A boldogságórát megelőzően már ismerkedtünk azokkal a lehetőségekkel, amelyek közül kiválasztottuk a januári feladatot. A Célefánt neve hallatán mindenki szeme felcsillant, s azt kérték a gyerekek, hogy a ragyogó napsütést, a szinte tavaszias időt kihasználva, az udvaron készíthessék el a rajzot. Fehér és színes krétát használtak. Remekül, igazi csapatmunkában dolgoztak. A feladatokat felosztották egymás között, s rendkívül lelkesen, vidám hangulatban készült el a munka. A rajzuk fölé írtak is. Olyan célokat fogalmaztak meg, amelyek nélkülözhetetlenek a boldog élethez: béke, barátok, egészség, harmónia, siker stb. Igazi boldogság volt ez a boldogságóra!
Célok kitűzése és elérése
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Az Északi Sark témával együtt dolgoztuk fel az e havi boldogságprogram témáját. Ahhoz, hogy valaki vagy valami meg tudjon élni az Északi sark zord időjárásában, nagyon komolyan el kell határozni, hogy mi is a célja és azt milyen módon érheti el. Ez segített nekünk, hogy átgondoljuk mit szeretnénk elérni ezen a héten, és ezeket a céljainkat hogyan tudjuk megvalósítani. Sokat kézműveskedtünk, elkészítettük a közös és egyéni iglunkat. Akadálypályán játszhattunk.Eközben megismertük az északi sark állat- és növényvilágát.
Közösen kitaláltunk minden hónapra egy célt, amit rajzos formába öntöttek a gyerekek. Így lett kész az évtervező kalendárium.
Ebben a hónapban a célok kitűzése, és a célok elérése volt a témánk.
Elméleti háttér: Mivel a célok kitűzése, és a célok elérése fokozza a boldogságérzetünket, igyekeztünk mi is a céljainkat megbeszélni, kitűzni.
Elmeséltem a gyerekeknek a Boldog vár meséjét. Nagy figyelemmel. és érdeklődéssel hallgatták.
A mese végén megbeszéltük a tanulságokat.
Kérdéseket is tettem fel nekik. Még pedig, hogy kinek mi is az álma?
Nagyon sokan azt válaszolták, hogy szeretnék, ha egy- egy társuk ott aludna náluk amit meg beszéltünk , hogy ez egyáltalán nem lehetetlen.
Arra a kérdésre, hogy számodra mi a legnagyobb boldogság? A csoport többsége azt, válaszolta, hogy nekik a családjuk, a testvérük, a nagyszüleik a legnagyobb boldogságuk.
Engem is nagy örömmel töltött el, hogy ilyen válaszokat kaptam.
Ezt követően közösen meghallgattuk a Van nekem egy álmom című dalt.
Végezetül elkeszítettük a mi saját kis BOLDOG VÁRUNKAT.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola 1. osztálya
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Milyen céljaid, álmaid vannak a jövőt illetően. Erre a kérdésre jelenítették meg, illusztrálták a választ a tanulók.
A választott pingvines mese feldolgozása után a gyerekek nagyon élvezték a pingvin ragasztást és festést.
A Boldogvár meséjét elolvastam a gyerekeknek . Megbeszéltük kik szerepelnek benne és mi a lényege a történetnek. Annyira tetszett a gyerekeknek,hogy megpróbáltuk közösen is elmondani,eljátszani is. Tervünkben még a héten jelmezekben is előadni ezt a mesét a nagycsoportosokkal. Közös meserajzot készítettünk a meséről,mely nagyon lenyűgözte a gyerekeket.
Beszélgető körön belül arról beszélgettünk,hogy miért fontosak a célok , célkitűzések az életünkben, mit kell tennünk hogy elérjük ezeket ? Milyen pozitív tulajdonságokkal tudjuk ezt elérni?! A gyerekek közül voltak akik egész ügyesen soroltak fel különböző célokat.
Gyakoroltuk a célbadobást, beszéltünk arról is,hogy hogyan kell pontosan végrehajtani a dobást,hogy sikerüljön betalálni a célba. A közelgő medvenap kapcsán a mesélések,beszélgetőkörök alkalmain a kis medvéket / a csoport plüss macijait/ is odaültetjük magunkhoz.
Medvés fejdísszel játszottunk olyat ,hogy egy nagycsoportos irànyitja a másik gyereket,” macit” ,hogyan jusson el a barlangjába. Irányokat gyakoroltunk,lépéseket számoltunk közben. A maci fejdíszes gyerek olyan színű meseköveket rakott maga elé az útra,amilyet a mesében János.
Boldogság vár puzzlet raktunk ki.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Boldogságóránkat relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk Bagdi Bella dalát. Megbeszéltük, hogy kinek mik a céljai a jövőre nézve. Kiszíneztük a munkafüzet feladatait, majd célbadobtunk, elolvastuk a Boldog vár meséjét. Csoportunk közös céljait, feladatait közösen felragasztottuk egy kartonra, és kitettük egy jól látható helyre. A foglalkozást énekléssel zártuk.
A téma bevezetése érdekében először is két csoportot alkottunk. Kijelöltük a célt, ahová babzsákkal kellett célba dobnunk. Miután mindenki dobott, megbeszéltük, hogy mit is jelent az, hogy célt tűzzünk ki. Azt is megbeszéltük, hogy nem szabad feladni, ha elsőre nem is sikerül, próbálkozni kell. Meghallgattuk az egyéni célokat, és meghatároztunk közös célokat is. A szőnyegen körbe ülve meghallgatták a Boldogvár meséjét, majd megválaszoltuk a könyvben feltett kérdéseket. Fakockából megpróbáltunk mi is egy szép várat építeni. Ezt követően pedig a munkafüzet 36. oldalán található várat színeztük ki.