Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.
Testmozgás
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Magyar irodalom órán az olimpiáról, olimpikonjainkról olvastunk. Ennek kapcsán tartottunk egy sportágválasztó órát is, melyben minden tanuló lerajzolta miben tudna jeleskedni, példaképül szolgálni a hazáját.
Az óvodás gyermekek számára a mozgás nélkülözhetetlen. A rendszeres mozgás nemcsak a testi egészségükhöz, hanem a jó közérzetükhöz, lelki jólétükhöz is hozzájárul. Éppen ezért fontosnak tartjuk, hogy a mindennapokban a mozgás a gyermekek életének részévé váljon. Megtanultuk a hónap dalát (Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie). A dal szövegét utánozva táncoltunk (forogtunk, dobbantottunk, ugrottunk).
Elmeséltem a gyerekeknek A lusta király című mesét, majd megbeszéltük a mese utáni kérdéseket. A kérdésekre válaszolva a gyerekek elmondták, hogy mit szeretnek mozogni, és hogy a sport szóról mi jut eszükbe. Majd felsoroltak egészséges dolgokat és megbeszéltük, hogy mi az, ami árthat az egészségüknek. Elképzeltük azt, hogy ha mi együtt építenénk egy játszóteret, abba milyen mozgásos játékokat építenénk bele.
Játszottunk tükörjátékot is. A gyerekek párban álltak. Az egyik gyerek egyszerű mozdulatokat mutatott, amit a másik gyerek leutánozott, majd cseréltek.
A gyerekek nagyon szeretik a mozgásos játékokat: a Tűz, víz, repülőt, a Terpeszfogót, a Házatlan mókust, a Bújócska-fogócskát, a Szoborjátékot. Kedvencük a Kidobó játék. Nagyon szeretik, amikor a tornateremben vagy a csoportszobában akadálypályát alakítunk ki nekik, többféle mozgásformával.
Egyik délelőtt a gyerekekkel elmentünk az Olymp Center játszóházába. Nagyon jól éreztük magunkat, hatalmas kaland volt mindannyiunknak. Rengeteg mozgásos tevékenységet kipróbálhattak. Ugráltak a trambulinban, falra másztak, többféle csúszdán csúszhattak, golyóágyúból kapták el a labdákat… Fantasztikus közösségi élmény volt!
A gyermeknap alkalmából egy tematikus program keretében az óvodában a fiúk lovagoknak, a lányok királykisasszonyoknak öltöztek be. Az udvaron lovagi próbákat és egyéb mozgásos feladatokat próbálhattak ki a gyerekek. Akadálypályát készítettünk különböző tornaeszközökből, fakorongokból. Célba dobást gyakorolhattak és kötél labirintuson bújhattak át a gyerekek.
A testmozgás az összes boldogságfokozó technika közül a leghatékonyabb, hiszen a gyerekek a játékos mozgás közben tanulják meg a stresszes helyzetek könnyebb elviselését.
Az óvodás gyermekek számára a mozgás nélkülözhetetlen. A rendszeres mozgás nemcsak a testi egészségükhöz, hanem a jó közérzetükhöz, lelki jólétükhöz is hozzájárul. Éppen ezért fontosnak tartjuk, hogy a mindennapokban a mozgás a gyermekek életének részévé váljon. Megtanultuk a hónap dalát (Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie). A dal szövegét utánozva táncoltunk (forogtunk, dobbantottunk, ugrottunk).
Elmeséltem a gyerekeknek A lusta király című mesét, majd megbeszéltük a mese utáni kérdéseket. A kérdésekre válaszolva a gyerekek elmondták, hogy mit szeretnek mozogni, és hogy a sport szóról mi jut eszükbe. Majd felsoroltak egészséges dolgokat és megbeszéltük, hogy mi az, ami árthat az egészségüknek. Elképzeltük azt, hogy ha mi együtt építenénk egy játszóteret, abba milyen mozgásos játékokat építenénk bele.
Játszottunk tükörjátékot is. A gyerekek párban álltak. Az egyik gyerek egyszerű mozdulatokat mutatott, amit a másik gyerek leutánozott, majd cseréltek.
A gyerekek nagyon szeretik a mozgásos játékokat: a Tűz, víz, repülőt, a Terpeszfogót, a Házatlan mókust, a Bújócska-fogócskát, a Szoborjátékot. Kedvencük a Kidobó játék. Nagyon szeretik, amikor a tornateremben vagy a csoportszobában akadálypályát alakítunk ki nekik, többféle mozgásformával.
Egyik délelőtt a gyerekekkel elmentünk az Olymp Center játszóházába. Nagyon jól éreztük magunkat, hatalmas kaland volt mindannyiunknak. Rengeteg mozgásos tevékenységet kipróbálhattak. Ugráltak a trambulinban, falra másztak, többféle csúszdán csúszhattak, golyóágyúból kapták el a labdákat… Fantasztikus közösségi élmény volt!
A gyermeknap alkalmából egy tematikus program keretében az óvodában a fiúk lovagoknak, a lányok királykisasszonyoknak öltöztek be. Az udvaron lovagi próbákat és egyéb mozgásos feladatokat próbálhattak ki a gyerekek. Akadálypályát készítettünk különböző tornaeszközökből, fakorongokból. Célba dobást gyakorolhattak és kötél labirintuson bújhattak át a gyerekek.
A testmozgás az összes boldogságfokozó technika közül a leghatékonyabb, hiszen a gyerekek a játékos mozgás közben tanulják meg a stresszes helyzetek könnyebb elviselését.
A gyerekek vágtak, ragasztottak, kerestek a Neten és elkészült a tabló. 🙂