A 2023/24-es tanévben is folytatjuk a Boldogságóra programot. Most már 2. osztályosok vagyunk és a januári témát töltöttem fel. Címe a Célok kitűzése és elérése.
Célok kitűzése és elérése
Reggeli játék folyamán nagy épitőkockákból felépítettük a boldogság várát, melyet el is foglaltunk. Beszélgetést folytattunk céljainkról és annak eléréseiről. Minden gyermeknek lehetősége volt az önkifejezésre.
A foglalkozás kezdetén megismerkedtünk „A boldogság vára“ mesével, melynek tartalmát közösen elismételtük. A továbbiakban a gyermekek saját kitűzött céljaikat lerajzolták, kiszinezték és ráragasztották a közös rajzlapra.
A foglalkozást Célbadobás játékkal fejeztük be. A sikertelen próbálkozások után végül minden gyermeknek sikerült a babzsákot célba dobni, melynek nagyon örültek.
Hatodikos osztályommal részletesen átvettük a célok kitűzésének és sikeres elérésének lépéseit. Megnéztük, hogyan lehet rövid- és hosszútávú célokat felállítani, mik az elérésükhöz szükséges lépések, és hogy hogyan tudunk reális célokat kitűzni magunk elé. Mindenki kidolgozta egy céljának eléréséhez szükséges lépéseket.
A kinyomtatott ajtók és utak közül választottak a gyerekek és írták fel a gondolataikat, céljaikat.
2024 januárjában elkezdődik számunk rá: az utolsó együtt töltött félév,, a pályaválasztás…..
Beszélgettünk céljainkról, jövőbeli terveinkről
Boldogságóra- 7. osztály – Célok kitűzése
2024. Sok- sok minden vár ránk: az utolsó együtt töltött naptári év, két osztályműsor sok közös készülődéssel, az utolsó általános iskolai tanévnyitó, az utolsó közös osztálykarácsony, a pályaválasztás….. És a sok- sok minden, amiről nem tudunk, amit nem látunk. Milyen legyen számomra ez az év? Milyen úton szeretnék elindulni? Melyik ajtón szeretnék belépni? Mit szeretnék, mi várjon ott rám?
A kinyomtatott ajtók és utak közül választottak a gyerekek és írták fel a gondolataikat.
4.osztály – boldogságóra
Januárban megtekintettük Fekete István Vuk c. regényének színpadi változatát. Az író születésnapját is ebben a hónapban ünnepeljük.
Rajzolás közben beszélgettünk a szereplőkről, céljaikról, s arról, mi mindent tanulhatunk tőlük.
A 2.osztályosok lerajzolták saját kezüket, majd minden ujjába írtak: magukról egy fontos tulajdonságot, egy értéket,ami számukra a legfontosabb és két célt,amit szeretnének leírni. Legfontosabb tulajdonságaik a kedvesség, kreativitás, szorgalom. Céljaink között szerepelnek a különböző szakmák/foglalkozások megtanulása, illetve fejlődni a kitartás, érzékenység, írás, számolás terén.
Mi most a kitűzött célok eléréséhez kerestünk erőforrást. Ezt lerajzolták a gyerekek, és ha úgy érzik, hogy nehéz az út, csak ránéznek, és új erőre kapnak.