
Célok kitűzése és elérése

Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE 5. Osztály Célok kitűzése és elérése
Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
Az ötödik osztályos gyerekek kíváncsian és nagy érdeklődéssel várták a boldogságóra kezdetét.
A hónap dalának meghallgatása után a célokról, tervekről beszélgettünk.
A félévi bizonyítvány osztás előtt még mindenki javítani akart, így rövid távú céljaiknál elsősorban ezeket emelték ki, de a baráti kapcsolatokat is fontosnak tartották.
A középtávú célok esetében az iskolai életben való kapcsolataikat akarják rendezni, többek között jól kijönni az osztálytársakkal és tanulmányaikban szeretnének még fejlődni.
A hosszú távú, azaz 5 éves tervek között mindenki fontosnak tartja, hogy általános iskolai tanulmányaik befejezése utána a tovább tanulást. Vannak olyan tanulók, akik már konkrét elképzelésük van, hogy milyen irányba szeretnének tovább menni.
Az egyéb célok esetében mindenkinek más-más volt a fontost. Volt, aki a sportot, míg mások a rajzolást, utazást, továbbtanulást tartották fontosnak.
A gondolati utazást, azaz MILYENNEK LÁTOD MAGAD A JÖVŐBEN játékot mindenki nagyon élvezte.
20 évesként ilyennek látom magam: ház, család, híres ember, jó munkahely esetleg vállalkozást
30 évesként ilyennek látom magam: gazdag, család, gyerekek, egészség, jó munkahely, sok barát, sport, utazás
50 évesként ilyennek látom magam: gazdag, jó dolgos ember, szabadidős tevékenységek, tisztelettudó, család, unokákkal játszani, család
70 évesként ilyennek látom magam: egész nap csak feküdni, nyugdíjas és bottal járni, nagyszülőként, dédszülőként sokat játszani az unokákkal, dédunokákkal
A „Mit kezdesz a hibákkal és kudarcokkal?” feladat esetén a gyerekek többsége azt válaszolta, hogy észreveszik az új irányt, amit mutatnak, meglátják benne a lehetőséget, hogy hogyan miként lehet ezekből tanulni.
Somogyi Rezső Általános Iskola
Félelem legyőzése
Egy szép napsütötte májusi reggelen a 6. a osztály elindult kirándulni a hegyekbe . Felszálltak a buszra és izgatottan várták az utat hiszen a Mátrába mentek. Mikor megérkeztek hét ágra sütött a nap ezért mindenki jó kedvvel indult. Örömmel vették az akadályokat ezért egy hegymászást is beiktattak a terveikbe. Már mentek egy ideje mikor egy kisebb szakadékhoz értek. Ahhoz, hogy tovább tudjanak menni mindenkinek át kellett ugrania. Az osztályból már mindenki átugrotta, de Pistike nem merte. Az első nehézséget az jelentette, hogy tériszonyos volt. Nagyon félt, de mindenképpen meg akarta próbálni. Hittek benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen nagyon ügyes fiú , a tanárok és a diákok is biztatták. Mikor már úgy tűnt, hogy sikerülni fog akkor Pistike meglátta a szakadékot, hogy milyen mély és megtorpant. Látta a tanárnő, hogy Pistike mennyire fél. Pistikének ezért azt mondta a tanár, hogyha átugorja a szakadékot, akkor visszafelé megállnak egy fagyizóban. Pistike nagyon szerette a fagylaltot ezért ennek a lehetőségnek nem tudott ellenállni . Összeszedte minden bátorságát és átugrotta a szakadékot. Így az osztály akadálymentesen tovább tudott menni és biztonságosan leértek . Hazafelé menet bementek a fagyizóba, ahogyan a tanárnő megígérte . Ennek örömére az osztály együtt ünnepelt a fagyizóban. Mikor már mindenki elnyalta fagylaltját akkor felszálltak a buszra és hazaindultak. A 6. a osztály épségben hazaért és mindenki jól érezte magát a kiránduláson.
Gárdonyi Géza Ált. Isk. 2882 Kerékteleki Fő u. 31.
Ebben a hónapban a történet írással próbálkoztak a gyerekek.
Sikertörténet
Volt egyszer egy fiú, akit Janinak hívtak. A biciklizést mindenképpen megakarta tanulni. Az első nehézséget az jelentette, hogy lyukas volt a bicikli gumija. Összeszedte minden tudományát és bátorságát, megjavította, majd ment biciklizni.Mikor már úgy tűnt, hogy sikerülni fog, Jani elesett és sebei lettek. A fiú hit benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen a sebei nem fájtak
végül Jani, meg tudott tanulni biciklizni. Ezt a család együtt megünnepelte. K. Á.
