A gyerekek meghallgatták és eljátszottuk A mezei nyúl és a sün történetét. A történethez bábokat is készítettünk.
Testmozgás
Evolúciós játékkal hangolódtunk rá a testmozgás témájára.
Ezután a diákok csoportokban dolgozva gondolkodtak a testmozgásról és posztert készítettek.
Tavaszi Focibajnokságon vettünk részt.
4. helyezést értünk el. ⚽️
-Relaxáció: Malomkörzés (Boldogságóra könyv 39. oldal) -Dal:Jól érzem magam boogie -Mondóka:Egy,kettő,három, négy,nézd a kezem égig ér -Tükörjáték (Boldogságóra könyv 198.oldal) -Mese:A lusta király (Boldogságóra könyv 193. oldal) -Színező
-Relaxáció: Malomkörzés (Boldogságóra könyv 39. oldal) -Dal:Jól érzem magam boogie -Mondóka:Egy,kettő,három, négy,nézd a kezem égig ér -Tükörjáték (Boldogságóra könyv 198.oldal) -Mese:A lusta király (Boldogságóra könyv 193. oldal) -Színező
„Mozgás örömei”
A foglalkozást Szóperenciás tenger és Szív sziget megismerésével kezdtük.
A Szív sziget lakóival a manókkal és különböző lényekkel megismerkedtek és azok járásaival.
(hangya járás,pók járás, rák járás,manó járás,óriás járás…..)
A Szív szigeten van egy elvarázsolt szoborpark ,zenére a szobrok megmozdulnak és táncolnak,
ha nem szól a zene mozdulatlanok.
A manók körben álltak és leültek egymásnak gurították a labdát közben mondták annak a nevét akinek gurította.
Szikra Szávának segítettek a gyerekek,miért is jó mozogni,megmutatták neki.
A foglalkozást relaxációval fejeztük be.
A Testmozgás hónapjába érkeztünk.
Mint mindig relaxációval kezdük a programot. „Hervad a virágom, éled a virágom” gyakorlattal feszítettünk és lazítottunk.
A boldogságmacink megölelgetése után jókedvűen ugráltunk, táncoltunk a hónap dalára és valóban jól éreztük magunkat.
Visszaidéztük az előző nap hallott mesét a lusta királyról, majd jót beszélgettünk a testmozgásról. A testmozgás boldoggá tesz bennünket. A ritmikus, egyenletes mozgás, futás, sport örömhormon termelésre ingerli szervezetünket. Ez tovább segít bennünket, hogy erősebbek, terhelhetőbbek legyünk. A mozgás életszükséglet.
A testedzés természetes, mentális örömforrás. Megbeszéltük, hogy a gyerekek számára elengedhetetlen a mozgás.
Majd egy kis történettel ismertük meg Szóperenciás tengert. Szóperenciás tenger egy nagy türkizkék tenger. A tenger azon kívül hogy hullámzik, bugyborékol, beszélni is tud.
Szóperenciás tenger közepén van egy sziget, a Szívsziget. Itt élnek a Meseszövő manók. Ezek a manók mindig mozognak, vidámak. Tudnak tornászni, jógázni. Mi is meseszövő manócskákká váltunk, és különböző mozgásokat végeztünk , jógáztunk is.
A szív szigeten élő más élőlényeket is megismertük, és utánoztuk járásukat. Bűbáj segítségével gyakoroltuk, hogy hogyan mozoghat a hangya, a pók, a rák, az egér, a manó, az óriás, a sellő, a varázsló a boszorkány és a robotjárást is megformáltuk.
Megtudtuk, hogy Szív szigeten van egy elvarázsolt szoborpark is.
Amikor szól a zene a szobrok tudnak táncolni, mozogni, amikor elhallgat a zene a szobrok is mozdulatlanok lesznek.
A labdázós játék során a párunknak gurítottuk, dobtuk a labdát.
A foglalkozás végén Szikra Száva kismanónak is adtunk tanácsot, segítettünk neki, hogy menjen ki ő is az udvarra játszani, mozogni és ne csak lustálkodjon.
Ahhoz, hogy egészségesnek érezzük magunkat, fizikai aktivitás és lelki jólét is szükséges. „Ép testben, ép lélek!
Havi boldogságóránkat az „Én hangom” című relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk és mozgással kísértük a hónap dalát. Ez nagyon tetszett a gyerekeknek, olyannyira, hogy ismétlést kértek. A mozgással kapcsolatos álláspontjukat ezúttal nem játékkal, hanem mozgásos feladat segítségével fejezték ki.(Én és a mozgás.) Mozgással, sporttal kapcsolatos kérdéseket tettem fel a gyerekeknek, amennyiben jellemző volt rájuk, úgy a terem jobb oldalára kellett állniuk, amennyiben nem, úgy a balra. Ezt követően megbeszéltük, hogy hogyan élhetünk egészségesen, mit kell tennünk, valamint, hogy a testmozgás egyben boldogságforrás is. A téma feldolgozása során A mezei nyúl és a sündisznó című mesét hallgattuk meg, amelyet a Répa, nyúl, vadász játék követett.Nagyon nagy örömmel játszották a tanulók. A legnagyobb sikert „A testünk beszél” című feladat aratta, ahol utánzójárásokat végeztek a gyerkőcök. Az órát tánccal zártuk. A Kinder rocky zeneszámra készült koreográfiát kellett leutánozniuk. Összességében nagyon sikeres óra volt, valószínűleg a sokféle mozgásforma miatt.
