A csoportban fele gyermek beteg volt.
A foglalkozáson először célbadobtunk, majd minden gyermek megfogalmazott egy elérendő célt hangosan mondta és úgy dobta a babzsákot. ( kétkeréken biciklizni, olvasni, úszni, nem félni a kutyától.. ..)
Majd a boldogvár puzzle képet rakták ki közösen.
A munka lapon az elérendő céljaikat színezték ki, illetve az autó is a várhoz megtalálta az utat.
A végén egy közös fénykép készült a várral!
Célok kitűzése és elérése
A foglalkozások központi témája volt, hogy életünkben nagy szerepe van a célok kitűzésének, mindig tartsuk szem előtt, hogy miket szeretnénk elérni és hogyan tudjuk azokat megvalósítani.
Az öreg halász és a nagyravágyó felesége mese felolvasása után elemeztük a történet mondanivalóját, miszerint tanuljuk meg, hogy kívánságaink, céljaink mindig legyenek reálisak és ne akarjunk túl sokat sem!
Beszélgettünk arról is, hogy: Mi leszek, ha nagy leszek? A tanulók választottak egy szakmát, melyről elmondták, hogy miért tetszik nekik, mi tudnak már erről a foglalkozásról.
A munkafüzet feladatait is megoldották a gyerekek, melyben a halacskákra rákerültek a kívánságaik. Tanulóink Bagdi Bella dalait is hallgatták és énekelték, miközben kiszínezték a fejezet indító képet. A munkákból a hónap végére elkészült a plakátunk is, melyet iskolánk folyosóján a boldogságfalon helyeztünk el.
A foglalkozásokat mindig, így most is zenével, énekléssel zártuk, melyet mozgással, tapssal kísértek a gyerekek.
Titkos kívánság
Az osztályban beszélgettünk a titkokról, azok megtartásáról. Volt, aki elmondta a vágyait, melyeket ebben az évben meg szeretne valósítani. Ezt követően próbáltuk képileg is megjeleníteni, lerajzolni vágyainkat.
A januári hónapban a célokról és azok eléréséről beszélgettünk a gyerekekkel. Elsőként megbeszéltük a ma, tegnap és holnap közötti különbséget, beszéltünk róla, hogy mit jelent a múlt, a jövő és a jelen. Ezt követően gyerekek meghallgatták az ,,A leghasznosabb dolog” című mesét és válaszoltak a kérdésekre. Majd a tanulók mesélték el a jövőbeli céljaikat, amiket rajz formájában meg is örökítettek. Összességében szerintem az óra jól sikerült, a nehéz téma ellenére a gyerekek nagyon aktívak voltak és sok értékes gondolatot osztottak meg a csoporttal.
Az óra elején Faragó Ferenc: Az álmok útján című versét olvastam fel. A vers értelmezése során
felmerült gondolatok az álmokkal, vágyakkal, célokkal kapcsolatosak voltak. Beszélgetőkör
segítségével tisztáztuk, hogy mi a különbség az előbb említett három fogalom között. Majd az „Én
nagy álmom” játékot játszottuk. Beszéltünk arról, fontos, hogy legyenek álmaink, céljaink. „Merj
nagyot álmodni!” Viszont az is lényeges, hogy a realitás érzékünk is megmaradjon. Majd egy cél
létrán lépegettünk föl. Megnéztük, hogy különböző életkori szakaszokban milyen céljai vannak
általában az embereknek. Majd a „Múlt Alaktól tanulok a Jövő Alaknak üzenek!” témát jártuk körbe.
A jövőről és a múltról beszélgettünk, valamint azok kapcsolatáról és összefüggéseiről. A jelen
megélésének fontosságáról, illetve arról, hogy a jelen cselekedetei, alapozzák meg a jövőnket. Majd
elkészítettük a „Jobb veled a Világ bolygó” első iskoláját. Szeretettel várunk! Látogass el iskolánkba!
Az egészséges életmód elérését tűztük ki célul. Ehhez egyénileg ki-ki a füzetében fogalmazott meg fontos elhatározásokat. Készítettünk egy közös virágot is, a feladatokkal.
A gyerekek beszélgetőkör keretében fejtették ki céljaikat.Megtekintettük aaz Öreg halász és a tenget című filmet,meghallgatták a mesét is. Célefánt rajzot készítettek csopotfoglalkozás keretében.
A gyerekekkel beszélgetőkör keretében fejtették ki céljaikat.Megtekintettük aaz Öreg halász és a tenget című filmet,meghallgatták a mesét is. Célefánt rajzot készítettek csopotfoglalkozás keretében.
A gyerekekkel beszélgetőkör keretében fejtették ki céljaikat.Megtekintettük aaz Öreg halász és a tenget című filmet,meghallgatták a mesét is. Célefánt rajzot készítettek csopotfoglalkozás keretében.
A 7. osztályosok a Célefánt helyett Telefántot rajzoltak, ey telefonfejű elefántot.