Sikertörténet
Volt egyszer egy fiú, akit úgy hívtak, hogy Ákos. Nagyon szerette a focizást és mindenképpen megakarta próbálni. Először kisebb csapatokba játszott. Az első nehézséget az jelentette, hogy milyen teljesítőképességet nyújt a nagyobb focicsapatban. Összeszedte minden bátorságát, és nagyon jó teljesítményt nyújtott. Mikor már úgy tűnt, hogy sikerülni fog, akkor már nagyon sokat gyakorolt és és így jó játékos lett belőle. Hitt benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen nagyon sokat gyakorolt.Mikor megnyerte csapata az Európa bajnoki kupát, akkor nagyon az egész család és így együtt ünnepeltek. E. L.
Szerelmi történet
Petinek, amikor elkezdődött a 7. eleje új osztálytársa lett Andi.Csakhogy Andinak volt barátja Milán, aki mindig verte a kisebbet, ez Andinak nem tetszett, de azért szerette.Petinek az első nehézséget az jelentette, hogy hogy ott van MIlán. Másnap összeszedte minden bátorságát, és odament Andihoz, megmondta neki, hogy tetszik. Andinak is tetszett Peti ezért szakított Milánnal. 6 év múlva összeházasodtak, együtt ünnepeltek.Később még gyermekük is született, nagyon örülnek, hogy megismerték egymást. H.N.
Többi történet másik bejegyzésben.

Ebben a hónapban a Boldogságóra keretén belül egyéni és közös célokat tűztünk ki a gyerekekkel. Az egyéni célok teljesítése napi/ heti gyakorisággal vannak jelen a mindennapokban. Közös céljaink továbbra is város szintű megmozdulások. Célul tűztük ki, hogy a hideg időre, a mínuszokra való tekintettel segítünk a rászorulóknak. Sálakat kötöttünk a város fáira illetve villanyoszlopaira.
Mi is csatlakoztunk Gerlóczy Zsigmond felhívásához. A Szabad fogas mozgalom célja, hogy mindenki átvészelje a telet, senki ne fázzon. Azt gondoltuk, hogy ez egy olyan akció, amelyhez érdemes csatlakozni. Így a mai napon Kecskeméten a Katona József Színház előtt kihelyezett ruhatárolóra helyeztük el a meleg kabátokat.
Nagyon jó érzés, hogy adni tudtunk .Hiszem, hogy a világ, Kecskemét jobb hely tud lenni, ha mindenki egy kicsit is segíti a másikat, pláne, ha ez nem okoz különösebb gondot neki ! Andrásnak pedig köszönöm a segítségét , minden városi programunkon örömmel vett/ vesz részt. KÖSZÖNÖM ! 🙂
Jobb Velünk a Világ! Juharkoli <3 <3 <3
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A célt mint egy céltáblát választottuk, ahol igyekszünk minél jobb pontot elérni. Az osztály közös célokat fogalmazott meg ezek lettek felhasználva. Már csak a megvalósulás van hátra.
Az aktuális téma átélésében Kicsi Bocs, a macibáb, és a 3,5 éves gyerekek környezeti ismeretei voltak segítségemre. A foglalkozás ugyanis a közeledő Macinap előkészületi forgatagában történt. A történet hőse, Kicsi Bocs felébredvén téli álmából, elkóricált egy kis eleséget kutatni – és eltévedt. Szegény mackó nagyon elkeseredett, hogy nem talál haza, de a gyerekek biztató szavainak, és segítségének hála, nem adta fel, és kitartóan haladtak együtt a cél felé. Az út sok megpróbáltatást tartogatott: a tréfás erdei állatok nem adták ingyen az útbaigazítást. Hol egy dallamot kellett felismerniük, s előadniuk a kisállatok kénye-kedve szerint, hol táncolniuk kellett, hol pedig egyszerűbb ritmusokat kellett visszaadniuk. A gyerekek derekasan kiállták a próbákat, s még arra is maradt erejük, hogy szegény Kicsi Bocs bizakodását megőrizzék: amint felülkerekedett rajta a kishitűség, a Csizmám kopogó dallal felvidították. A kitartás meghozta gyümölcsét, Kicsi Bocs hazakerült, Macimama és Macipapa pedig keblére ölelhette kicsinyét, és hálásan megköszönte a gyerekeknek a segítséget.
Szent Imre Katolikus Általános Iskola
Két napos kirándulásra szeretnénk menni és ehhez fogalmaztuk meg, hogy mi az ami az erősségünk, kik segítenek nekünk, mit tehetünk azért, hogy elérjük a célunkat.
Szegvári Forray Máté Általános Iskola és AMI
Szegvári Forray Máté Általános Iskola és AMI
Kék Madár Csapata