2023 május
Mozgás hónapja
Esős idővel indult a hétfő reggel, de azután kisütött a nap. Az első, amit megtettünk a gyerekekkel, hogy kitettünk egy ugróiskolát a folyosóra, ha valaki arra jár, nyugodtan végig ugrálhat rajta, még felnőttek is. Természetesen a szobában is kihelyeztünk egyet, amin a játék alatt egy baráti vonatozás is kialakult. Lemértük a gyerekeket, láttuk mennyit nőttek, ezt úgy is kellett a naplóban is rögzíteni. A játékok pakolása után elővettük Dórit, akivel elmondtuk, hogy ez a hónap a mozgás hónapja, beszélgettünk arról, mennyivel jobban érezzük magunkat, ha mozgunk, sétálunk, kirándulunk, biciklizünk, nem a szobába nézzük a TV-t, vagy unatkozunk. Dóri mondta, hogy bebizonyítjuk mennyivel jobb mozogni, mint csak ücsörögni, ezért olyan mesét mondtam a gyerekeknek, amit én találtam ki, de mikor kimondom azt a szót, hogy ‘nyuszi’, akkor fel kell ugrani a törökülésből. A mese alatt jókat kacagtak, és persze el is fáradtak. Zenéltünk utánzással, és egyet szabad tánccal is. A kedd is esővel telt, így benn maradtunk. Reggel célbadobó játékot tettünk ki. A reggeli után még az öltözőben is berendezkedtek a gyerekek, kaptak pokrócot, a két panda tölcsért felfordították, és barlangot készítettünk belőle, a pad pedig híd lett, így igazi akadálypálya készült, mégpedig olyan nehezítéssel, hogy körülöttük „cápák” ólálkodtak, így vigyázni kellett, le ne essenek. A szobában vonatsíneket építettünk, egész vonathálózat készült az egész szőnyegen. Pakolás után az óriás lepedőnkkel játszottunk. Meg kellett fogni körben a lepedő szélét, és labdát kellett ennek segítségéével dobálni. Azután mindenki beletette a plüssét, és azokat kellett kidobálni a lepedőből. A rongyrázás alatt ketten helyet cseréltek, akiknek mondtam a nevét, miközben a rongy a magasban volt, gyorsan átszaladt, és kibújt a másik oldalon. Utána vihart produkáltunk, és hol a lányok, hol a fiúk menekültek ki a tenger alól. Nagyon élvezték a játékot, volt kacagás, izgalom. Játszottunk még egy „Itt a köcsög mi van benne…” kiesős játékot is. A mese megint interaktív volt, Balázs Ágnes: A beszélő kiskutya, amiben a vau szóra ugrani, és pörögni kellett, a virsli szóra pedig fél lábon ugrálni a radiátorig meg vissza. A végén annyira elfáradtak, hogy csak nevettek. A mese is aranyos volt, és tanulságos. Ma is volt tánc, irányítottan, és szabadon is.
A szerdai nap is az esőé volt, így benn maradtunk a csoportban. Reggel a Méhek Világnapjára készülve barkácsoltunk. Papírvirággal táncot gyakoroltunk, amit nagyon szeretnek, már reggel énekelgették a hozzá tartozó zenét. A játék ma Székfoglaló volt. A kimaradtak nem estek ki, csak két guggolást kellett csinálniuk, és vissza lehetett állni. Így nem volt unatkozó gyermek. Azután variáltunk, hogy nem leülni, hanem a székre felállni kell, utána hátra fele kellett haladni, szék alá dugni a lábat, vagy popsival csúszni át egyik székről a másikra, aztán csak a kezük ért a székhez. Mikor kifáradtak, akkor fekve, csak a kezükkel táncoltak. Elpakoltuk a székeket, és még egy „kukac” alakítás volt zenére. Ma is sokat nevettünk!
Ez az esős idő nem viccel, sőt a csütörtöki napunkon még egész napos áramszünet is volt. Ezért nem a tornateremben tartottuk a tornát, hanem a csoportszobában. Az asztalokra, székekre felültek, felálltak, másztak, jártak, alatta és rajta. Hol a lányok, hol a fiúk voltak alatta, vagy felette. Erősítettünk egy kis has, és hátizmot, amiben már nagyon ügyesek. A papírtéglával „Missisipi” játékot játszottunk, aminek a lényege, hogy a szemben lévő társnak el kell juttatni a csomagot az instrukció szerint: pl. „Ügy vidd át a csomagot a Missisipin, hogy nincs kezed!” vagy nincs kezed, lábad, csak füled…stb. Nagyon szeretik, élvezik, mert jókat nevetnek azon, hogy miket ‘ügyetlenkednek’. A mai mese interaktívan Balázs Ágnes könyvéből volt, csak ma a Zöld Rókáról szólt. Most a zöld, és róka szavakra kellett mozogni.
Péntek az óvoda hagyományai szerint is a minden évben megtartott Sport nap, amire a gyerekek a szüleikkel jönnek, és együtt sportolnak. Erre már reggel készülünk, hiszen a gyerekek izgulnak, várják a délutánt. Összekészítjük az eszközöket, beszélgetünk róla, miket kell csinálni, mi, mire való. Ma is interaktív mese volt, most kiskutya, kiscica volt benne, amit utánozni kellett, A lusta vendég volt a címe. Ma viszont már mentünk udvarra, jó idő lett!! Mászókázni, futóversenyezni, bújócskázni lehetett, mert a mozgatható játékokat elpakoltuk a rendezvény miatt. A délutáni csoport versenyek után az egyéni játék az udvarunkon célbadobó volt, karikákat kellett dobálni a felállított cölöpökre.
Mozogj, nevess, ügyesedj!!
Különböző sportágak lerajzolása és elmutogatása.A testmozgás fontossága életünkben.