
Célok kitűzése és elérése


Az 5. téma keretében arról beszélgettünk, miért ért jó célokat kitűzni, majd arra kértem a diákokat, mindenki fogalmazzon meg magának két távlati és három közelebbi célt, majd írja melléje, kb. mennyi időn belül szeretné megvalósítani ezeket a célokat.
SARMASAGI 1 SZAMU SZAKKEPZO LICEUM
Az osztály négy csoportra volt osztva. Minden csoport kiválasztott egy mesehőst, melyet a megadott szempontok szerint tanulmányozott. A feladat elvégzése után bemutatták a mesehőst ,segítőit, képességeit, célját és jutalmát. Elénekeltük a hónap dalát is.
Céljaink elérése érdekében elengedhetetlenül fontos a hit, – miszerint amit csinálunk sikeres lesz, – a csapatmunka, együttműködés, elfogadás. Olyan célokat kitűzni, amelyeket teljesíteni tudunk. Fontos, hogy komfortzónánkból kilépve mindig szem előtt tartsuk céljainkat tudván, hogy mit szeretnénk elérni.
A hónapot beszélgetéssel kezdtük, az álmainkról – céljainkról. Olyan célokat tűzzünk ki amit megtudunk valósítani, rövid távú célokat. Ezeken a foglalkozásokon a mozgáskotta az amivel céljainkat elérjük. Mindenki olyan célokat fogalmazott meg amit a boldogságóra/mozgáskotta foglalkozáson el is tud érni. Készítettünk egy táblázatot és azon tudjuk majd jelölni, hogy ki mikor éri el a célját.
Ezt a témakört a mozgással összekötve tudjuk megvalósítani, a Mozgáskotta jó gyakorlatunk jó célt szolgált. Itt a mindennapi gyakorlásnak van nagy szerepe – mivel célunk az volt, hogy mindenki az egyéni képességeihez mérten tudja teljesíteni a feladatokat.
Színes feladatok sorra áll rendelkezésükre, nagyon ügyesen vették/ veszik az akadályokat, teljesítik a feladatokat, hiszen mindennap elővesszük és boldogan, jókedvvel telnek ezek a foglalkozások. Ennél a feladatnál a kollégium összes gyereke bekapcsolódott.
Közös célunk a boldogságfal/ fa frissítése, továbbá, hogy minden gyerek mosolyt csaljon a felnőttek arcára. Erre a feladatra a faliújságon lévő mosolyokat használták.
Jámbor Vilmos Általános Iskola
Ma megtapasztaltuk,milyen érzés együttműködni,egymásra figyelve,egymást érvényesülni hagyva egy közös célért EGYÜTT tenni.?
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
Célok az életünkben
„Olyannak látom magam, aki képes elérni a céljait!”
A foglalkozást vezeti: Roy Violetta, pszichopedagógus-pszichológus MSc.
Cél: Legyenek reális céljaink, amiket tudjunk elérni! Legyen rend az életünkben! fedezzük fel új képességeinket!
A hónap idézete. „Őrizkedjünk azoktól,akik lekicsinylik törekvéseinket! A törpék mindig így tesznek,míg az igazán nagyok azt éreztetik velünk,hogy mi is azzá válhatunk.” (Mark Twain)
Az idézetet a kollégium belső,központi helyén kifüggesztettük. A foglalkozás ezzel az idézettel kezdődik.Akinek kedve van, elmondhatja gondolatait az idézettel kapcsolatban. Néhány másolati példány is készült arra az esetre, ha valaki szeretné az idézetet megőrizni.
Hogyan lesz az álomból siker? Gondolatkísérlet. Ötlet, tervezés, megvalósítás,siker lépcsőfokok elemzése. Mi jellemzi a céltalan és a céltudatos embereket? Kik boldogabbak? Miért érdemes egy cél mellett elköteleződni? Soroljunk fel néhány okot! A felsorolást az okokkal megjelölt cédulák segítik,amiket a tanulók felolvashatnak.
Kik miben segítenek neked céljaid elérésében? Mik a legfontosabb céljaid öt fő életterületen? Feladatlap kitöltése. A feladat kitöltését segítő ábra címe: lépcsőfok a céljainkhoz. Az ábra a lépcsőfokokat mutatja a kezdettől (nem tudom megcsinálni), az utolsóig (megcsináltam). Te melyik lépcsőfokon állsz? Mit kezdj a hibákkal kudarcokkal? A cél eléréséig megjelenő nehézségek tudatosítása.
