A foglalkozást a Happy day Fly tornájával kezdtük meg, bemelegítve a Testmozgás című témára. Pihenésképpen beszélgettünk kicsit a mozgás fontosságáról, pozitív hatásairól, helyes gyakorlásáról. Elmondták a gyerekek, ki milyen sportágban érzi jól magát, mi okoz számára örömöt, boldogságot, kikapcsolódást.
Hétköznapi tevékenységekben és Exatlon-pályán való ügyeskedésben (hídépítés, ágyúgolyó-szállítás) folytattuk tovább a mozgássorozatot. Nagymozgásos és ügyességi játékokban mutatták meg aktivitásukat a gyerekek. Végül a Móka torna Emeld a kezed című dalára mozgattuk meg magunkat, majd szabadon fociztak, hullahoppoztak a gyerekek.
Testmozgás
Igazi örömforrás volt a gyermekek számára ez a hét, hiszen a testmozgás fő eleme nemcsak programunknak, hanem e korosztály napi tevékenységének is. Igyekeztünk változatos lehetőségeket felkínálni, többek közt motorverseny, futóbicikli gyorsulási verseny, lufi-röptetés, ugrálóvár adta a gyermekek e havi boldogságóráját! A képeken látszik mennyire felszabadult, örömteljes, vidám érzelmeket váltott ki, a sok mozgási lehetőség.
Köszönjük, hogy általatok jobban boldogabban leszünk!
A mozgás gyakorlásával kapcsolatban a 6.o. készített szófelhőt a sporttal kapcsolatban, majd megnézte a Hülye Járások Minisztériuma részt a Monty Pythontól és saját hülye járásokat talált ki.
Az egészséges életmódra nevelés kiemelt feladatink közé tartozik. Nagy hangsúlyt fektetünk a mindennapi pedagógiai gyakorlatunk során, az ezen a területen adódó feladatok megvalósítására. Az egészséges táplálkozás, a folyamatos folyadékpótlás beépül a napirendünkbe. Szülői támogatással óvodásaink , szinte minden nap fogyasztanak gyümölcsöt, zöldséget. A testmozgást lehetőség szerint kint a szabad levegőn végezzük, emellett rossz idő esetén tornatermünk és mozgásfejlesztő eszközparkunk optimális feltételeket biztosít a mozgásos tevékenységek megvalósítására. Boldogságóránkat most egy mesével , „A mezei nyúl és a sün” történetével indítottuk. A történeten keresztül a testmozgás mellett, sok- sok erkölcsi tanulságot is megismerhettek a kicsik, például azt, hogy nem helyes csúfolódni, kinevetni a másikat, vagy azt hogy milyen szerencsés az akinek van társa, aki ha, kell segít legyőzni a nehézségeket is. Vagy éppenséggel azt hogy , bizony tényleg igaz az a mondás, hogy „Többet ésszel, mint erővel” 😊
A mesehallgatás és az ezt követő beszélgetésünk után , egy izgalmas, humoros mozgásos utánzó játékra hívtam a gyermekeket. Különböző sportágakat jelenítettünk meg mozgásutánzással, mímeléssel pl: úsztunk, kosárlabdáztunk, síeltünk, bicikliztünk. Volt box, karate, és íjászat is, sőt még csónakban eveztünk is 🙂 . Ez a játék rendkívül inspiráló volt a gyerekek számára. Jó hangulatban , felszabadultan játszottunk együtt. 🥰 Boldogságóránk zárásaként kötetlen, improvizatív táncra nyílt lehetőség a Bagdi Bella Jól érzem magam, és Levendula néni meséi: Süninek lenni jó kis móka zeneszámokra.
A következő napon pedig egy olyan szülőt hívtam vendégül csoportunkba, aki gyermekjóga oktató. Az ő segítségével egy rendhagyó tornafoglalkozás keretében Jógaországba repültünk. 🧘♀️🧘♂️😊
A testmozgás igazán közel áll az óvodás korosztályhoz. A megválasztott játékok, tevékenységek, a mese, mind segítették a téma élményszerű feldolgozását, a testmozgás, az egészséges életmód -boldogságunkra gyakorolt pozitív hatását.
