Az órát a „Boldogság Meditáció” meghallgatásával kezdtük.
Ezt követően, megbeszéltük, hogy mit jelent a Smart célkitűzés és hogy hogyan tűzzünk ki célokat helyesen. Elolvastuk és megbeszéltük a „Segíts rajtam” olvasmányt.
A téma feldolgozása érdekében a következő feladatokat csináltuk meg:
-„Fejezzétek be az alábbi mondatokat”
-„Célok öt fő életterületen”
-„Hátranézek, előre lépek”
Végül a „Titkos kívánság” gyakorlattal zártuk az órát.
Célok kitűzése és elérése
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Elolvastam a gyerekeknek A halász és nagyravágyó felesége című mesét. Megbeszéltük, mit jelent a szó, mi miért történt. Megbeszéltük, ki mire vágyik a legjobban. Megtanultuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát. Nagyon szeretik a gyerekek, azóta is énekeljük, majdnem minden nap.
Azt is megbeszéltük, hogy céljaink eléréséhez keressük az utat, mint a labirintusban.
„Egy pingvin fióka élete” című filmet tekintettük meg. Beszélgettünk azokról a tulajdonságaikról, melyből tanulni lehet: összefogás, egymás segítése, feladatmegosztás. A zord életkörülményben példát mutatnak elszántságukkal, amivel harcolnak céljuk eléréséért. Elkészültek a filmben szereplő kedves kis pingvinek is.
„Egy pingvin fióka élete” című filmet tekintettük meg. Beszélgettünk azokról a tulajdonságaikról, melyből tanulni lehet: összefogás, egymás segítése, feladatmegosztás. A zord életkörülményben példát mutatnak elszántságukkal, amivel harcolnak céljuk eléréséért. Elkészültek a filmben szereplő kedves kis pingvinek is.
„Egy pingvin fióka élete” című filmet tekintettük meg. Beszélgettünk azokról a tulajdonságaikról, melyből tanulni lehet: összefogás, egymás segítése, feladatmegosztás. A zord életkörülményben példát mutatnak elszántságukkal, amivel harcolnak céljuk eléréséért. Elkészültek a filmben szereplő kedves kis pingvinek is.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Célok, célkitűzések
Az 5. Boldogságórát már nagyon várták a gyermekek. Relaxációs gyakorlatokkal kezdtük. Majd táncoltunk Bagdi Bella zenéjére. Elbáboztam a Boldogvár meséjét. Megbeszéltük a gyermekekkel, hogy mik azok a célok, célkitűzések. Meglepő beszélgetések születtek. Elkészítettük a céljaink fáját. Közösen egy fát rajzoltunk, amire ráragasztottuk az óvodai eseményeinket, ami még ránk vár. Boldogságvár puzzlét raktunk ki. Majd célbadobósdit játszottunk 2 csapatra osztva. A munkafüzet feladataiból kiszínezték azokat a képeket, amit úgy véltek, hogy céljaik közé tartozik. Ezen a napon Boldog Dóra bábunkat Boldog Nóra helyettesítette.
Foglalkozást vezető: Németh Noémi
Foglalkozás címe: MI leszek, ha nagy leszek
Életkor: 5.-6. év
Fő didaktikai feladatok:
– Bagdi Bella: Hálával ismétlése, játéka invitálás a dallal.
– Szerepjáték a szőnyegen. Cél fogalmának tisztázása (mi leszek, ha nagy leszek, mi a célja egy úszónak, mi a célja egy favágónak, mi a célja a fodrásznak…)
– Mi a célja a pillangónak? – játékos feladatlapon útvonal megrajzolása.
– Mi leszek, ha nagy leszek témában zsírkréta rajz.
Felhasznált források: https://www.youtube.com/watch?v=6yWpmWKwcvM
Bagdi Bella Bezzeg Andrea: Boldogságóra Készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet 3-6 éveseknek (Imi Print Nyomda, Nyíregyháza)
Célok kitűzése
A célok kitűzése témát egy mesével vezettem be. A pingvin, aki mindent tudni akart című mese a heti sarkivdék témánkhoz remekül illeszkedett. A gyerekek elmesélték Boldog Blankának, hogy milyen céljaik vannak. Megbeszéltük, hogy rövid és hosszútávú céljaik egyaránt lehetnek. Erre példákat mondtam, majd Ők is megfogalmazták saját céljaikat. Pl. “Szeretnék egy olyan szép rajzot készíteni anyának, amilyet még sosem csináltam!” “Ha nagy Leszek, óvónéni leszek!” “Felnőtt koromban nemzetközi kamionsofőr leszek.” Megbeszéltük közösen, hogy a kitűzött céljaik eléréséhez mit kell megtenniük. Nemzetközi kamionosnak pl. kamionra jogosítvány, idegennyelv, jó tájékozódó képesség. (Elárultam Nekik, hogy annál, ha csak magunkban gondolunk valaminek a megvalósítására, sokkal biztosabban törekszünk a tényleges megvalósításra, ha céljainkat másoknak elmondjuk, megosztjuk ilyen irányú gondolatainkat barátainkkal, családtagjainkkal.) Célba dobtunk, majd Bagdi Bella Van nekem egy álmom című dalára szabad mozgással táncoltunk. Zárásként kiszíneztük a győzelem jelét és pingvines hógömböt készítettünk a meséhez kapcsolódva. Közben elmeséltem, hogy egy hosszútávfutó cél előtti sérülése miatt nem tudott volna célba érni, ha a célhoz érkező versenyzők nem állnak meg segíteni bajbajutott versenyzőtársukon, így együtt értek célba. A további időszakban gyakran tapasztaltam, hogy egy-egy sikeres feladatmegoldás után a győzelem jelét mutatják a gyerekek, valamint mindennapos, hogy buzdítják és segítik egymást egy-egy pl. sportfeladat végrehajtásában.
A január hónap célok kitűzéséről, eléréséről szól. Gondolkodtam hogyan fogjuk meg ezt a témát? Végül úgy döntöttem, hogy próba elé állítom csoportomat. Január hónapunk az utazásokról szólt. Jártunk a Déli – sarkon, Ázsiában, Afrikában! Sok ismerettel gazdagodtunk, de bizony eljutottunk gondolatban olyan helyekre is ahol próbák elé állított minket a domborzat! Jégtáblák, mocsarak, hegyek, sivatagok! Így úgy gondoltuk eléggé nagy feladat, és elérhető cél lesz /reméljük/ számunkra a mocsáron átkelni, mocsárjárást próbálni. Két csapatra osztottuk magunkat, és már indult is a mocsár-próba, mocsár expedíció! De hogy a nagy feladat előtt eléggé koncentráltak legyünk relaxációval készültünk. Ez a kis játékos szituáció mit adott? Összetartást, leleményességet, kitartást, segítőkészséget, jó kedvet, és nem utolsó sorban pozitív megtapasztalását annak, hogy céljaink elérhetőek, összefogással, segíteni akarással, de csak is vidáman érdemes bármibe belefognunk!
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
Diákönkormányzatunk elnöke a január 24-i Bók Világnapja alkalmából azzal az ötlettel állt elő, hogy az iskola bejáratához közel helyezzünk el egy paravánt tele cetlikkel, amiken különböző bókok szerepelnek, amit szabadon bárki bármikor elvihet magával. Önállóan is lehetett kreatívan üzeneteket gyártani és a felragasztani a paravánra.