltak a játékok során, így átélték mindkét szerep előnyeit és hátrányait is. Ezután következett a „Be happy”, ahol kedvükre táncolhattak, mozoghattak. Osztályunknak lépegető sítalpai vannak. Így ezeket használtuk fel a szabadtérti mozgáshoz. Ezeken kellett egymással versenyezve előre jutni. Nem volt egyszerű, de a végén mindenkinek sikerült. Tartalmas, vidám órát töltöttünk el ismét.
A gyerekekkel a héten az egészséges életmóddal, és mozgás örömeivel ismerkedtünk meg mélyebben.
Először a fogalmakat tisztáztuk mit jelent az egészséges életmód és a mozgás? Miért fontos hogy sokat mozgjunk? Hogyan tudunk egészségesen táplalkozni? Melyek a káros környezeti hatások és melyek nem azok? Milyen sportokat ismernek?
Milyen gyümölcsöt és zöldséget ismernek? Melyek ezek tulajdnoságaik? Készítettünk gyümölcs salátát és kóstoltak többféle gyümölcsöt is.
Kint minden nap zenés gimnasztikát tartottam nekik Bagdi Bella zenéjére.
Az udvaron építettünk akadálypályát, labdajátékokat játszottak, szivárvány kendővel játszottak, motorversenyt rendeztünk, kötelet húztak és gyereknapon a meglepetés az ugrálovár volt.
Elmeséletem nekik Bezzeg Andrea Lusta király cìmű meséjét.
Készítettünk szivárvány fújót.
Felhelyeztük a Boldogságvárunkra az utolsó előtti jelképünket.
A gyerekekkel a héten az egészséges életmóddal, és mozgás örömeivel ismerkedtünk meg mélyebben.
Először a fogalmakat tisztáztuk mit jelent az egészséges életmód és a mozgás? Miért fontos hogy sokat mozgjunk? Hogyan tudunk egészségesen táplalkozni? Melyek a káros környezeti hatások és melyek nem azok? Milyen sportokat ismernek?
Milyen gyümölcsöt és zöldséget ismernek? Melyek ezek tulajdnoságaik? Készítettünk gyümölcs salátát és kóstoltak többféle gyümölcsöt is.
Kint minden nap zenés gimnasztikát tartottam nekik Bagdi Bella zenéjére.
Az udvaron építettünk akadálypályát, labdajátékokat játszottak, szivárvány kendővel játszottak, motorversenyt rendeztünk, kötelet húztak és gyereknapon a meglepetés az ugrálovár volt.
Elmeséletem nekik Bezzeg Andrea Lusta király cìmű meséjét.
Készítettünk szivárvány fújót.
Felhelyeztük a Boldogságvárunkra az utolsó előtti jelképünket.
A 9.lépcsőfokra érkeztünk. A testmozgás gyakorlása hónapban járunk a pillangósokkal. Ez nagyon közel áll hozzánk, hiszen lételemünk a mozgás, a futás, ugrabugrálás, szaladgálás.
A boldogságóránkat relaxációval kezdtük. „Hervad a virágom, éled a virágom” relaxációs játékban ellképzeltük, hogy milyen virágok vagyunk.Majd a „hervad” szóra fejünket lassan , lazán leengedve előreejtettük, folytatva a törzsünket is leengedtük. Majd az „éled” szóra csigolyáról, csigolyára felemelkedtünk.
Jót mozogtunk, táncoltunk a hónap dalára, a Jól érzem magam c dalra. Meghallgattuk a hónap meséjét: A lusta király címűt.
Beszélgettünk arról, hogy a testmozgás, a szaladgálás, futkározás boldoggá tesz . A ritmikus, egyenletes mozgás, a sport a szervezetünket örömhormon termelésre serkenti. Ez tovább segít bennünket, hogy erősebbek, terhelhetőbbek legyünk. A mozgás életszükséglet, mentális erőforrás. Megállapítottuk, hogy a gyerekek számára elengedhetetlenül fontos a mozgás.
Ezekután következtek mozgásos játékaink.
A gólyás játékban először gólyákká varázsolódtunk, egy varázsmondóka segítségével. Mikor a kisgólyák megtalálták a nagy tavat, leültek a szélére és együtt meghallgattuk a piros kalapos békák történetét. A meséből megtudtuk, hogy nem igazán előnyös a béka számára, ha feltűnő.
Ezután a kisgólyák megpróbáltak féllábon egyensúlyozni, a gólyákat utánozni.