Fő kép tartalma: Idei tanévben az érzékenyítő programunkat összekapcsoltuk a „Gróti kupa” atlétika versennyel. Mindkettőben fő szervező voltam a munkaterv alapján. Ép intellektusú tanulókkal töltöttünk el közösen mozgással színesített napot. Délelőtt folyamán zajlott az atlétika verseny, melyen a kiosztott ötkarikás mézeskalácsokat az osztályom tanulói készítettek el. Az ebéd után folytatódott a program, melyet a mi iskolánk Tánc- és drámacsoport előadása nyitott meg. A Zalaszentgróti Shotokan Karate egyesület bemutatója következett, melybe aktívan be lettek vonva tanulóink, ismerkedtek a harcművészet mozdulataival. Az Erkel Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola Cinege néptánccsoport műsorát követte a Bíborka néptánccsoport szóló tánca. Közös táncház volt szervezve a néptáncpedagógus vezetésével. A felkészítők ajándékát, a leandert a tanulóim gondos munkájának köszönhetően (kertápolási órán) tudtam átadni a nap végén. Az érzékenyítés fontossága mindkét oldalon megfogalmazódott: a saját gyermekem tanulja az elfogadást, a másság megismerését, míg a sérült tanuló tudja a közösségi elvárásokat gyakorolni, akar másokat megismerni.
A boldogságórát a „Jól érzem magam” című dallal indítottuk. Beszélgettünk a mozgás fontosságáról (oldja a szorongását, stresszoldó, jobb tanulási képesség…), és hogy mit tehetünk érte (mindennapos testnevelés, munka, szabadidő…) A wordwall interaktív játékprogramon választottunk egy mozgásfejlesztő kártyaosztó játékot, és mozogtunk a feladatnak megfelelően. Áprilisban, az egészséghétprogramjában örökbe fogadtunk egy növényt, -kecskerágó bokor- a gondozási naplóját olvastuk át és jegyeztük le az egyes napokon elvégzett munkát. Tartalma: neve, jellemzői, termőhely igénye, metszése, szaporítása, gondozási feladataink. Megfogalmaztunk neki egy levelet: Köszöntelek Ó, bokor! -címmel. Pontos dátummal az elvégzett munkáról feljegyzést írtunk a „Madarak és fák napja” alkalmából: „2023.05. 11. Ma kigereblyéztük az aljáról a lehullott leveleket, levágtuk a lehajló ágakat, körbe kapáltuk az alját, és kihúzkodtuk a gyomokat. Mindenki szorgalmasan dolgozott.” Kő-papír-olló játékot játszottunk, majd a kedvenc „Popódal!-val zártuk a jó hangulatú Boldogságóránkat (önfeledt tánc és énekszó).
A beküldött képek magukért beszélnek, hisz kertápolók vagyunk. Rengeteget dolgoznak a tanulók szabad levegőn tele mozgással. A mézeskalács-sütő szakunk is igényel sok-sok finommotorikus mozgást.
Ebből is látszik, hogy a mindennapjainkban mennyire fontos szerepet játszik a mozgás, és mennyire jó érzéssel tölt el bennünket az elért eredmény.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A májusi boldogságórákon a mindennapi, rendszeres testmozgás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Tisztáztuk a mozgásszegény és a mozgásgazdag életmód fogalmát, kialakulásuk okát. Megállapítottuk, hogy nemcsak az egészség záloga, hanem hangulatunkra, boldogságérzetünkre, teljesítményünk növelésére pozitív hatással van. Példákat is soroltak a testedzés és a sport jótékony hatásairól. A játékos mozgás közben tanulják meg a stresszes helyzetek könnyebb elviselését, segíti őket az egészséges önbizalom kialakulásában. Javítja a koncentrációt, a jobb alvást, a tanulási képességet, oldja a szorongást, megnöveli a munkakedvet. Beszámoltak kedvenc sportolóikról is, miért lett a példaképük. Sportágválasztó táblázatot töltöttek ki, ahol olyan sportokat jelöltek meg, melyeket rendszeresen végeznek, illetve szeretnének kipróbálni. Elkészítették saját napirendjüket, étkezési szokásaikat, amelyben egészséges életet élnek.
A hónap során a következő feladatokat végeztük el:
• A testünk beszél (járások, tánccsata)
• Répa, nyúl, vadász-ez aztán a mozgás!
