A relaxéciós gyakorlat után a hónap dalára táncoltunk egy fergetegeset. A gyerekeknek ez a dal tetszett talán leginkább a hónap dalai közül. Mindenki táncra perdült. Ezt követően átbeszéltük a „Lusta király” történetét és együtt gondolkoztunk azon, miért tesz jót a testünknek és a lelkünknek a mindennapos testmozgás. Elutaztunk az óperenciás tengerre, ahol az álomszövő Manókkal találkoztunk és pár szokásukat mi is kipróbáltunk. Átváltoztunk pókká, skorpióvá, robottá, hercegnővé is és így jártunk, keltünk a csoportszobában. A szobros, zenés játék következett, ahol mókásabbnál, mókásabb szoborkölteményekkel találkozhattam. A koncentrációs játék során nagy figyelmet igényelt a párna dobása és közben a név mondása, de sikeresen teljesítettük ezt a feladatot is. Végül Szikra Szávát rávettük, hogy jöjjön ki a kis biztonságos zugából és mozogjon velünk egy jót.
Testmozgás
Boldogságprogramos hetünkben a mozgás került előtérbe. A jó idő miatt rengeteget voltunk a szabadban, ahol futkároztunk, csapatjátékoztunk és mindenféle tornamutatványokat csináltunk.
A csoportszobában jógázós feladatokat gyakoroltak a gyermekek, amelyek néha nagyon viccesre sikerültek!
Átbeszéltük a különböző sportokat, mozgásos feladatokat és ebből választva rajzolták le, hogy melyik a kedvencük, mit szeretnek csinálni.
Testmozgás? Jó idő? Naná, hogy irány az udvar!
És mivel mi egy bolondos csoport vagyunk, egyértelmű, hogy Tükrös játék! 🙂 A legmókásabb játék, amit csak lehet játszani! (és ezt mi ki is használtuk! 😉 )
Imádták a gyerekek minden percét! 🙂
Ebben a hónapban rendhagyó módon dolgoztuk fel a testmozgás gyakorlásának témáját.
Egy rövid elméleti bevezető után -amiben nagy segítségünkre voltak a munkafüzet feladatai pl.: mozgásos relaxáció, „Sportágválasztó”, „Egészséges napirend” stb.- a tornateremben folytattuk a tevékenységeinket. Játszottunk sorversenyt érdekes feladatokkal, volt „A testünk beszél” és „Evolúciós játék” is.
A hónap második foglalkozását összekötöttük a nemzetközi gyermeknap rendezvényeivel. Mivel a hónap témanapjai is e köré szerveződtek az osztály számára, az iskola többi csoportját is bevontuk a rendezvénybe: plakátot készítettünk nekik a nap programjairól, és számos retro játékot tanultunk be, illetve készítettünk elő. Így a második foglalkozásunk immár iskolaszintűvé nőtte ki magát: „gumiztunk”, zsákban futottunk és kötelet húztunk, majd egy zenés-táncos interaktív előadáson vettünk részt pedagógusainkkal együtt.
Ebben a hónapban tehát az egészséges életmódot minden oldalról igyekeztünk megismerni, de leginkább átültettük a mindennapi gyakorlatba.
Szuper volt, köszönjük!
Óvodánkban kiemelt terület az egészséges életmódra nevelés, a testi és lelki egésszség. Nagyon sokat mozgunk.
Először elmeséltem a gyerekeknek A lusta király című mesét, ami után beszélgettünk arról, hogy mi az amivel egészségesebb életet élhetünk. Mik azok a dolgok amik ebben segítenek bennünket. Ügyesen elsorolták a sportot, a gyümölcs- és zöldségfogyasztást, mondtak sok egészségtelen dolgot is ellenpéldának. A témához kapcsolódó Jól érzem magam boogieval kezdtük a mozgást aztán a végén azzal is zártunk. Mivel egy különleges foglalkozás volt, ezért katicás pólóban tornáztunk kivételesen. Szuper akadálypályákon mozogtunk több helyszínen.
Mozogni öröm!
Kiemelten kezeljük a testmozgás fontosságát itt az óvodában. Egészséges életmódra nevelünk úgy, hogy közben megszerettetjük gyermekeinkkel a mozgást. Már a reggeli órákban kint az udvaron gyülekezünk, így hát rengeteg lehetőségünk van mozogni. Egy délelőttöt csak a Boldogságórának szenteltünk.
Az egy-kettő-három-négy kezdetű mondókával indítottam a foglalkozást. A lusta király történetével folytattuk, amely /hosszúsága ellenére/ nagyon lekötötte a gyerekek figyelmét. Ezt követően sokat beszélgettünk a mozgás és sportolás fontosságáról. Majd táncra buzdítottam a gyerekeket Bagdi Bella Jól érzem magam című dalára. /Az egyik kedvenc dalunk./A továbbiakban következhetett az aktív mozgás.
Az ajánlott anyag mindegyike tetszik, de a százlábú című különösen, ami magával ragadta a gyerekeket. A csoportszobában, tornateremben, és az udvaron is megépítettük, majd megjártattuk a mi kis „Százlábúnkat”. Nagyon jól sikerült. /A menet közbeni szakadásokat mindig kijavították./ Majd mocsárjárás következett, ami szintén a gyerekek egyik nagy kedvence. „ Matróz bácsi hogyan keljünk át a folyón”- nagyon sokszor eljátszottuk, s közben cseréltük a szereplőket. Természetesen a versenyfutás sem maradhatott el, amit nagyon kedvelnek. Végül az ejtőernyővel különböző mozgásokat végeztünk.
