Ez a feladat tűnt eddig a legnehezebbnek, de ügyesen sikerült megoldani. Ismét jól éreztük magunkat, köszönjük!


Fejér Megyei Integrált Szociális Intézmény
Ez a feladat tűnt eddig a legnehezebbnek, de ügyesen sikerült megoldani. Ismét jól éreztük magunkat, köszönjük!

Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az 1. b osztály legfőbb célja megtanulni olvasni, írni, számolni. Mindenki a képességének megfelelő szinten szeretné az első osztályt teljesíteni. Ezt örökítettük meg a képeken látható rajzokon. Középen az iskola, ahol az egyik teremben a 2. b osztály tanul már . A ” gondolatbuborékokban” illusztráltuk a konkrét célokat. A foglalkozások alatt sort kerítettünk a távlati célok megbeszélésére is, ki mi szeretne lenni nagy korában. Igen érdekes foglalkozásokat neveztek meg a gyerekek: fogorvos, állatorvos, kommandós, tanyás. Nagyon jó volt a téma feldolgozásának időpontja, a téma zárása egyidőben volt a félévi értesítők kiadásával.
Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
A hetedik osztályosok a Boldogságóra munkafüzetből oldattak meg feladatokat.
Egy-egy feladathoz az alábbiakat válaszolták.
„Mi a legfontosabb céljaid?”
TANULÁSBAN: Tovább tanulás
KAPCSOLATAIDBAN: Több barát
SPORT TERÜLETÉN: Jobb teljesítmény elérése különféle sportágakban
EGYÉB TERÜLETEN: Jó kapcsolatok ápolása, zenei és rajz területen való fejlődés
„CÉLKITŰZÉS ÉS TERVEZÉS”
„Mit szeretnél elérni a héten?”:
Tanulmányi eredményeken való javítás, kirándulás a családdal
„Mit szeretnél elérni a hónapban?”:
Jobb tanulmányi érdemjegyek
„Mit szeretnél elérni ebben a hónapban?”:
Tanév végére a tanulmányi eredményeken való javítás
„Mit szeretnél elérni 5 éven belül?”:
Továbbtanulni és szakmát szerezni.
„LÁSD MAGAD A JÖVŐBEN”
„Ifjú felnőtt vagy, 20 év körül”:
Saját ház, jó munkahely, saját vállalkozás
„Felnőtt vagy 30 évesen”:
család
„Középkorú vagy 50 évesen”:
Stabil állás, unokák
„Időskorú vagy 70 évesen”:
nyugdíjas
Az óra még beszélgettünk, hogy ki hogyan dolgozza fel azt ha kudarc éri vagy valamiben hibázik.
Végezetül mindenki választott magának egy párt és a párok megölelték egymást.

Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
Tevékenységünk többnyire gyakorlatias jellegű volt, amely másokkal együttműködve valósult meg ugyanis célunk nem csak álom maradt, hanem próbáltuk el is érni.
Első tevékenységünk a cél fogalmának körvonalazása volt, amelyet leginkább példákkal próbáltunk megérteni, ahogy az is feladatunk volt, hogy minden diák megfogalmazott egy célt, amelyet a közeljövőben szeretne elérni.Megbeszéltük, hogy milyen érzelmeket élhetünk át, ha céljaink vannak és meg is valósítjuk őket. Ilyen érzelmek voltak az öröm, boldogság, nyugalom.Az óra végefele megbeszéltük közös célunkat, amelynek kivitelezését következő a órára terveztük, majd meghallgattuk a hónap dalát, amely serkentő hatással volt céljaink elérése érdekében.
Második tevékenység
Felelevenítettük az előző óra ismereteit és elkezdtük megtervezni közös célunkat, amely az volt, hogy meglepetést szerzünk Bellának, aki meg fogja látogatni az iskolánkat.Meglepetésünk egy zenés, táncos kis előadás szervezése volt, amelyet a másik két boldogságórás csoporttal együtt adtuk elő. Még mielőtt elkezdtünk próbálni elkészítettük közös kis plakátunkat, ahol megfogalmaztuk személyes motivációnkat (kíváncsiság, szeretet), nehézségeinket, de erősségeinket is és feltérképeztük, hogy kire is számíthatunk.Nehézséget jelentett számunkra a dalszövegek megtanulása és az ehhez hozzárendelt koreográfia elsajátítása, azonban kellő segítséggel tudtuk, hogy sikerülni fog. Mindezt egy kis ábrán foglaltuk össze melynek összeállításában Enikő tanárnéni segített, mivel nekünk nehezen megy az írás.