Fantázia gyakorlat. Lásd magad a jövőben! képzeld el magad ifjú felnőttként,középkorúként és idősebb emberként! Milyennek látod magad?
A foglalkozást meditációs gyakorlattal zárjuk. Tartalom: bizalom a jövőbeli helyzetekkel kapcsolatban. Döntéshozatal. Céljaink elérése.
Budapest, 2017. január 9.
Tompa Mihály Alapiskola -Rimaszombat
MIndannyiunknak vannak vágyaik, amiket szeretné, hogy beteljesedjenek az életébeA sikernek ára van, és sokszor nagy áldozatokat kell érte hozni. Az embernek sokkal könnyebb a középszerűség szintjén megmaradni.DE MI NEM AKARUNK KöZÉPSZERüEK LENNI!!!
Arcomon apró karcok,
de túléltem minden harcot.
Én így vagyok több, igen, így vagyok jobb,
Míg a célt figyelem, nem a rajtot.
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy királyfi. Egyszer kiment a palotája kertjébe sétálni, és meglátott egy tizennégy fejű sárkányt. A sárkány tüzet okádott, és nagyon mérges volt, mert rég nem evett emberhúst. A szomszédban élt egy öreg király, a sárkány annak a legkisebb, legszebb lányát elrabolta. A királyfi elhatározta, hogy mindenképp megpróbálja megmenteni a királylányt.
A királyfinak az első nehézséget az jelentette, hogy nem volt lova. Végül kapott az apjától egy öreg gebét és egy rozsdás kardot. De amint ráült a ló hátára, az nyomban csodaszép paripává változott, a kard pedig egy fényes varázskarddá. Az apja azt is elárulta neki, hogy a fekete toronyban őrzi a sárkány a lányt, menjen oda, kopogjon be. A királyfi össszeszedte minden bátorságát és bement a fekete toronyba. A sárkány mélyen aludt, a királyfi fellopózott a toronyszobába,kiengedte a királylányt, és elindultak hazafelé. Mikor már úgy tünt, hogy sikerülni fog, a sárkány felébredt és észrevette, hogy megszökött a királylány. Felrepült a magasba, utolérte őket, és azt mondta a királyfinak, adja vissza a királylányt, ad helyette egy másikat. A királyfi nem adta vissza a lányt, mert hitt benne, hogy meg tudja menteni, hiszen ő egy erős, bátor vitéz. Szembeszállt a sárkánnyal, a sárkánynak is volt kardja, azzal harcoltak. De a királyfi erősebb volt, mint a sárkány, levágta végül mind a tizennégy fejét.
Hazamentek a király udvarába, a király örömében, hogy megmenekült a lánya, feleségül adta a királyfihoz. Együtt ünnepeltek, hét országra szóló lakodalmat csaptak, és még ma is élnek, ha meg nem haltak.
Szivárvány középcsoport, Sepsiszentgyörgy
Jámbor Vilmos Általános Iskola
A téli szünet után a gyerekekkel újévi fogadalmainkat fogalmaztuk meg.Mindenki elmondhatta, hogy szerinte neki miben kellene változnia, ill. beszéltünk arról, hogyan tehetnénk jobbá a világot azzal, ha változtatunk bizonyos hozzáállásunkon. Megnéztük a filmbejátszást egy fiúról, aki a maga módján szintén jobbá akarta tenni a világot.
A következő boldogság órán sorra vettük, kinek sikerült betartania egy héttel korábban tett ígéretét, majd Az én legnagyobb álmom címmel rajzokat készítettünk. Volt aki csodás képességekkel rendelkező pókember vagy híres sportoló szeretett volna lenni, volt aki politikusként, esetleg tanító néniként képzelte el magát. Ennek kapcsán szétválogattuk a reális és a megvalósíthatatlannak tűnő, inkább mesés célokat.
Az osztályunkat érintő közös céljainkat pedig egy 6 hónapot felölelő cselekvési tervben foglaltuk össze. Eszerint mindenki meg szeretne tanulni szépen olvasni és írni a tanév végére, tervezünk egy színházlátogatást , egy családi bográcsozást, állatsimogatóval, focibajnoksággal.(Na,és a szánkózást már ki is pipálhatjuk!)
Jövő héten a céljainkhoz vezető utat dolgozzuk ki.