Az udvarra felfestettünk egy űrhajó kinézetű ugróiskolát. A kis elsősök játszás (ugróiskolázás) közben észrevétlenül is gyakorolták a 10-ig való számolást. Kikapcsolódás és egyben tanulás is volt számukra ez a feladat. A friss levegőn való mozgás jótékony hatása pedig felbecsülhetetlen.
Testmozgás
A boldogságórát egy ráhangoló beszélgetéssel kezdtük a testmozgás fontosságáról. Rávilágítottunk a mozgás jótékony hatására az emberi pszichére. Majd a helyes testtartást gyakoroltuk ülő és álló pozícióban.
Megnéztünk egy részletet a Végtelen hitt című filmből. Elemeztük az egyes szereplők motivációit, cselekedeteit és érzelmeit.
A boldogságórát egy ráhangoló beszélgetéssel kezdtük a testmozgás fontosságáról. Rávilágítottunk a mozgás jótékony hatására az emberi pszichére. Majd a helyes testtartást gyakoroltuk ülő és álló pozícióban.
Megnéztünk egy részletet a Végtelen hitt című filmből. Elemeztük az egyes szereplők motivációit, cselekedeteit és érzelmeit.
Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
Óvodánkban az egészséges életmódra nevelés, a gyermekek egészséges életvitelének, testi és lelki fejlődésének segítése kiemelt feladat a környezettudatos magatartásformálással együtt. Ezt a mindennapi nevelőmunkánk is tükrözi.
A gyermekekkel beszélgettünk a helyes táplálkozásról, az egészség védelméről és a szabad levegőn való mozgás fontosságáról. A mozgás és lelki egészség fejlődését közös kirándulás szervezésével segítettük elő. A kiránduláson a közös élményen alapuló tevékenységeken túl, a gyermekek érdeklődéssel fordultak a természeti környezetük felé és a szabad levegőn való túrázás, mozgás örömét is megtapasztalták.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A mozgásos tevékenységek minden formája nagyon kedvelt időtöltése a 3. c osztálynak. A kisdiákjaim motiváltsága, kreativitása ezekben a helyzetekben határtalan. Így ennek a hónapnak a feladatát nagy örömmel fogadták a gyerekek. Pályákat terveztek csoport munkában, amelyet sorban végig jártak. A legjobban sikerült ugrálós akadályokat többször is kipróbálták. Szívesen kapcsolódnak be minden olyan tevékenységbe, amely az egészséges életmód fontos része.
Kis csapatom igazi kis izgő-mozgó közösség. A testnevelés órák mellett néptánc foglalkozásokra is részt vesznek. . E mellett a fiúk foci edzésre, a lányok pedig kézilabda és röplabda edzésre járnak. Állandóan mozognak, ugrálnak, kergetőznek. Még írás közben is jár a lábuk. Így nekik a májusi témakör nagyon kedves volt. Szívesen játszottak eddig is ugróiskolákat, de most még nagyobb lendülettel kezdték a testmozgást. Köszönjük az ötleteket!
A testmozgás nagyon fontos az emberek egészséges életmódjához. Felmérések bizonyítják, hogy a fizikai aktivitás hat a lelkiállapotunkra. Aki keveset mozog, nagyobb eséllyel lesz depressziós, stresszes. Aki beiktatja a mozgást a mindennapjaiba, sokkal jobb kedvvel kezd hozzá bármilyen tevékenységhez. Ezért fontos és hasznos beiktatnunk a saját magunk és gyermekeink életébe is a megfelelő mértékű, rendszeres testmozgást.
A mi óvodánkban ez a hónap a ballagás előkészületeiről szólt többségében, és a ballagásról. Utoljára vagyunk együtt a nagycsoportban ezekkel a gyerekekkel. Akik elballagnak azokból lesz olyan gyerek, aki nem jön egész nyáron. „Elengedjük, kirepülő fecskéinket.”