Egy másik meglepetésünk az volt, hogy rajzolunk Bellának, így aztán más órákon szeretettel igyekeztünk készíteni Neki néhány kis rajzocskát .
Harmadik / negyedik és ötödik tevékenység
Próbáltuk megtanulni a „Jobb Veled a világ” illetve a „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek” című dalokat, melyek már ismerősek voltak, de most táncolni is tanultunk rá illetve egy kis rövid koreográfiát is elsajátítottunk melléje.Egy órán keresztül csak a csoportunkban zajlott a zenés-táncos tevékenység, azonban a következő órákon már közösen a másik két csoporttal együtt próbálkoztunk.Nagy élmény volt, hiszen sosem volt még közös tevékenységünk más osztályokkal, de jól éreztük magunkat.
Hatodik „tevékenység”
Eljött a várva – várt nap, ugyanis meglátogatott minket Bella 🙂 Nagy volt az izgalom, de nagyon boldogok voltunk, hogy ott lehettünk Vele és csapatával. Úgy érezzük elértük kis célunkat és örök emlék marad számunkra látogatása. Köszönjük kedves Bella, Zoltán és Krisztián, hogy eljöttetek hozzánk ! Jobb Veletek a világ ! Szeretettel üdvözlünk Benneteket ! Enikő és Irma tanárnénik és a csapat 🙂
Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
A 4. osztályosok érdeklődve várták a boldogságóra kezdetét.
A teremben körbe raktuk a székeket és a hónap dalának meghallgatása után arról beszélgettünk, hogy kinek milyen álmai, tervei vannak, amit szeretne elérni, megvalósítani.
Sokan több barátot szeretnének, vagy új dolgokat megkapni, amit már régen szerettek volna, mint ruhát, telefont, stb.
Az óra végén pedig egymás kezét megfogva közösen énekeltünk egy dalt.

Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
Az ötödik osztályos gyerekek kíváncsian és nagy érdeklődéssel várták a boldogságóra kezdetét.
A hónap dalának meghallgatása után a célokról, tervekről beszélgettünk.
A félévi bizonyítvány osztás előtt még mindenki javítani akart, így rövid távú céljaiknál elsősorban ezeket emelték ki, de a baráti kapcsolatokat is fontosnak tartották.
A középtávú célok esetében az iskolai életben való kapcsolataikat akarják rendezni, többek között jól kijönni az osztálytársakkal és tanulmányaikban szeretnének még fejlődni.
A hosszú távú, azaz 5 éves tervek között mindenki fontosnak tartja, hogy általános iskolai tanulmányaik befejezése utána a tovább tanulást. Vannak olyan tanulók, akik már konkrét elképzelésük van, hogy milyen irányba szeretnének tovább menni.
Az egyéb célok esetében mindenkinek más-más volt a fontost. Volt, aki a sportot, míg mások a rajzolást, utazást, továbbtanulást tartották fontosnak.
A gondolati utazást, azaz MILYENNEK LÁTOD MAGAD A JÖVŐBEN játékot mindenki nagyon élvezte.
20 évesként ilyennek látom magam: ház, család, híres ember, jó munkahely esetleg vállalkozást
30 évesként ilyennek látom magam: gazdag, család, gyerekek, egészség, jó munkahely, sok barát, sport, utazás
50 évesként ilyennek látom magam: gazdag, jó dolgos ember, szabadidős tevékenységek, tisztelettudó, család, unokákkal játszani, család
70 évesként ilyennek látom magam: egész nap csak feküdni, nyugdíjas és bottal járni, nagyszülőként, dédszülőként sokat játszani az unokákkal, dédunokákkal
A „Mit kezdesz a hibákkal és kudarcokkal?” feladat esetén a gyerekek többsége azt válaszolta, hogy észreveszik az új irányt, amit mutatnak, meglátják benne a lehetőséget, hogy hogyan miként lehet ezekből tanulni.
