Ráhangolódás:ismerkedés a „Szupererő” kártyajátékkal. A testmozgás fontosságáról spontán beszélgetés során, gyorsan eljutottunk a kedvenc sportolóm témakörhöz.Általában a fiúk és a lányok is focisták nevét sorolták fel. Ezt követően megpróbáltuk összegyűjteni a sportágakat, majd kitöltöttük az ehhez tartozó munkafüzeti táblázatot. Visszaemlékeztünk, hogy a tanév során ki milyen sportágban jeleskedett. Az órát a közelgő nyári szünethez való tervekkel zártuk.
Testmozgás
A testmozgás hónapját nagyon élvezték a gyerekek, mivel mozogni, tornázni, futni nagyon szeretnek. Az evolúciós játékot több alkalommal is játszottuk, mindig jól szórakoztunk, a boldog gyerekek visszamentek a bákaként, amőbaként rekedt társaikért.
A feladatok közül a világnapi mókát választották, amelyről párban elkészítettek egy prezentációt, amelyet a társaiknak megmutattak. A legnépszerűbb nap a gyermeknap volt, de láthattunk jó kis összeállítást a törülközőnapról, Afrika napjáról, anyák napjáról is.
Beszélgettünk az egészséges étkezés fontosságáról is.
Mivel a csoportomból a gyerekek szeretnek rajzolni, nem maradt el a testmozgás poszter elkészítése sem. Összegyűjtöttük a szavakat közösen, és egy levél formájában elevenítették ezt meg a papíron a gyerekek.
Az óra folyamán az osztály tanulói megismerkedtek az egészséges életmód elméletével. A tanulóinkra jellemző a nagyfokú mozgásigény, különböző játékos feladatokat végeztünk el.
Az egészséges életmód témakörhöz kapcsolódóan tanulóink különféle foglalkozásokon vehettek részt a MESZK (Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara) Bács-Kiskun Vármegyei Szervezete jóvoltából. A gyermekek négy csoportot alkottak, megismerkedhettek az újraélesztés technikájával egy bábún keresztül, kipróbálhatták az alkohol és a droghatását megéreztető, speciális szemüvegeket, amelyek elgondolkodtatásra késztette a jelenlévőket. Egy másik állomáson az egészséges ételválasztást gyakorolhatták a tanulók a szép színes ételimitációkkal, ezen kívül pedig a félrenyeléssel küzdő sérült ellátását mutathatták be egy speciális-, oktatómellény segítségével.
A tanulók számára nagyon izgalmas volt a délután, olyan ismereteket szerezhettek, amelyeket a mindennapjaik során is fel tudnak használni, illetve vészhelyzet esetén segítséget tudnak nyújtani társaiknak.
A mozgás ugyanolyan velünk született létszükséglet, mint a táplálkozás vagy a fajfenntartás. A mozgás valójában komplex módon zajlik a szervezetben, a környezetben, belső érzésekben, külső visszajelzésekben. A mozgások nagy része örömet kelt, s mint ilyen, önmagában segíti a motivációt.
Minden nap, szinte minden órán mozgásokat végzünk. Beszélgetést kezdeményeztem az egészséges életmódról. Az osztály sportolói a sportolás jótékony hatásait emelték ki.
Sokaknak közülünk a tánc. A tánc erősít, növeli az állóképességet és koncentrációs képességet. A tánctól könnyedebb és tudatosabb lesz a mozgás, fejlődik testkultúra. Oldja a stresszt, megszabadít a szorongásoktól és segít lenyugodni. A tánc fejleszti az együttműködési és alkalmazkodó képességet, toleráns magatartásra ösztönöz. Természetesen ez sem maradhatott el a játékok mellett.
Megbeszéltünk mit tudunk még tenni az egészségünkért a mozgáson kívül. Milyen táplálékot érdemes fogyasztanunk. Táplálékpiramist és gyümölcssalátát is készítettünk.
Testmozgás – Jól érzem magam boogie c. dal hallgattunk meg közben tácoltak rá. Ebben a hónapban minden boldogságórát egy óra eleji kis mozgásos tornával kezdtünk. Sok időt töltöttünk az iskola udvarán és a tornateremben, ahol különböző gimnasztikákat és játékos versenyeket játszottunk. Továbba beszélgettünk az egészséges étkezésről, a víz fogyasztás fontosságáról a kinti filagória alatt. Játékok közben nagyon jó volt látni a boldogságot a gyerekek arcán.
Minden nap igyekeztünk valami izgalmas mozgásokat kitalálni.
Harmadikosokkal egész hónapban aktív mozgással igyekeztünk levezetni a feszültséget, a napi stresszt. Zenés torna, jóga, fogójátékok segítségével tettük színesebbé az aktuális foglalkozást.