A foglalkozást a Dagasztás című relaxációs gyakorlattal kezdtük. Körben álltunk a gyerekekkel, majd elindítottam Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című számát és mozogtunk a dalra. A dal végén leültünk, körben a gyerekekkel. A téma bevezetéseként megkértem a gyerekeket, hogy mindenki mondjon egy madárfaj nevet, olyat amelyiket még előtte nem mondtak. Szerencsére a gyerekek nagyon sok féle madarat ismertek, így elég gyorsan körbejutottunk. Ezek után elmondtam a gólyává átváltoztató varázsmondókát és kipróbáltuk milyen gólyának lenni. Megpihentünk a tóparton, leültünk a szőnyegre és elmeséltem a mesét a piros kalapos gólyáról. Kérdéseket tettem fel a mesével kapcsolatban és megbeszéltük a történetet. Aztán arra kértem a gyerekeket, hogy gondolkodjanak, milyen gólyás, madaras dalokat ismerünk: Eresz alól fecskefia; Gólya, gólya gilice; Gólya bácsi, gólya; Boglya tetején áll egy gólya;. Ezeket a dalokat elénekeltük, eljátszottuk. A boldogságvárunk lépcsőjére ráragasztottuk a testmozgás szimbólumát és zárás képen meghallgattuk még egyszer Bagdi Bella: Jól érzem magam boogieját.
A gyerekekkel megint jó hangulatba telt a boldogságóra foglalkozás. Ismét remek feladatokat kaptunk. Szerintem legjobban a körjátékok tetszettek nekik.
Pénteken (május 20-án) került megvalósításra májusi Boldogságóránk, melynek témája a testmozgás volt. Ezen a foglakozáson , mint boldogságóra mentor vendégül láttam intézményünk vezetőjét, egy pedagógus kollégámat, aki szintén gyakorló boldogságóra pedagógus -és mentor, valamint mentoráltamat, aki mint boldogságóra pedagógus tapasztalatszerzés céljából érkezett hozzánk.
Milyen kapcsolat van a boldogság és a testmozgás között?
Prof. dr. Bagdi Emőke gondolatait idézve a „testi-lelki jóllét fontos feltétele az aktivitás, a mozgás, a fizikai élénkség. A ritmikus mozgások a szervezetet örömhormon termelésre ingerlik.”
Ha a testmozgást másokkal együtt gyakoroljuk, hatással lehetnek társas kapcsolatainkra is.
A foglakozásunkat egy kötetlen, improvizatív mozgásos tevékenységgel indítottam Bagdi Bella : Jól érzem magam zeneszámával.
Majd a Képkereső játék során , gyermekeknek a csoportszobában előzetesen elrejtett mozgásformákat ábrázoló vektor-képeket kellet megkeresniük. Lelkesedésük, óriási volt: izgatottan keresték, kutatták a képeket 🙂 Ezt követő a beszélgetés során, megfogalmazhatták én-élményeiket, gondolataikat a mozgással, sportolással kapcsolatban.
Ezt követően a „Matróz bácsi” mozgásos játék során különböző mozgásformákat valósítottunk meg. Ez a játék a mozgás mellett lehetőséget biztosított az egymásra való odafigyelésre, az együttműködésre, kooperációra is.
Természetesen most sem maradt el a téma feldolgozását segítő mese, amelyhez az online ajánlás meséjét választottam :a lengyel mesét , a piros kalapos békáról.
Boldogságóránkat a meseillusztrációk elkészítésével zártuk. Hangulatteremtéshez Bagdi Bella gyermekdalait hallgattuk.
Élményekkel gazdagodva köszöntünk el egymástól, várva a következő-Velük így együtt utolsó közös Boldogságóránkat❤️🧡💛💚💙💜
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A foglalkozást relaxációval kezdtük. A mondókával ráhangolódtunk a kiinduló mesére. A mese meghallgatása után lerajzolták azt a jelenetet, amelyik a legjobban tetszett nekik. Ezt követően került sor az átmozgatásra. Törpék és óriások is voltak a játékok során, így átélték mindkét szerep előnyeit és hátrányait is. Ezután következett a „Be happy”, ahol kedvükre táncolhattak, mozoghattak. Osztályunknak lépegető sítalpai vannak. Így ezeket használtuk fel a szabadtérti mozgáshoz. Ezeken kellett egymással versenyezve előre jutni. Nem volt egyszerű, de a végén mindenkinek sikerült. Tartalmas, vidám órát töltöttünk el ismét.