Az új célunk januárban az lett, hogy majd az eddig ismert Bagdi Bella dalokat összevágjuk és egy kb. 20 perces koreográfiát megtanítok a gyerekeknek. Fantasztikusan ügyesek, mert kb. fél óra alatt meg is tanulták.
Célok kitűzése és elérése
Az osztállyal együtt megbeszéltük, hogy elérhető célokat tűzünk ki.
Az első és legfontosabb célnak a tanulást, a jobban teljesítést tűztük ki.
Fontosnak tartotta még az osztály, az osztályközösség összekovácsolását, valamint a szüleiknek való segítségnyújtást.
Az osztállyal együtt megbeszéltük, hogy elérhető célokat tűzünk ki.
Az első és legfontosabb célnak a tanulást, a jobban teljesítést tűztük ki.
Fontosnak tartotta még az osztály, az osztályközösség összekovácsolását, valamint a szüleiknek való segítségnyújtást.
Január hónapban a gyerekekkel közösen próbáltuk megfogalmazni, hogy mik is a közeli, illetve távoli céljaink. Volt-e olyan esetleg az életükben, hogy nem sikerült elérni egy- egy céljukat. Ha volt, akkor mi az , ami akadályozta őket ebben? Többen vettek részt a ” Célregény- Képregény” pályázatban, amiért nagyon büszke voltam rájuk!
Üdvözlettel: Konczné Szabó Szilvia!
Szeghalom!
“A mi feladatunk az, hogy emlékezzünk arra, milyen sokoldalúak vagyunk, és ünnepeljük azokat a furcsa kis vonásainkat, amelyektől azok vagyunk, akik.” Viola Shipman
Amikor készültem a foglalkozásra nagyon megtetszett a Célefánt. Sajnos sok hiányzónk volt ebben a hónapban, de így is megvalósítottuk a kitűzött célunkat, megtartottuk a boldogságórát, jól éreztük magunkat.
Meghallgattuk a hónap dalát. Mondanom sem kell, hogy a gyerekeknek azonnal járt keze, lába a dal szövegére, ritmusára. Ebben a hónapban többször is meghallgattuk a dalt, táncoltunk rá. Ez jó kis felfrissülést adott a gyerekeknek a délutáni tanulás előtt. Nagyon szeretik ezeket a dalokat. Ezután felolvastam az idézeteket és közösen kiválasztottuk egyet. A gyerekek véleménye az volt, hogy jó az, ha nem hasonlítunk egymáshoz, mindenkinek megvan a maga ügyessége.
A Célefántot úgy jelenítettem meg, hogy egy színes elefánt kirakót kinyomtattam. Ezt szétvágtam és kiosztottam a darabokat a gyerekeknek. Nem mondtam meg, hogy mi lesz belőle. Ügyesen összedolgoztak és kirakták az elefántokat. ezt felragasztottuk egy papírra. Megbeszéltük, hogy mi kellett a célunk eléréséhez (tánchoz, kirakóhoz). Ezeket le is írták a lapra az elefántok köré.
Nagyon jó volt látni, ahogy a gyerekek összedolgoztak, nevették ha rosszul rakták a kirakó darabjait és örültek amikor sikerült összeilleszteniük.
A Boldogságóra program januári témája a Célok kitűzése és elérése volt. Ezt a téma
nagyon aktuális volt a nyolcadik osztály számára a továbbtanulás szempontjából. Nagyon
meghatározó időszak ez, fontos döntést kell meghozni a diákoknak, ami kihat az egész
életükre.
A januári hónap témája és a hozzá kapcsolódó feladatok támogató és segítő jellegűek
egy nyolcadikos számára. Először megbeszéltük, hogy mi is az a cél. Tűztek e már ki célt,
célokat az életükben. Mindenki elmondta a véleményét. Ezután a segédanyagból motivációs
idézeteket olvastunk el közösen, amiket meg is beszéltünk.
Az óra következő részében a Hátra nézek, előre lépek című feladatot oldottuk meg.
Párosával dolgoztak és a feladat instrukcióit követték. Minden páros motivált volt,
koncentráltan dolgoztak. Nagyon elmélyültek ebben a feladatban.
Az óra záró részében mindenki elmondta a véleményét és az érzéseit az órával
kapcsolatban.
Természetesen az újévi fogadalmakhoz kötöttük mi is a havi boldogságóra témát.
Beszélgetés folyamán, nem készítettünk most semmit.
Volt sajnos pár olyan tanuló, akik elviccelték és komolyabb célt nem tűztek ki.
Voltak viszont kedves gondolatok is: „Remélem idén többször fognak a tanárok megdicsérni.”
„Remélem kitűnő leszek év végén.”
„Most biztos én leszek a leggyorsabb.”
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az óra elején babzsákkal célba dobtunk. Mindenki kipróbálta, majd elmondták, hogy milyen érzés volt beletalálni a karikába, illetve azt is, ha nem sikerült. Ezt követően arról beszélgettünk, kinek milyen céljai vannak, ezt hogyan lehetne elérni. Elmondták, hogy felnőtt korukban mit szeretnének csinálni. Aranyhalba rajzolták bele, ki hol szeretne dolgozni. Az óra végén megnéztük „A halász és a felesége” mesefilmet.
Mindkét csoportunk a mackó témához kötötte a havi téma feldolgozását.
Nagycsoportosaimmal már iskolára készülünk. A mi célunk,álmunk,hogy sikeresek legyenek majd az első osztályban. Ezért fontos,hogy biztonsággal, megfelelően használják a rajzeszközöket, ollót. A maci testrészeinél a szaggatott vonalat kellett összekötniük, majd következett a színezés, vágás, ragasztás.
Középső csoportosaink a maci álmával, ébredéséve kapcsolatosan bontogatták a témát. Ezt követően gondolat-buborékokba rajzolták be saját álmaikat, céljaikat.
Tartalmas, érzelem-gazdag tevékenység volt.
Nagyot álmodtunk ebben a hónapban.
Miután a téli szünetről megjöttünk sokat beszélgettünk a hagyományokról, szokásokról és az újévi kívánságokról. Ehhez a feladathoz ezeket a kívánságokat vettük elő. Megbeszéltük, hogy elengedhetjük a fantáziánkat és álmodhatunk nagyot! Arra is fény derült, hogy vannak olyan vágyaink melyek megvalósulása anyagi támogatást igényel és van ami saját hozzáállásunk és felfogásunk függvénye. Volt aki rögtön tudta mit is szeretne, de akadt olyan tanuló is, akinek időt igényelt a rajzhoz szükséges álom kitalálása. Többen fogalmaztak meg nemcsak egy kívánságot. Tehát a gyermekeink tele vannak álmokkal, vágyakkal. Biztattam őket, hogy tegyenek meg mindent a megvalósításuk érdekében. Ezt is kifejtettük, hogy mimindenben lehet gondolkodni a célok elérése érdekében.
Remélem minél több álom valóra is válik. ❤️