A kilencedik téma nagyon közel áll a gyermekekhez, mert nagyon szeretik a mozgásos játékokat.
Először varázsmondókával gólyává változtattam a gyerekeket, akik felállva utánozták a gólya mozgását. Majd egyensúlygyakorlat következett, ahol mondókára a fél lábon állást gyakorolták. Pihenésképpen a Jön a gólya játékot játszottuk. Majd elmeséltem a Mese a piros kalapos békákról című mesét. A mese után kalapos fogót játszottunk. Az élénk színű sapkát könnyen észrevették és fürgén menekültek a fogó elől. Zárásként felelevenítettük a már tanult gólyás dalokat, mondókákat.
Testmozgás
A 10.a osztályos lányok, egyúttal a DÖK vezetőségében is dolgoznak.
Az idei Ifjúsági napon az osztályukon és a Boldogságóra programján túllépve és -mutatva fontosnak tartották, hogy az egész iskola mozogjon.
Május 27-re, a gyermeknaphoz közel eső péntekre, szerveztük az eseményt. A kötélhúzás és a kooperációs ernyő használata közben előtérbe került az egymás segítése és az együttműködés, szociális kompetenciájuk fejlődött.
A képek bizonyítják, hogy a legjobb hangulatban telt az idő és a nap. Azt gondoljuk, hogy a mozgás örömét és élményét sikerült mindenkinek átadni.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A 4.b osztály osztályfőnöke vagyok már 4. éve. Gyerkőceim szeretnek mozogni, játszani, sportolni, ugrálni. Játékos sor és váltóversenyeken kívül a floorball, a kézi a kosárlabda, a foci és főleg a kidobó sokféle típusa a kedvencük. Szeretnek táncolni is. Most ismerkedünk a röplabda szabályaival is. Szeretünk túrázni, kirándulni, a lányok közül sokan járnak jump edzésre is. A 4 év alatt nagyon sokat ügyesedtek, szabálytudatuk erősödött, jól felmérik a veszélyhelyzeteket, s ha úgy alakul segítenek is egymásnak. A mozgás és a sok együtt töltött szabadidő segített a csapat és közösségépítésben is. Nemcsak a május hónapban, hanem egész tanév alatt nagy hangsúlyt fektettünk a mozgásra. Az egészséges életmód kialakításában is nagy szerpet tölt be a mozgás. „Naponta fél órát mozogni az embernek olyan, mint fürödni: belső zuhany.” (Schobert Norbert)
“A testmozgás nem csak a testedet változtatja meg, hanem az elmédet, a hozzáállásodat és a kedvedet is.” Teljes mértékben egyetértek ezekkel a szavakkal.
A mozgás megkoronázásaként egy nagyon jót játszottunk a tanulmányi kirándulásunk alkalmából Poroszlón, ahol a tutajozás volt az egyik kedvenc szórakozásuk.
Nagyon jó volt velük dolgozni, remélem a jövő tanévben az első osztályos csapatommal is be tudunk kapcsolódni a Boldogóra programba, szeretnék.
A szeretet az emberi lét egyik legfontosabb összetevője. A szeretet – adni és kapni. A szeretet lehetővé teszi számunkra, hogy beleéljük magunkat egy másik ember helyébe, és hogy egy másik ember beleélje magát a miénkbe. A szeretet a gyökere és az alapja minden kölcsönös emberi egymásra hatásnak. Ahhoz, hogy tartalmas életet éljünk, többet kell tudnunk a szeretetről, és meg kell tanulnunk, hogyan építsük be azt az életünkbe. Ha ezt megtanítjuk agyermekeknek boldog emberek válnak belőlük.
A hónap dala meghallgatásával kezdtük az órát. Majd megbeszéltük, hogy kinek mit jelent a testmozgás, mit ad nekünk a testmozgás, miért jó? Minden gyermek elmondta, hogy mi a kedvenc testmozgása. Utána megtanultuk a Be Happy táncot, amit a gyerekek közösen el is táncoltak, majd az udvaron ugróiskoláztunk, labdás ügyességi feladatokat oldottak meg a gyerekek, a végén pedig relaxáltunk, miközben a mondókát ismételtem a gyerekeknek. Következő órán felolvastam Panyi Katinka meséjét, amit megbeszéltük, később pedig el is játszottunk.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Sporteszközök felhasználásával készítették el a golfpályát a gyerekek. Floorball ütő, bója, teniszlabda, tornabot került a játéktérre. Az iskola zöldterületén, verőfényes napsütésben próbálkoztak ezzel a kevésbé ismert játék „alapjainak” elsajátítására.
-Relaxáció: „Malomkörzés” -Dal:Jól érzem magam boogie -Mondóka: Egy,kettő,három,négy,nézd a kezem égig ér… (Boldogságóra könyv 192.) -Tükörjáték: (Boldogságóra könyv 198. oldal) Pantomim-találd ki a mozgást!
-Színező (Boldogságóra munkafüzet 66.oldal) -Zárókör: „Te milyen sportot űzöl?És mit szeretnél még megtanulni?”
-Relaxáció: „Malomkörzés” -Dal:Jól érzem magam boogie -Mondóka: Egy,kettő,három,négy,nézd a kezem égig ér… (Boldogságóra könyv 192.) -Tükörjáték: (Boldogságóra könyv 198. oldal) Pantomim-találd ki a mozgást!
-Színező (Boldogságóra munkafüzet 66.oldal) -Zárókör: „Te milyen sportot űzöl?És mit szeretnél még megtanulni?”
Csoportommal együtt már alig vártuk a jó idő beköszöntét. A szabadban végzett testmozgás, a vidám együttlét mindennél többet ér. A foglakozás egészét végigkísérte a felhőtlen jókedv, a derűs hangulat. A javasolt és általunk összeállított gyakorlatokat zenére a szabadban hajtottuk végre.
A képek magukért beszélnek.
A hónap témája az egészséges életmód, melynek szerves része a testmozgás. Minden nap sportolni, játszunk is a gyerekekkel a tanulás mellett, de ebben a hónapban kiemelt figyelmet fordítottunk még inkább erre. Több napon egészséges ételeket készítettünk együtt, pl. gyümölcssalátát. De az iskolakertünkben is közösen ültettük el a paradicsom és a paprika palántákat. De sétálni is szinte minden másnap elmentünk.
Az Ugróiskola feladatot választottuk a legkisebbekkel, ugyanazt a dalt is használva, ami a segítségnél volt megadva, mert nagyon megtetszett a gyerekeknek.
Aranyosak, együttműködőek voltak. Ügyesen teljesítették a feladatot.
Ugróiskolát gyakoroltak a harmadikosok. Kép készült amit sikerült feltölteni, de mozgó képet nem enged csak Youtube-videót, ami nincs.