A májusi boldogságórákon a mindennapi, rendszeres testmozgás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Tisztáztuk a mozgásszegény és a mozgásgazdag életmód fogalmát, kialakulásuk okát. Megállapítottuk, hogy nemcsak az egészség záloga, hanem hangulatunkra, boldogságérzetünkre, teljesítményünk növelésére pozitív hatással van. Példákat is soroltak a testedzés és a sport jótékony hatásairól. A játékos mozgás közben tanulják meg a stresszes helyzetek könnyebb elviselését, segíti őket az egészséges önbizalom kialakulásában. Javítja a koncentrációt, a jobb alvást, a tanulási képességet, oldja a szorongást, megnöveli a munkakedvet. Beszámoltak kedvenc sportolóikról is, miért lett a példaképük. Sportágválasztó táblázatot töltöttek ki, ahol olyan sportokat jelöltek meg, melyeket rendszeresen végeznek, illetve szeretnének kipróbálni. Elkészítették saját napirendjüket, étkezési szokásaikat, amelyben egészséges életet élnek.
A hónap során a következő feladatokat végeztük el:
• A testünk beszél (járások, tánccsata)
• Répa, nyúl, vadász-ez aztán a mozgás!
• Evolúciós játék (amőba, teknős, nyúl… fázis, kő-papír-olló döntéshozó játék)
• Jóga a móka (egyszerű jógagyakorlatok végzése)
• A májusi világnapok listájának megtekintése ( A sport világnapjának kiválasztása)
• Jól érzem magam c. dal meghallgatása, mozgással kísérése
Testmozgás
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A májusi boldogságórákon a mindennapi, rendszeres testmozgás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Tisztáztuk a mozgásszegény és a mozgásgazdag életmód fogalmát, kialakulásuk okát. Megállapítottuk, hogy nemcsak az egészség záloga, hanem hangulatunkra, boldogságérzetünkre, teljesítményünk növelésére pozitív hatással van. Példákat is soroltak a testedzés és a sport jótékony hatásairól. A játékos mozgás közben tanulják meg a stresszes helyzetek könnyebb elviselését, segíti őket az egészséges önbizalom kialakulásában. Javítja a koncentrációt, a jobb alvást, a tanulási képességet, oldja a szorongást, megnöveli a munkakedvet. Beszámoltak kedvenc sportolóikról is, miért lett a példaképük. Sportágválasztó táblázatot töltöttek ki, ahol olyan sportokat jelöltek meg, melyeket rendszeresen végeznek, illetve szeretnének kipróbálni. Elkészítették saját napirendjüket, étkezési szokásaikat, amelyben egészséges életet élnek.
A hónap során a következő feladatokat végeztük el:
• A testünk beszél (járások, tánccsata)
• Répa, nyúl, vadász-ez aztán a mozgás!
• Evolúciós játék (amőba, teknős, nyúl… fázis, kő-papír-olló döntéshozó játék)
• Jóga a móka (egyszerű jógagyakorlatok végzése)
• A májusi világnapok listájának megtekintése ( A sport világnapjának kiválasztása)
• Jól érzem magam c. dal meghallgatása, mozgással kísérése
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A májusi boldogságórákon a mindennapi, rendszeres testmozgás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Tisztáztuk a mozgásszegény és a mozgásgazdag életmód fogalmát, kialakulásuk okát. Megállapítottuk, hogy nemcsak az egészség záloga, hanem hangulatunkra, boldogságérzetünkre, teljesítményünk növelésére pozitív hatással van. Példákat is soroltak a testedzés és a sport jótékony hatásairól. A játékos mozgás közben tanulják meg a stresszes helyzetek könnyebb elviselését, segíti őket az egészséges önbizalom kialakulásában. Javítja a koncentrációt, a jobb alvást, a tanulási képességet, oldja a szorongást, megnöveli a munkakedvet. Beszámoltak kedvenc sportolóikról is, miért lett a példaképük. Sportágválasztó táblázatot töltöttek ki, ahol olyan sportokat jelöltek meg, melyeket rendszeresen végeznek, illetve szeretnének kipróbálni. Elkészítették saját napirendjüket, étkezési szokásaikat, amelyben egészséges életet élnek.
A hónap során a következő feladatokat végeztük el:
• A testünk beszél (járások, tánccsata)
• Répa, nyúl, vadász-ez aztán a mozgás!