Mindannyian jól éreztük magunkat. A gyerekek nagyon sokat mozogtak, sportoltak, gyümölcsöt fogyasztottak. Nagyon élvezetesen telt a délelőttünk.
Egészséges életmódról szóló foglalkozásunkat a gyereknaphoz kapcsoltuk. Maci jógával kezdtük a napot (nap köszöntése jógagyakorlatok), ami egy Maci csoportnál természetes. Aztán Bagdi Bella zenéire ropták a táncot a gyerekek.Tízórai után egy közös bemelegítés következett, amin már az egész óvoda részt vett. Utána következtek a különböző állomások, ahol a gyerekek vidám mozgásos feladatokban vettek részt: horgásztunk, kerestünk kincset, húztunk kötelet, volt ugráló vár, de a nap csúcspontja a habparti volt! Ebéd után még finom epret is kaptak a gyerekek. Ez egy emlékezetes, egészséges, boldog nap volt!
És történt egy apró csoda is! Csak felnőtt felügyelete mellett mehettek a gyerekek a habba. Az egyik kislánynak nem jött az édesanyja, csak fürdőruhát küldött. Mondtuk, hogy így nem mehet be. Mindenki sajnálta, de a szabály… És akkor az egyik kislány a csoportból megkérte az édesanyját: Anyu! Nem lehetne, hogy egy kicsit most a barátnőm anyukája is legyél? Valamennyiünket meghatott ez a kérés, és amit az édesanya mondott: a Boldogságórák hatása. A két kislány kézen fogva, boldogan szaladt a habba!
A csoport tagjaival az elméleti hátteret megbeszéltük. Tisztáztuk a fogalmak jelentését, példákat hoztunk fel rá. A testmozgás fontosságáról is beszéltünk, majd a személyes élményeiket, tapasztalataikat mesélték el. Eközben meditációs zene szólt a háttérben.
Játszottunk szituációs gyakorlatokat, és társasjátékot is.
A rajzokat 4-4 fős csapatokban készítették el.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
Mivel a testmozgás a gyerekek alapszükséglete így a hónap témájának feldolgozása teljesen észrevétlenül zajlott. Az óvodai életben továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk mindennapjainkban a mozgásra. Egyre több időt töltünk a szabadban, melyet a gyerekek nagyon igényelnek. A legtöbbször feltett kérdésük óvodába érkezéskor: Kimegyünk az udvarra? Kolléganőmmel egyetértésben még akkor is biztosítjuk ezt a lehetőséget, ha esetleg nem a legoptimálisabbak az időjárási viszonyok. De nemcsak az udvaron mozoghatnak gyermekeink, hanem bent a csoportszobában is. A tánc zenére gyakori mozgásforma mindennapjainkban. Bagdi Bella Jól érzem magam kezdetű dalát sokszor meghallgattuk egymás után, a dal, mozgásra, táncra ösztönözte a gyerekeket. Beszélgettünk a különböző sportokról, és arról, hogy miért jó mozogni. Csoportunkból többen fociznak, vagy kézilabdáznak, a kislányok körében pedig a néptánc népszerű. Elmondhatjuk, hogy a szülőknek is nagyon fontos, hogy gyermekeik minél többet mozogjanak.
A gyerekekkel a téma feldolgozását összekötöttem egy picit a közlekedés témakörrel. Beszélgettünk milyen lehetőségek vannak a mai világban a közlekedésre (szárazföldi, vízi,légi). Kiemeltünk a gyalogos közlekedést és annak jótékony hatásait, illetve a tömegközlekedés környezetvédő hatásait is.
A gyerekkel esős hetük volt, ezért a gyalogos közlekedés közlekedési szabályait elsőként a szobában gyakoroltuk. Majd a következő hét elején bepótoltuk a kirándulásunkat, amikor élesben is kipróbáltuk a szabályokat és kirándultunk a közeli dombos vidékre, ahol nagy tér volt szaladgálni, labdázni és az esernyővel játszani, katicabogarat megfigyelni és buborékfújósat játszani. Mozaikképet készítettek közlekedési eszközökről.
A gyerekekkel a hét közepén vitaminsalátát készítettünk. Közösen megbeszéltük azok tulajdonságait, ízét, felhasználhatóságát. Majd matematikai készséget fejlesztő játékokat (laminált gyümölcsök formájában) játszottunk differenciált feladatok keretében ( párosítás- csoportosítás- számlálás- számképek felismerése- sorrendiség gyakorlása-számosság gyakorlása).
A gyerekek a Nap formájú táblánkra egészséges és káros hatásokat csoportosítottak, közben mindegyikről beszélgettünk szabad e , hasznos e , káros e számunkra, mit tehetünk a védelem érdekében.
Megismerték B. A.: Lusta király című meséjét Dórika által, majd nagy mozgás keretén belül újra éltük a történetet. Zenés gimnasztikát tartottunk Bagdi Bella zenéjére, akadálypályán keresztül végig kísértük az útját a királynak mi is.
A következő hét végén gyereknapon sportnapot rendezve szintén különböző akadályokon kellett részt venniük, kötélhúzás, kis motorozás, homokozás, esernyővel való labda játékok, futó játékok játszása valósult meg.
A gyerekek az elmúlt 2 hétben nagyon sokat mozogtak, sportoltak, egészségesen táplálkoztak, vizet ittak. Nagyon élvezetesen telt el ez az időszakunk.