A foglalkozást Bagdy Emőke dalának meghallgatásával kezdtük, ezután beszélgettünk arról, hogy mindenki szeretne elérni valamit, mindenkinek van álma, amit meg akar valósítani.
Egy kosárba célba dobtak a gyerekek, dobás közben megfogalmazták céljaikat, álmaikat. A következő gondolatok hangzottak el: jó legen a bizonyítványuk és másodikosok lehessenek, szerezzenek új barátokat, maradjon együtt a családjuk.
A Boldogvár meséjének meghallgatása után a gyerekek kiszínezték Boldogvárat, majd puzzlet készítettünk a színezőből. Lezárásképpen beszélgettünk arról, hogy mennyire fontos megtalálnunk azokat a kisebb és nagyobb célokat, amelyeket mi magunk úgy ítélünk meg, hogy számunkra nélkülözhetetlenek. Mit terveznek, mire vágynak, és kitől kérnének segítséget céljaik megvalósítása érdekében, kik azok, akikre mindig számíthatnak.
Célok kitűzése és elérése
Január elején megfogalmaztuk céljainkat. Digitális kultúra órán pedig szófelhő is készült az osztály kitűzött feladataiból.
Az év első boldogságórája azzal telt, hogy egy hosszabb koreográfia betanulását tűztük ki célul ebben a félévben, amihez kiválogattuk Bella fldalai közül azokat, amik a gyerekeknek tetszenek.
Kezdő kiscsoportban naponta nagyon sokszor halljuk: „Nem tudom!” Ilyenkor természetesen rögtön megadjuk rá a választ mi felnőttek: „Dehogynem tudod! Próbáld meg!” Sokszor mindennemű próbálkozás nélkül rávágják a gyerekek mindenre, hogy nem tudják megcsinálni, aztán pedig…
A hónap témája tökéletesen beleillet a mindennapi életünkbe. Az egész nap folyamán gyakoroltuk azt a technikát, hogy nem álltunk neki keseregni, hanem nekilátunk megcsinálni pl.: cipő felvételét, puzzle kirakását, baba felöltöztetését, garázs megépítését stb. Voltak akiket sokat kellett motiválni, voltak akiknek csak a kezdő motivációs mondat elég volt, és máris minden gördülékenyen ment a maga útján. Persze a lustábbak még mindig próbálkoznak és elvárják, hogy mindent megcsináljunk helyettük, de előbb-utóbb ők is kénytelenek lesznek beállni a sorba, mert attól, hogy kiscsoportosok, nem megcsináljuk helyettük a dolgokat, hanem segítjük őket a célok elérésében!
1. osztály – boldogságóra
Megbeszéltü , mik azok a pozitív tulajdonságok , amik értékek számunkra.
Játékos formában egymás önbizalmát erősítettük.
A céljaink megfogalmazása és megvalósítása életünk során fontos feladat. A gyerekek is tudják már, mit akarnak az életben, mire vágynak, és kitől szeretnének segítséget kérni céljaik megvalósítása érdekében, tudják, hogy szüleikre, családjukra mindig számíthatnak. Ezért figyelmesen meghallgatták a Királylány és a szegény fiú történetét, aki sok kitartással és akarattal véghez vitte célját, és megkapta a várt boldogságot. Mindegy, hogy szegény, vagy gazdag valaki, a szívéhez vezető utat csak szeretettel lehet kikövezni. És szeretettel lehet megvalósítani céljainkat, nem egymáson átgázolással.
A Pici szívem színes álmai, céljai tevékenység során a gyermekeknek alkalma volt tudatosítaniuk magukban, milyen közeli , távoli céljaik vannak. Itt Romániában, az egész heti tevékenységünk a Milyen vagyok, milyen akarok lenni éves témakörön belül, a Mesterségem címere heti témát dolgoztuk fel. Lehetőségünk volt arra, hogy megbeszéljük milyen nemes tulajdonságokkal rendelkezhet egy ember, milyen szakmák hivatások léteznek, illetve ki mire vágyik, mi és milyen szeretne lenni?