• Evolúciós játék (amőba, teknős, nyúl… fázis, kő-papír-olló döntéshozó játék)
• Jóga a móka (egyszerű jógagyakorlatok végzése)
• A májusi világnapok listájának megtekintése ( A sport világnapjának kiválasztása)
• Jól érzem magam c. dal meghallgatása, mozgással kísérése
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A májusi boldogságórákon a mindennapi, rendszeres testmozgás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Tisztáztuk a mozgásszegény és a mozgásgazdag életmód fogalmát, kialakulásuk okát. Megállapítottuk, hogy nemcsak az egészség záloga, hanem hangulatunkra, boldogságérzetünkre, teljesítményünk növelésére pozitív hatással van. Példákat is soroltak a testedzés és a sport jótékony hatásairól. A játékos mozgás közben tanulják meg a stresszes helyzetek könnyebb elviselését, segíti őket az egészséges önbizalom kialakulásában. Javítja a koncentrációt, a jobb alvást, a tanulási képességet, oldja a szorongást, megnöveli a munkakedvet. Beszámoltak kedvenc sportolóikról is, miért lett a példaképük. Sportágválasztó táblázatot töltöttek ki, ahol olyan sportokat jelöltek meg, melyeket rendszeresen végeznek, illetve szeretnének kipróbálni. Elkészítették saját napirendjüket, étkezési szokásaikat, amelyben egészséges életet élnek.
A hónap során a következő feladatokat végeztük el:
• A testünk beszél (járások, tánccsata)
• Répa, nyúl, vadász-ez aztán a mozgás!
• Evolúciós játék (amőba, teknős, nyúl… fázis, kő-papír-olló döntéshozó játék)
• Jóga a móka (egyszerű jógagyakorlatok végzése)
• A májusi világnapok listájának megtekintése ( A sport világnapjának kiválasztása)
• Jól érzem magam c. dal meghallgatása, mozgással kísérése
Világnapi móka; a magyar sport napját ünnepeltük egy kis sorversennyel.
Az 1/9.D. osztállyal májusban a testmozgás hatásaival, a test-lelki egészségünkkel foglalkoztunk. Az óra elején megbeszéltük, hogy miért fontos a testmozgás, és a mozgásnak milyen hatása lehet a lelkünkre is. Az osztály többsége a sport pozitív hatásairól számolt be, többen rendszeresen sportolnak, jellemzően fociznak is. A sport magabiztosabbá, kitartóbbá, céltudatosabbá teszi a tanulókat, mely hatások megmutatkoznak a társas kapcsolataikban is.
Ezt az órát rendhagyó módon a tornacsarnokban töltöttük, hiszen itt voltak a megfelelőek a feltételek a gyakorlatok elvégzéséhez. A „Páros nyújtás-lazítás” feladatot választottam, és a mellékletet is felhasználtam. Megfelelő bemelegítés után megkezdődtek a páros feladatok. A tanulók nagyon lelkesek voltak, minden feladatot pontosan és precízen hajtottak végre a testnevelő tanár – aki egyben az osztályfőnök is – segítségével. Az óra végén fizikálisan elfáradtak ugyan, de lelkileg feltöltődve, pozitív élményekkel és örömmel, jókedvűen távoztak.
A 9. A. osztállyal májusban a testmozgás hatásaival, a test-lelki egészségünkkel foglalkoztunk. Az óra elején megbeszéltük, hogy miért fontos a testmozgás, és a mozgásnak milyen hatása lehet a lelkünkre, társas kapcsolatainkra. Az osztály többsége a sport pozitív hatásairól számolt be, többen rendszeresen sportolnak is. A sport magabiztosabbá, kitartóbbá, céltudatosabbá teszi a tanulókat, mely hatások megmutatkoznak a tanulmányi eredményeikben és kapcsolataikban is.
A feladatok közül a „Testmozgás ábrája – Poszter”-t választottam. A tanulók kiscsoportokban dolgoztak és alakzatokba rendezték a sport – már előzőleg összegyűjtött – hatásait.
Szikszai György Református Általános Iskola
Sokat beszélgetünk arról, hogyan lehetne egy egészséges arányt találni a kamaszoknál a „punnyadás” és az egészséges mozgás között. Örömmel vették, hogy sportoló példaképeket kerestünk ebből készítettek maguknak informatika órán ppt.-t, ezekből egyet teszünk fel.
Szikszai György Református Általános Iskola
Sokat beszélgetünk arról, hogyan lehetne egy egészséges arányt találni a kamaszoknál a „punnyadás” és az egészséges mozgás között. Örömmel vették, hogy sportoló példaképeket kerestünk ebből készítettek maguknak informatika órán ppt.-t, ezekből egyet teszünk fel.
Református Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Kiskunhalasi Tagintézménye
Az autista tanulókból álló Süni csoport egyik legkedveltebb tevékenysége a mozgás. Ezért mi ebben a hónapban videót készítettünk a tanév során készített képekből. A videó elkészítése mellett többször meghallgattuk a hónap dalát, valamint több alkalommal foglalkoztunk az egészséges életmóddal is. Számunkra ez volt az egyik kedvenc téma a tanév során.