A „szúnyogvadászat” játék során sok sok örömés nevetés keletkezett, hiszen a gólya elől kellett elkapkodni a kisszúnyogokat! Ügyesek voltak a békák és a gólya is!
A „jön a gólya” játék során a kisbékák hasra feküdtek, és a gólya megpróbálta átlépni őket, és aki megmozdult a játék során a gólya elkapta.
A piros inges fogó játék során menekülni kellett a fogó elől.
Jól éreztük magunkat ma is.
A 9.lépcsőfokra érkeztünk. A testmozgás gyakorlása hónapban járunk. Ez nagyon közel áll hozzánk, hiszen lételemünk a mozgás, a futás, ugrabugrálás, szaladgálás.
A boldogságóránkat relaxációval kezdtük. „Hervad a virágom, éled a virágom” relaxációs játékban ellképzeltük, hogy milyen virágok vagyunk.Majd a „hervad” szóra fejünket lassan , lazán leengedve előreejtettük, folytatva a törzsünket is leengedtük. Majd az „éled” szóra csigolyáról, csigolyára felemelkedtünk.
Jót mozogtunk, táncoltunk a hónap dalára, a Jól érzem magam c dalra. Meghallgattuk a hónap meséjét: A lusta király címűt.
Beszélgettünk arról, hogy a testmozgás, a szaladgálás, futkározás boldoggá tesz . A ritmikus, egyenletes mozgás, a sport a szervezetünket örömhormon termelésre serkenti. Ez tovább segít bennünket, hogy erősebbek, terhelhetőbbek legyünk. A mozgás életszükséglet, mentális erőforrás. Megállapítottuk, hogy a gyerekek számára elengedhetetlenül fontos a mozgás.
Ezekután következtek mozgásos játékaink.
A gólyás játékban először gólyákká varázsolódtunk, egy varázsmondóka segítségével. Mikor a kisgólyák megtalálták a nagy tavat, leültek a szélére és együtt meghallgattuk a piros kalapos békák történetét. A meséből megtudtuk, hogy nem igazán előnyös a béka számára, ha feltűnő.
Ezután a kisgólyák megpróbáltak féllábon egyensúlyozni, a gólyákat utánozni.
A „jön a gólya” játék során a kisbékák hasra feküdtek, és a gólyafiú megpróbálta átlépni őket, és aki megmozdult a játék során a gólya elkapta.
A piros inges fogó játék során menekülni kellett a fogó elől.
Jól éreztük magunkat ma is.
Május témaköre: Egészséges életmód
A boldogságórát megelőzően kirándultunk egy jót a falu határában található Zala folyóhoz. Célom az volt, hogy az egészséges mozgáson kívül megtapasztaljuk érzékszerveink segítségével a természet szépségeit. Tanítványaim a séta közben hangosan rácsodálkoztak a növényekre, állatokra, természeti jelenségekre stb… Természetesen gyűjtöttünk terméseket is, melyeket felhasználunk majd technika és rajzórán.
A szombathelyi kalandparkban boldogan próbálták ki a gyerekek a szuper játékokat. Mivel jól sikerültek a kirándulások, ezért a boldogságórán már kellő mértékben motiváltak voltak a gyerekek.
Tanítványaimmal boldogan oldottuk a játékos feladatokat a szabadban.
1. Viharjáték
2. Ügyességi verseny: Törpék és óriások (élelemgyűjtés, öltöztetés, sziklagörgetés)
3. Ugróiskola
Május témaköre: Egészséges életmód
A boldogságórát megelőzően kirándultunk egy jót a falu határában található Zala folyóhoz. Célom az volt, hogy az egészséges mozgáson kívül megtapasztaljuk érzékszerveink segítségével a természet szépségeit. Tanítványaim a séta közben hangosan rácsodálkoztak a növényekre, állatokra, természeti jelenségekre stb… Természetesen gyűjtöttünk terméseket is, melyeket felhasználunk majd technika és rajzórán.
A szombathelyi kalandparkban boldogan próbálták ki a gyerekek a szuper játékokat. Mivel jól sikerültek a kirándulások, ezért a boldogságórán már kellő mértékben motiváltak voltak a gyerekek.
Tanítványaimmal boldogan oldottuk a játékos feladatokat a szabadban.
1. Viharjáték
2. Ügyességi verseny: Törpék és óriások (élelemgyűjtés, öltöztetés, sziklagörgetés)
3. Ugróiskola