A gyerekek nagy örömmel tanulták meg a „Happy song” koreográfiát.
Testmozgás
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A gyerekek nagy örömmel tanulták meg a „Happy song” koreográfiát.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A gyerekek nagy örömmel tanulták meg a „Happy song” koreográfiát.
Itt a tavasz, itt a jó idő, lehet mozogni a szabadban. Játékos feladatokkal töltöttük az időt. Kedvenc az akadálypálya, melyet a bátrabban nehezített formában is megcsináltak.
Mindennap tornázunk az óvodában,hogy egészségesek legyünk mert ha sokat mozgunk a kedvünk is jobb lesz.Ehhez megtanultuk a mondókát is.Sok zöldséget,gyümölcsöt eszünk szintén egészségesek leszünk,keveset betegszünk meg.
Végre május, végre jó idő, végre sok kirándulás, végre még több mozgás, végre még több móka-vidámság! Minden témát nagyon élveztek a gyermekek a Boldogságóra programban, de azt hiszem a testmozgás, az egészséges életmód a kedvencük. Ebben a hónapban már végre többet kimozdulhattunk az iskola falai közül, voltunk a közeli Dolinka parkban, tettünk tóparti kirándulást, bevettük a Salgói várat, megnéztük a Boszorkánykőt. Ezek a rövidebb-hosszabb kirándulások nagyon jó hangulatban teltek, magunkba szívtuk a jó levegőt, a természet szépségének látványát. A gyerekek segítették, bátorították egymást, ha nehezen ment a mászás, önfeledten játszottak, sokat viccelődtünk, nevettünk. Bár az iskola udvarunk nem olyan szép, mint a természeti környezet, de egy jó, közös játék feldobja a megszokott mindennapjainkat. Az udvarra kivittük az ejtőernyőnket, ami egy igazán jó, közösségépítő játék. Meghallgattuk a hónap dalát, közben önfeledten táncoltunk. Aztán az ejtőernyő következett, először is mindenki elhelyezkedett egy fülhöz és kifeszítettük a kört. Majd eljátszottuk a Nyuszi ül a fűben dal, ugráltattuk a labdát, színes golyókat, csoportosítottuk is a lepattanó golyókat szín szerint. Majd párcserés játék és táncolás következett. Annyi mindent fejleszt észrevétlenül, mozgásba, játékba ágyazottan, amire a mi gyermekeinknek szüksége van. A kognitív részképességek közül a figyelmet, emlékezetet, szerialitást, a motoros-orientációs képességeket, az egymásra figyelést, az együttműködést. Ez a témakör sok mindent ötvöz magában a programból, mindennapi örömeinket, társas kapcsolataink ápolását, az optimizmust.
„A mozgáshoz úgy közelíts, ahogy az élethez: lelkesedéssel, örömmel és hálával. Mert a mozgás az élet, az élet pedig mozgás. Mindkettőtől azt kapod, amit beleteszel.”
Ron Fletcher
A mindennapi testmozgás elengedhetetlen feltétele a gyermekek testi, fizikai és szellemi fejlődése szempontjából. Koncentrációképessége, türelme, kitartása, szokás- és szabályrendszere egyaránt fejlődik. A társas kapcsolatok, a gyermekek egymáshoz való viszonya, alkalmazkodóképessége is fontos fejlődésen megy keresztül. Megtanulják, hogy ha szükség van rá, hogyan segítsenek egymásnak, vigyázzanak egymás testi épségére. A témafeldolgozás a „Lusta király” című mesével kezdődött, majd tükörjátékon keresztül ismerkedhettek meg a testséma fogalmával. Nagyon élvezték a Tűz, víz, repülő játékot. Mivel jó idő volt, így az udvaron is lehetőséget biztosítottunk a szabad mozgásos játékokra.
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
A gyerekekkel megismerkedtünk a hónap témájával. Megbeszéltük miért fontos az egészséges életmód, a testmozgás. A mindennapjainkhoz hozzátartozik a mozgás, fontosnak tartjuk. Ezáltal sokkal egészségesebbek lehetünk, minél többet mozgunk..
Elkészítettük az ugróiskolánkat, az udvaron. Zenére végeztük a gyakorlatokat. Mindig öröm ha mozoghatunk és valami újat próbálunk ki.
Ahhoz, hogy jól legyünk, jól érezzük magunkat a bőrünkben, elengedhetetlen hogy test, lélek, szellem szinten dolgozzunk önmagunkon! Egészséges, minőségi, tápláló ételek hozzájárulnak a jó közérzethez, egészség hosszútávú fenntartásához. Megbeszéltük mely élelmiszerek tartoznak ide, ki mit tesz az egészséges életmód kialakításáért és hosszútávú fenntartásáért, miért fontos a megelőzés, az egészséges emésztés. Melyek az „ártó ” élelmiszerek, amelyek csak felesleges kalóriát tartalmaznak. A mozgás segíti az izmok, izületek rugalmasságának megőrzését, a jó vérkeringést, nyugodtabb alvást, stresszlevezetést, ami mind segít a könnyebb tanulásban is. Rengeteg mozgás forma van, mindenki megtalálhatja azt, ami számára a legközelebbi. Én Bagdy Emőke Pszichofitness könyvéből mutattam nekik egyszerű, nagyszerű, bármikor végezhető gyakorlatokat, ami segít a testi, szellemi frissesség elérésében, elcsendesedésben akár.
Mozogni jó!
Ebben a hónapban a testmozgás gyakorlása témát dolgoztuk fel tanítványaimmal. Az órát egy kis relaxációval kezdtük, majd a „Be happy” című dal táncmozdulatait igyekeztek elsajátítani a tanulók, közben jókat nevettek, nagyon élvezték ezt a feladatot. A dal kellemes, inspiráló hangulatot teremtett az osztályban. Ezután elolvastuk a témához tartozó mesét a törpékről és az óriásról, majd megbeszéltük az olvasottakat. Ezt követően elvégeztük a szereplők erőpróbáit. Kipróbáltuk a viharjátékot, megtapasztalhatták a gyerekek milyen lehet átélni egy vihart, majd ügyességi versenyfeladatokat oldottunk meg. Élelmet gyűjtöttünk az óriásnak, majd felöltöztettük őt, végül sziklát görgettünk, ahogy azt a mesében az óriás tette. Szorgalmasan, vidáman dolgoztak a tanulók. Ezt követően kimentünk az udvarra, a szabad levegőre és rollerezéssel, bújócskával töltöttük az időt. A mozgás, sportolás után az iskola kertjében hónapos retket és új hagymát szedtünk, melyet az uzsonna mellé fogyasztottak el a gyerekek. Jó hangulatban, sok mozgással, rengeteg élménnyel telt a nap, aminek zárásaként elénekeltük, elmutogattuk Bagdi Bella Jól érzem magam című dalát.