Somogyi Rezső Általános Iskola
Félelem legyőzése
Egy szép napsütötte májusi reggelen a 6. a osztály elindult kirándulni a hegyekbe . Felszálltak a buszra és izgatottan várták az utat hiszen a Mátrába mentek. Mikor megérkeztek hét ágra sütött a nap ezért mindenki jó kedvvel indult. Örömmel vették az akadályokat ezért egy hegymászást is beiktattak a terveikbe. Már mentek egy ideje mikor egy kisebb szakadékhoz értek. Ahhoz, hogy tovább tudjanak menni mindenkinek át kellett ugrania. Az osztályból már mindenki átugrotta, de Pistike nem merte. Az első nehézséget az jelentette, hogy tériszonyos volt. Nagyon félt, de mindenképpen meg akarta próbálni. Hittek benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen nagyon ügyes fiú , a tanárok és a diákok is biztatták. Mikor már úgy tűnt, hogy sikerülni fog akkor Pistike meglátta a szakadékot, hogy milyen mély és megtorpant. Látta a tanárnő, hogy Pistike mennyire fél. Pistikének ezért azt mondta a tanár, hogyha átugorja a szakadékot, akkor visszafelé megállnak egy fagyizóban. Pistike nagyon szerette a fagylaltot ezért ennek a lehetőségnek nem tudott ellenállni . Összeszedte minden bátorságát és átugrotta a szakadékot. Így az osztály akadálymentesen tovább tudott menni és biztonságosan leértek . Hazafelé menet bementek a fagyizóba, ahogyan a tanárnő megígérte . Ennek örömére az osztály együtt ünnepelt a fagyizóban. Mikor már mindenki elnyalta fagylaltját akkor felszálltak a buszra és hazaindultak. A 6. a osztály épségben hazaért és mindenki jól érezte magát a kiránduláson.
Gárdonyi Géza Ált. Isk. 2882 Kerékteleki Fő u. 31.
Ebben a hónapban a történet írással próbálkoztak a gyerekek.
Sikertörténet
Volt egyszer egy fiú, akit Janinak hívtak. A biciklizést mindenképpen megakarta tanulni. Az első nehézséget az jelentette, hogy lyukas volt a bicikli gumija. Összeszedte minden tudományát és bátorságát, megjavította, majd ment biciklizni.Mikor már úgy tűnt, hogy sikerülni fog, Jani elesett és sebei lettek. A fiú hit benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen a sebei nem fájtak
végül Jani, meg tudott tanulni biciklizni. Ezt a család együtt megünnepelte. K. Á.
Sikertörténet
Volt egyszer egy fiú, akit úgy hívtak, hogy Ákos. Nagyon szerette a focizást és mindenképpen megakarta próbálni. Először kisebb csapatokba játszott. Az első nehézséget az jelentette, hogy milyen teljesítőképességet nyújt a nagyobb focicsapatban. Összeszedte minden bátorságát, és nagyon jó teljesítményt nyújtott. Mikor már úgy tűnt, hogy sikerülni fog, akkor már nagyon sokat gyakorolt és és így jó játékos lett belőle. Hitt benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen nagyon sokat gyakorolt.Mikor megnyerte csapata az Európa bajnoki kupát, akkor nagyon az egész család és így együtt ünnepeltek. E. L.
Szerelmi történet
Petinek, amikor elkezdődött a 7. eleje új osztálytársa lett Andi.Csakhogy Andinak volt barátja Milán, aki mindig verte a kisebbet, ez Andinak nem tetszett, de azért szerette.Petinek az első nehézséget az jelentette, hogy hogy ott van MIlán. Másnap összeszedte minden bátorságát, és odament Andihoz, megmondta neki, hogy tetszik. Andinak is tetszett Peti ezért szakított Milánnal. 6 év múlva összeházasodtak, együtt ünnepeltek.Később még gyermekük is született, nagyon örülnek, hogy megismerték egymást. H.N.
Többi történet másik bejegyzésben.