A Boldogságóránkat zenehallgatással és tánccal kezdtük. Meghallgattuk és beszélgettünk Bagdi Bella Van nekem egy álmom daláról, illetve mindenki szabadon mozoghatott a zenére. Minden ovisnak lehetősége nyílt arra, hogy elmondja milyen közeli illetve milyen távoli céljai, álmai vannak. A távoli könnyű feladatnak bizonyult, hisz felsorolták, hogy mik lesznek, ha nagyok lesznek? Változatos válaszokat kaptam: tűzoltó, rendőrbácsi, doktornéni, doktorbácsi, szerelő, óvó néni stb
A közelebbi célok estében is varázslatos válaszaik voltak. Van aki meg akar tanulni szépen festeni, van , aki fát akar vágni, van aki erős akar lenni, hogy otthon segítsen az apukájának, van aki egyedül akar felöltözni, nem segítséggel, van, aki azt szeretné, ha a ma született kistestvérére ügyesen tudna vigyázni stb Mesés célok, tele szeretettel. Megbeszéltük, hogy biyony színes álmaik céljaik vannak, melyek ott lakoznak a kicsi szíveikben, ezért csodás színes szivecskék és tenyérlenyomatok készültek. Borotvahabot színeztünk ételfestékkel, majd az így kapott csodás festéket papírszívek színezésére használtuk fel, melyek túl oldalára mindenki saját tenyérlenyomatát tette.
A papírszívek elkészülte után közkívánatra közös boldogságtánccal zártuk a tevékenységünket.
A Pici szívem színes álmai, céljai tevékenység során a gyermekeknek alkalma volt tudatosítaniuk magukban, milyen közeli , távoli céljaik vannak. Itt Romániában, az egész heti tevékenységünk a Milyen vagyok, milyen akarok lenni éves témakörön belül, a Mesterségem címere heti témát dolgoztuk fel. Lehetőségünk volt arra, hogy megbeszéljük milyen nemes tulajdonságokkal rendelkezhet egy ember, milyen szakmák hivatások léteznek, illetve ki mire vágyik, mi és milyen szeretne lenni?
A Boldogságóránkat zenehallgatással és tánccal kezdtük. Meghallgattuk és beszélgettünk Bagdi Bella Van nekem egy álmom daláról, illetve mindenki szabadon mozoghatott a zenére. Minden ovisnak lehetősége nyílt arra, hogy elmondja milyen közeli illetve milyen távoli céljai, álmai vannak. A távoli könnyű feladatnak bizonyult, hisz felsorolták, hogy mik lesznek, ha nagyok lesznek? Változatos válaszokat kaptam: tűzoltó, rendőrbácsi, doktornéni, doktorbácsi, szerelő, óvó néni stb
A közelebbi célok estében is varázslatos válaszaik voltak. Van aki meg akar tanulni szépen festeni, van , aki fát akar vágni, van aki erős akar lenni, hogy otthon segítsen az apukájának, van aki egyedül akar felöltözni, nem segítséggel, van, aki azt szeretné, ha a ma született kistestvérére ügyesen tudna vigyázni stb Mesés célok, tele szeretettel. Megbeszéltük, hogy biyony színes álmaik céljaik vannak, melyek ott lakoznak a kicsi szíveikben, ezért csodás színes szivecskék és tenyérlenyomatok készültek. Borotvahabot színeztünk ételfestékkel, majd az így kapott csodás festéket papírszívek színezésére használtuk fel, melyek túl oldalára mindenki saját tenyérlenyomatát tette.
A papírszívek elkészülte után közkívánatra közös boldogságtánccal zártuk a tevékenységünket.
Az 1. osztályos gyerekekkel először megbeszéltük, hogy kinek mit jelent a kitűzött cél elérése, majd a halacskába belerajzoltak két célt, amit szeretnének elérni.
Céljaik között szerepel a különböző szakmák elsajátítása, amellyel felnőtt korukban foglalkozni szeretnének.