• Evolúciós játék (amőba, teknős, nyúl… fázis, kő-papír-olló döntéshozó játék)
• Jóga a móka (egyszerű jógagyakorlatok végzése)
• A májusi világnapok listájának megtekintése ( A sport világnapjának kiválasztása)
• Jól érzem magam c. dal meghallgatása, mozgással kísérése
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A májusi boldogságórákon a mindennapi, rendszeres testmozgás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Tisztáztuk a mozgásszegény és a mozgásgazdag életmód fogalmát, kialakulásuk okát. Megállapítottuk, hogy nemcsak az egészség záloga, hanem hangulatunkra, boldogságérzetünkre, teljesítményünk növelésére pozitív hatással van. Példákat is soroltak a testedzés és a sport jótékony hatásairól. A játékos mozgás közben tanulják meg a stresszes helyzetek könnyebb elviselését, segíti őket az egészséges önbizalom kialakulásában. Javítja a koncentrációt, a jobb alvást, a tanulási képességet, oldja a szorongást, megnöveli a munkakedvet. Beszámoltak kedvenc sportolóikról is, miért lett a példaképük. Sportágválasztó táblázatot töltöttek ki, ahol olyan sportokat jelöltek meg, melyeket rendszeresen végeznek, illetve szeretnének kipróbálni. Elkészítették saját napirendjüket, étkezési szokásaikat, amelyben egészséges életet élnek.
A hónap során a következő feladatokat végeztük el:
• A testünk beszél (járások, tánccsata)
• Répa, nyúl, vadász-ez aztán a mozgás!
• Evolúciós játék (amőba, teknős, nyúl… fázis, kő-papír-olló döntéshozó játék)
• Jóga a móka (egyszerű jógagyakorlatok végzése)
• A májusi világnapok listájának megtekintése ( A sport világnapjának kiválasztása)
• Jól érzem magam c. dal meghallgatása, mozgással kísérése
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A májusi boldogságórákon a mindennapi, rendszeres testmozgás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Tisztáztuk a mozgásszegény és a mozgásgazdag életmód fogalmát, kialakulásuk okát. Megállapítottuk, hogy nemcsak az egészség záloga, hanem hangulatunkra, boldogságérzetünkre, teljesítményünk növelésére pozitív hatással van. Példákat is soroltak a testedzés és a sport jótékony hatásairól. A játékos mozgás közben tanulják meg a stresszes helyzetek könnyebb elviselését, segíti őket az egészséges önbizalom kialakulásában. Javítja a koncentrációt, a jobb alvást, a tanulási képességet, oldja a szorongást, megnöveli a munkakedvet. Beszámoltak kedvenc sportolóikról is, miért lett a példaképük. Sportágválasztó táblázatot töltöttek ki, ahol olyan sportokat jelöltek meg, melyeket rendszeresen végeznek, illetve szeretnének kipróbálni. Elkészítették saját napirendjüket, étkezési szokásaikat, amelyben egészséges életet élnek.
A hónap során a következő feladatokat végeztük el:
• A testünk beszél (járások, tánccsata)
• Répa, nyúl, vadász-ez aztán a mozgás!
• Evolúciós játék (amőba, teknős, nyúl… fázis, kő-papír-olló döntéshozó játék)
• Jóga a móka (egyszerű jógagyakorlatok végzése)
• A májusi világnapok listájának megtekintése ( A sport világnapjának kiválasztása)
• Jól érzem magam c. dal meghallgatása, mozgással kísérése
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A májusi boldogságórákon a mindennapi, rendszeres testmozgás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Tisztáztuk a mozgásszegény és a mozgásgazdag életmód fogalmát, kialakulásuk okát. Megállapítottuk, hogy nemcsak az egészség záloga, hanem hangulatunkra, boldogságérzetünkre, teljesítményünk növelésére pozitív hatással van. Példákat is soroltak a testedzés és a sport jótékony hatásairól. A játékos mozgás közben tanulják meg a stresszes helyzetek könnyebb elviselését, segíti őket az egészséges önbizalom kialakulásában. Javítja a koncentrációt, a jobb alvást, a tanulási képességet, oldja a szorongást, megnöveli a munkakedvet. Beszámoltak kedvenc sportolóikról is, miért lett a példaképük. Sportágválasztó táblázatot töltöttek ki, ahol olyan sportokat jelöltek meg, melyeket rendszeresen végeznek, illetve szeretnének kipróbálni. Elkészítették saját napirendjüket, étkezési szokásaikat, amelyben egészséges életet élnek.
A hónap során a következő feladatokat végeztük el:
• A testünk beszél (járások, tánccsata)
• Répa, nyúl, vadász-ez aztán a mozgás!
• Evolúciós játék (amőba, teknős, nyúl… fázis, kő-papír-olló döntéshozó játék)
• Jóga a móka (egyszerű jógagyakorlatok végzése)
• A májusi világnapok listájának megtekintése ( A sport világnapjának kiválasztása)
• Jól érzem magam c. dal meghallgatása, mozgással kísérése
Világnapi móka; a magyar sport napját ünnepeltük egy kis sorversennyel.